3

اس ۳۰۰ به سوریه رسید!

  • کد خبر : 81081
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶

همزمان با انتشار گزارشها درباره طرح ابتکاری مسکو و واشنگتن در سوریه، “جان کری” روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران در رم انتقال سامانه دفاع موشکی پیشرفته اس ۳۰۰ از روسیه به این کشور را عامل بی ثباتی امنیت رژیم صهیونیستی خواند.

وزیر خارجه آمریکا از فروش سیستم‌ های دفاع موشکی اس ۳۰۰ به دولت بشار اسد به عنوان عاملی برای بی ثباتی امنیت رژیم صهیونیستی یاد کرد.

به گزارش دیلی استار، همزمان با انتشار گزارشها درباره طرح ابتکاری مسکو و واشنگتن در سوریه، “جان کری” روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران در رم انتقال سامانه دفاع موشکی پیشرفته اس ۳۰۰ از روسیه به این کشور را عامل بی ثباتی امنیت رژیم صهیونیستی خواند.

وی افزود: کاملا شفاف اعلام می کنیم که ترجیح می دهیم روسیه چنین سیستم های دفاعی را به سوریه منتقل نکند و باعث تجهیز دولت بشار اسد نشود زیرا پیامدهایی را برای امنیت اسرائیل به همراه دارد.

این اظهارات پس از آنکه وال استریت ژورنال از فروش چهار واحد آتشبار، شش پرتاب کننده موشک و ۱۴۴ موشک اس ۳۰۰ از روسیه به سوریه به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار خبر داد، بیان شد.

کری همچنین پیش از دیدار با ناصر جوده همتای اردنی خود در رم ادعا کرد: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به عنوان بخشی از راه حل سیاسی در این کشور باید از قدرت کناره گیری کند.

یادآور می شود برگزاری کنفرانس بین المللی در سوریه در ماه جاری، تشویق دولت و مخالفان برای حضور بر سر میز مذاکرات و تاکید بر راه حل سیاسی در این کشور و احترام به استقلال و تمامیت ارضی سوریه از جمله توافقات وزیر خارجه روسیه و همتای آمریکایی در نشست روز سه شنبه در کاخ کرملین بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=81081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر