3

قتل‌عام شیعیان ایران و لبنان در دستور کار

  • کد خبر : 85535
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰

سرکردگان گروهک‌های سلفی در مصر، خواستار حمله به کشورها و طرف‌هایی شدند که حامی نظام سوریه و شخص “بشار اسد” رئیس‌جمهوری این کشور هستند و از ایران و حزب‌الله لبنان به عنوان اهداف اصلی این جنگ نام بردند.

سرکردگان گروهک‌های سلفی در مصر، خواستار حمله به کشورها و طرف‌هایی شدند که حامی نظام سوریه و شخص “بشار اسد” رئیس‌جمهوری این کشور هستند و از شیعیان ایران و حزب‌الله لبنان به عنوان اهداف اصلی این جنگ نام بردند.این اظهارات طی بیانیه ای عنوان شده است که روز یکشنبه از سوی جنبش‌های سلفی در مصر منتشر شد و ذیل آن را شماری از سران این گروه‌ها از جمله “محمد الظواهرى” برادر “اَیمن الظواهرى” سرکرده گروه تروریستی “القاعده” امضا کرده‌اند.

این بیانیه در پاسخ به سخنان دیشب “سید حسن نصرالله” دبیرکل حزب‌الله لبنان منتشر شد که وی در آن به حضور رزمندگان این حزب در نبردهای سوریه برای حمایت از ارتش سوریه در رویارویی با گروه‌های تکفیری، اذعان کرد.

این بیانیه افزوده است: هدف از آنچه در شهر “القصیر” از توابع استان حمص در غرب سوریه می‌گذرد تقسیم منطقه به کشورهای کوچک “نصیری” یا “علوی” است که “بشار اسد” رئیس‌جمهوری سوریه پیرو آن است.بیانیه گروه‌های سلفی در مصر می‌افزاید: هدف از تحولات القصیر، تشکیل کشور “رافضی” برای شیعیان دوازده امامی، “یهودیان” و “دروزی‌ها” است تا بدین ترتیب اهل سنت را به محاصره خود درآورند!

این بیانیه همچنین ایران، حزب‌الله و شیعیان دوازده امامی را به طور کلی به دخالت در جنگ سوریه متهم می‌کند و مدعی است که هدف از این مداخله، حمایت از طایفه نصیری علوی است تا دو هدف اساسی و مهم را محقق کنند. یک: تقسیم منطقه به کشورهای کوچکی که کلاً شیعه دوازده امامی و تابع و وابسته به ایران و حزب‌الله لبنان باشند و دوم اینکه کینه و نفرت خود را از اهل‌سنت تسکین بخشیده و آرام کنند!این بیانیه تأکید کرده است که هرکس به نظام سوریه و ارتش این کشور در “القصیر” کمک کند واجب‌القتل است و باید کشته شود، چون از جمله دشمنان سرسختی است که جز با کشتن وی نمی‌توان از شر آن در امان ماند!

از حدود دو هفته پیش ارتش سوریه تلاش می‌کند با کمک و یاری رزمندگان حزب‌الله لبنان بر شهر القصیر به عنوان یکی از مراکز مهم گروهک‌های تروریستی تکفیری و مزدوران مرتجع مورد حمایت وهابیون، تسلط پیدا کند که در کنار مرزهای سوریه و لبنان قرار دارد و حلقه ارتباطی دمشق، پایتخت سوریه با مناطق ساحلی آن در غرب این کشور به شمار می‌آید.حضور رزمندگان حزب‌الله در کنار نیروهای ارتش سوریه، اعتراض و انتقاد رژیم‌های وابسته و مرتجع عربی و همچنین کشورهای غربی را به دنبال داشته است.

براساس آمارهای ادعایی منتشرشده از سوی مرکز پیگیری حقوق بشر در سوریه که سازمانی غیر دولتی و مخالف نظام سوریه است، طی هشت ماه گذشته بیش از ۱۰۰ رزمنده حزب‌الله در نبردهای جاری در سوریه در کنار ارتش این کشور به شهادت رسیده‌اند. این در حالی است که حزب‌الله، آمار اعلام‌شده را غیرواقعی و بزرگنمایی‌شده می‌داند و اعلام کرده که آمار شهدای این حزب در درگیری با تروریست‌های وهابی در سوریه، کمتر از رقم اعلام‌شده است.

شیعه نیوز

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=85535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر