1

کاندیدایی که یارانه های نقدی را قطع می کند

  • کد خبر : 81162
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۸

وی افزود: معتقدیم دو روش برای دردهای اجتماعی وجود دارد که یک روش، روش انقلابی و دیگری اصلاحات و رفاه است بنابراین در جاهایی که اساس چارچوب‌ها فاسد و نامطلوب است، باید با روش انقلابی عمل کرد اما در جاهایی که چارچوب‌ها درست طراحی شده اما درون آن ساختار دچار اشکالاتی است باید آن را رفع کرد که با روش اصلاحات صورت می‌گیرد و ما نیز به دنبال رفع آن اشکالات هستیم.

کواکبیان در خصوص هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: در سال‌های ۹۳ و ۹۴ این هدفمندی یارانه‌ها باید اجرا شود اما بدون پرداخت یارانه نقدی. بنابراین باید یک کارت اعتباری که سرانه‌های سلامت، مسکن، خوراک، پوشاک، آموزش در آن تعریف شده را با تسهیلات به مردم بدهیم.
یارانه نقدی را قطع می‌کنم

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری و از کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز با حضور در سلسله نشست‌های دفتر تحکیم وحدت که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد به شعار خود مبنی بر «زنده باد اصلاحات» اشاره کرد و اظهار داشت: قطعا اصلاحات مورد نظر ما برای تقویت جمهوری اسلامی است و نه خدایی نکرده برای مقابله یا تضعیف آن.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه ما معتقد نیستیم که پایه‌ها و چارچوب‌های نظام جمهوری اسلامی دچار مشکل است گفت: درون این چارچوب‌ها ناملایمات، نارسایی و ناکارآمدی وجود دارد و باید آن را سامان داد بنابراین اصلاحات نه تنها براندازانه نیست بلکه تقویت کننده نظام نیز هست چرا که اگر این نابسامانی‌ها درست نشود چارچوب‌ها را فاسد می‌کند و ما باید جلوی رخنه این فسادها را بگیریم.

کواکبیان در ادامه به نامگذاری دولت آینده خود با نام «دولت اخلاق» اشاره و خاطرنشان کرد: مرز تفاوت حکومت اسلامی با سکولار و لائیک، معنویت، اخلاق و رشد فضایل اسلامی است و همین سه ویژگی نیز ما را از حکومت‌های اروپایی جدا کرده است چرا که نگاه ما به حکومت امانتی است.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت تحقق اخلاق است گفت: دولت اخلاق، ذات انقلاب اسلامی را اقتضا می‌کند در حالیکه سکولارها اخلاق را اصلا وظیفه دولت نمی‌دانند و می‌گویند وظیفه ما معیشت مردم است اما ما تحقق اخلاق و معنویت در جامعه را وظیفه دولت می‌دانیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بداخلاقی‌های چند سال اخیر را از دلایل دیگری برای نامگذاری دولت خود به نام دولت اخلاق دانست و تأکید کرد: این بداخلاقی‌ها از مناظره‌های انتخاباتی سال ۸۸ شروع شد و تا یکشنبه تلخ و سیاه مجلس نهم نیز ادامه داشت تا جایی که حضرت آقا فرمود فعلا نصیحت می‌کنم.

کواکبیان در ادامه سخنان خود اصلی‌ترین مشکل کشور را اقتصاد دانست و گفت که روابط بین‌المللی و قانون تضعیف شده است و البته مسائل فرهنگی – اداری نیز باید رعایت شود.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های خود برای آینده کشور نیز گفت: باید ۵۰ گل شکفته شود بنابراین ما ۵۰ برنامه را بر اساس سه سند قانون اساسی، چشم‌انداز ۱۴۰۴ و برنامه پنج‌ساله پنجم تدوین کرده‌ایم که در اقتصاد ۱۲ برنامه در سیاست ۱۰ برنامه، اجتماع ۸ برنامه، فرهنگی – اداری – بین‌المللی و امور زیربنایی نیز هر کدام ۵ برنامه مشخص کردیم.

این نامزد اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری معتقد است که باید سازمان برنامه و بودجه احیا شود چرا که به گفته وی این سازمان نتیجه ۶۰ سال کار کارشناسی شده بود که در دولت نهم تعطیل شد.

کواکبیان در خصوص هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: در سال‌های ۹۳ و ۹۴ این هدفمندی یارانه‌ها باید اجرا شود اما بدون پرداخت یارانه نقدی. بنابراین باید یک کارت اعتباری که سرانه‌های سلامت، مسکن، خوراک، پوشاک، آموزش در آن تعریف شده را با تسهیلات به مردم بدهیم.

وی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی کشورمان ابراز تأسف کرد در عرض سه ماه بالای ۶۵ درصد ارزش پول ملی پایین آمد و در خصوص ارز نیز نوسانات ارز مانند سندی آزاد شد و تا امروز هم نتوانسته‌ایم کار چندانی صورت دهیم.

وی فقط ۳۰ درصد از مشکلات اقتصادی کشورمان را به دلیل تحریم‌ها دانست و تاکید کرد: ۷۰ درصد مشکلات فعلی به دلیل سوء مدیریت است.

این نماینده اصلاح‌طلب در مجلس هشتم با اشاره به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و ۱ + ۵ خاطرنشان کرد: من معتقد نیستم با این مذاکرات باخت باخت نتیجه بگیریم چرا که با تجربه‌ای که در دیپلماسی و روابط بین‌الملل دارم این مذاکرات با عناوین مختلف در آلماتی، مسکو، بغداد و استانبول فقط بگو و برخاست بود بنابراین باید به مسائل ریشه‌ای و اصلی که همان رابطه ایران و آمریکا است بپردازیم و آن را حل کنیم.

کواکبیان به این سخن مقام معظم رهبری بر این اساس که من مخالف مذاکره نیستم اظهار داشت: در مذاکره با آمریکا باید خطوط قرمز رعایت شود و باید براساس عزت، مصالح و منفعت ملی سرافرازانه در میز مذاکره بنشینیم همانطور که در مورد عراقی‌ها و افغانی‌ها بحث و مذاکره کردیم؛ نباید تصور کرد که اگر مذاکره کنیم ما دیگر نوکر آمریکا شده‌ایم چرا که بیشترین تضادها را با آمریکایی‌ها روس‌ها دارند اما همچنان رابطه‌هایشان فعال است.

وی تأکید کرد: این را باید دانست که بعد از رابطه با آمریکا هم اینگونه نیست که کشور گل و بلبل شود و همه مشکلات حل شود اما برای رفع تحریم‌ها راه‌حل همین است و گرنه حل نمی‌شود یا به زبان دیگر بدون حل ریشه‌ای مشکلات بین‌المللی نمی‌توان تحریم‌ها را حل کرد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معتقد است که  باید در مواجه با تحریم‌های نفتی وابستگی را از نفت جدا کرد اما به گفته وی همه اقتصاد نفت و همه روابط بین‌المللی اقتصادی نیست.

کواکبیان ادامه داد: ما مدعی هستیم که باید ساختار شورای امنیت و سازمان ملل را به هم بریزیم و باید هم بهم بریزیم چون ناعادلانه است اما با این شرایط فعلی نمی‌توانیم.

«۱۲۰ کشوری که برای جنبش عدم تعهد به ایران آمدند به محض اینکه اجلاس این جنبش پایان یافت و به کشور خود بازگشتند علیه ما موضع گرفتند که نمونه‌ای از آن دادن کرسی به مخالفان سوریه در اتحادیه عرب بود بنابراین اگر بخواهیم ساختار سازمان ملل را بهم بریزیم راهکارش این است که جنبش غیر متعهد را فعال کنیم.

وی عدم ماجراجویی و جنجال در سیاست خارجی و عدم وادادگی و تسلیم‌پذیری را دو مقوله مهم برای فعال کردن جنبش عدم تعهدها، برداشتن تحریم‌های خصمانه علیه ایران و درست نکردن پرونده‌هایی نظیر حقوق بشر و تروریست علیه کشورمان برشمرد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تأکید بر اینکه در خصوص مسائل فرهنگی با دستور و بخشنامه کاری از پیش نخواهد رفت گفت: ما باید با گروه‌های توطئه‌‌کننده که در صدد بر هم زدن مناسبات فرهنگی، حجاب و عفاف هستند حتما برخوردهای انتظامی صورت دهیم اما اکثریت مردم با این باندها نیستند و از سر بی‌توجهی و غفلت است.

کواکبیان با بیان اینکه ما باید عرصه‌ای را برای اشتغال فراهم کنیم گفت: ریشه بسیاری از مفاسد اجتماعی بیکاری است.

به گزارش افق / فارس:وی در خصوص تلویزیون و رادیوی خصوصی نیز یادآور شد: چرا مردم باید VOA، بی‌بی‌سی، فارسی وان و من و تو ببینند این پروژه‌های بی‌غیرت‌سازی که در کانال‌های غربی در حال انجام است در کانال‌های خصوصی داخلی نخواهد بود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم در پایان تأکید کرد: ما معتقدیم شکوفایی پیشرفت‌های علمی در اثر آزاد‌اندیشی و رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر فعال‌شدن کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌ها تأکید داشته‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=81162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر