2

رسوب ۱۵۰ هزار تن روغن خام در بنادر؛ ترخیص در انتظار تخصیص ارز

  • کد خبر : 376177
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲

رسوب روغن خام در بنادر کشور در حالی اعلام شده که به گفته واحدهای تولیدی در حال‌حاضر این واحدها نیازمند مواد اولیه هستند با این حال کندی در روند تخصیص ارز موجب شده تا مواد اولیه مورد نیاز این بخش به جای واحدهای تولیدی در بنادر رسوب کند.

به گزارش خبرگزاری افق محمد قاجاریه بازرس انجمن صنایع روغن نباتی در این خصوص با اشاره به روند نامطلوب تخصیص ارز برای واردات روغن خام طی دو ماه اخیر می گوید: کندی در تخصیص ارز موجب شده تا ۱۵۰ هزار تن روغن خام در بنادر کشور رسوب کند. مشکل به وجود آمده در حالی است که به گفته بازرس انجمن صنایع روغن نباتی، در حال حاضر بیش از ۵۰ روز از پیگیری‌ها و مکاتبات صورت گرفته با بانک مرکزی و وزارت جهاد کشاورزی می گذرد اما هنوز مشکل تخصیص ارز به روغن خام برطرف نشده است و واردکنندگان این کالای ضروری، اساسی و استراتژیک در انتظار تخصیص ارز لازم برای واردات آن به سر می‌برند.

وی تاکید کرد: این اختلال در حالی ایجاد شده است که بیش از ۱۵۰ هزار تن انواع روغن خام به بنادر ورودی کشور رسیده است که در صورت عدم تخصیص ارز مورد نیاز و عدم ترخیص به موقع، علاوه بر تحمیل مشکلات بر واردکنندگان، تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی، از جمله خدشه‌دار شدن اعتبارشان نزد فروشندگان خارجی و عدم امکان تامین به موقع ماده اولیه اصلی تولید روغن نباتی، این نگرانی وجود دارد که روند مستمر و منظم تولید و توزیع روغن خوراکی دچار اشکال شده و بازار این کالای اساسی دچار تنش و نوسان شود.

عدم تخصیص ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی موجب شده تا به گفته بازرس انجمن صنایع روغن نباتی، کارخانه‌های تولیدی روغن خوراکی با خطر تعطیلی و بیکاری کارگران مواجه باشد و در نهایت، شاهد تاثیرات منفی آن بر سفره مردم خواهیم بود.

مشکل به وجود آمده در حالی که به گفته قاجاریه ، با وجود اعلام بانک مرکزی مبنی بر روند مستمر تخصیص ارز به کالاهای اساسی، متاسفانه همچنان روند تخصیص ارز به روغن خام متوقف مانده و طی دو ماه اخیر واردکنندگان و تولیدکنندگان این کالای ضروری، اساسی و استراتژیک در انتظار تخصیص ارز لازم  برای واردات آن به سر می‌برند.

بازرس انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ضمن ابراز نگرانی از ادامه روند موجود در تخصیصی ارز برای واردات خام گفت: اختلال در روند مستمر و منظم تولید و توزیع روغن خوراکی، بازار این کالای اساسی را در آستانه بازار شب عید و ماه رمضان دچار تنش و نوسان می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=376177

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر