معاون برنامهریزی استاندار تهران، گفت: از ابتدای مردادماه تاکنون پنج هزار و ۶۹۴ مورد تخلف گزارش شده که بیشترین شکایتها مربوط به گرانی در صنف میوه و گوشت است.
نعمتالله ترکی گفت: از ابتدای مردادماه تاکنون سه هزار و ۴۴۳ گزارش و شکایت تلفنی از سوی شهروندان اعلام شده است، ۴۶۱ نفر به صورت حضوری برای شکایت مراجعه کردهاند و یک هزار و ۷۹۰ مورد نیز به صورت کتبی شکایت خود را گزارش دادهاند.
وی افزود: بر این اساس پنج هزار و ۶۹۴ مورد شکایت از ابتدای مردادماه تاکنون به استانداری اعلام شده است.
معاون استاندار تهران تصریح کرد: بیشترین فراوانی شکایت شهروندان در خصوص میوه با ۳۵۴ مورد شکایت، گوشت سفید ۲۰۴ مورد (مرغ و ماهی)، و ۱۳۱ مورد نیز شیر گزارش شده است.
وی ادامه داد: در مورد کیفیت نان و شیر و گرانی در قیمتهای نان تاکنون هیچگونه شکایتی
عنوان نشده است.
ترکی با بیان اینکه استانداری تشدید نظارت بر قیمتها را ادامه خواهد داد، عنوان کرد: کلیه بازرسان در مناطق ۱۸ گانه پایتخت و همچنین شهرستانهای شهر تهران به برنامههای کنترل قیمتها و بازرسیها ادامه میدهند.
وی تعداد بازرسی انجام شده از ابتدای مردادماه تاکنون را ۱۷۴ هزار و ۶۸۰ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۵ هزار و ۱۱۳ پروژه رسیدگی شده و نسبت به ماههای قبل میزان تخلفات منجر به کشف دو درصد کاهش یافته است.
به گفته ترکی میزان تخلفات منجر به کشف در فروردین و اردیبهشتماه امسال ۱۱ درصد، خرداد ۱۰ درصد، تیر۹ درصد و در نیمه اول مرداد به ۸ درصد رسیده که نسبت به اولین ماه سال دو درصد کاهش یافته است.
معاون برنامهریزی استاندار یکی از دلایل کاهش میزان تخلفات را تشدید بازرسها برشمرد و تاکید کرد: استاندار برای کنترل قیمت بازار بهتر و ادامه کاهش تخلفات بازرسیها را همچنان ادامه خواهد داد.
ترکی در خصوص ارایه سبد کالا به کارمندان در ماه رمضان به ایسنا، گفت: هر دستگاه اداری برحسب بودجه مربوطه در قالب بن و یا کارت خرید موظف شدهاند که این سبد کالا را در اختیار کارمندان خود قرار دهند و تا پایان ماه جاری باید این سبد را بپردازند.