3

صلح نه در «پاریس» و «واشنگتن»، بلکه در منطقه شکل می‌گیرد

  • کد خبر : 383580
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷

یک مقام سیاست خارجی رئیس جمهور آذربایجان گفت: نهادهای اروپایی در زمان اشغال جمهوری آذربایجان هرگز منصفانه رفتار نکردند.

به گزارش خبرگزاری افق ، مشاور ارشد سیاست خارجی رئیس جمهور آذربایجان روز شنبه گفت: نهادهای اروپایی در زمان اشغال جمهوری آذربایجان هرگز منصفانه رفتار نکردند.

«حکمت حاجیف» مشاور ارشد سیاست خارجی رئیس جمهوری آذربایجان روز شنبه با بیان اینکه باکو یک معماری جدید امنیتی منطقه ای مبتنی بر عدالت و به رسمیت شناختن است، گفت: چیزی که ما می‌خواهیم، تمامیت ارضی و پایان همه ادعاهای ارضی.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای سه دهه بر سر منطقه قره باغ با هم درگیر بودند. دو کشور روابط دیپلماتیک ندارند و مرز مشترک زیادی دارند. در ماه سپتامبر، جمهوری آذربایجان عملیات برق آسایی را برای بازپس‌گیری قره‌باغ آغاز کرد، که از دهه ۱۹۹۰ توسط ارامنه تحت حمایت ارمنستان کنترل می شد. این عملیات منجر به مهاجرت دسته جمعی تقریباً ۱۲۰۰۰۰ ارمنی از قره باغ به ارمنستان شد. از آن زمان تاکنون، دو کشور تمایل خود را برای امضای توافقنامه صلح ابراز کرده اند، هرچند پیشرفت ملموسی حاصل نشده است.

حاجی‌اف تصریح کرد: اولاً صلح و امنیت منطقه‌ای در بروکسل، پاریس، واشنگتن یا هر هر جای دیگر برقرار نمی‌شود، بلکه صلح در منطقه برقرار می‌شود. وی ادامه داد: برخی در پارلمان اروپا از آذربایجان یا اسلام می‌ترسند. شورای اروپا اخیرا بیانیه ای در انتقاد از جمهوری آذربایجان صادر کرد که به نظر ما غیرمنصفانه است. در زمان اشغال جمهوری آذربایجان، نهادهای اروپایی هرگز منصفانه رفتار نکردند. فرانسه نفربرهای نظامی با قابلیت پرتاب موشک به ارمنستان می فرستد. ما دائما به فرانسه هشدار داده ایم که از جدایی طلبی در خاک جمهوری آذربایجان حمایت نکند.

منابع خبری روز شنبه از تجهیز ارتش ارمنستان به تجهیزات نظامی ساخت هند از جمله انواع سامانه های موشکی خبر دادند. دهلی نو ۱۵۰ هزار نارنجک ۳۰ و ۴۰ میلی متری را به ارمنستان عرضه خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=383580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر