2

ما برابر قانون فقط مجری هستیم و حق هیچ دخالتی و اعمال نظری نداریم

  • کد خبر : 86675
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳

وزیر کشور تاکید کرد: باید کاری کنیم تا حضور مردم در انتخابات سهل و‌ آسان باشد؛ بنابراین نباید فرآیندهای اجرایی را سخت کنیم.

مصطفی محمد نجار در نشست فرمانداران سراسر کشور که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به ضرورت بسترسازی برای حضور گسترده مردم در انتخابات گفت: ما برابر قانون فقط مجری هستیم و حق هیچ دخالتی و اعمال نظری نداریم، اما به هر ترتیب آنچه دندان‌شکن و دشمن‌شکن است، بحث مشارکت مردم در انتخابات است که قدرت چانه‌زنی ما را در منطقه و جهان و همچنین انسجام و وحدت ملی را بالا می‌برد.

وی خطاب به فرمانداران حاضر در جلسه اظهار کرد: باید کاری کنید که حضور مردم در انتخابات سهل و آ‌سان باشد و نباید فرآیندهای اجرایی را سخت کنیم؛ ضمن اینکه لازم است با روی باز با مردم برخورد شود.

وزیر کشور در ادامه، بیان اتفاقات خوب و مثبت در کشور از سوی فرمانداران را یک ضرورت خواند و افزود: برخی همواره نگاه منفی دارند و انرژی منفی به انسان می‌دهند در حالی که نظام این همه خدمت کرده است. برخی مدام خدمات دولت را زیر سوال می‌برند در حالی که اگر کسی خدمات دولت را زیر سوال ببرد در واقع خدمات نظام را زیر سوال برده است.

نجار با بیان اینکه “دشمنی‌های قدرت‌های استکباری پایان ندارد و آنها همواره به سیاه‌نمایی، شایعه‌پراکنی و بزرگنمایی مشکلات کوچک با هدف مأیوس و دلسرد کردن مردم می‌پردازند”، گفت: فرمانداران می‌توانند در مکان‌های مختلف از جمله مساجد گردهمایی‌ها و همایش‌ها حضور پیدا کنند و با سخنرانی‌های خود درباره خیال‌بافی‌های دشمن روشنگری‌های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در هر منطقه‌ای طایفه‌های قومی و مذهبی وجود دارد، باید گفت که اینها استعدادها و ویژگی‌های هر منطقه‌ای هستند و لازم است تا از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وزیر کشور همچنین، بهره‌برداری از دستگاه‌های فرهنگی، فعال کردن رسانه‌ها و شبکه‌های محلی و ترغیب برنامه‌سازان به ساخت برنامه درباره انتخابات،‌ برگزاری جلسات منظم و مستمر با بخشداران،‌ شهرداران‌، دهیاران و اجتناب از هرگونه بحث که به جامعه آسیب می‌رساند را از جمله مواردی دانست که فرمانداران باید در مسیر منتهی به انتخابات مد نظر قرار دهند.

نجار افزود: همچنین لازم است بین فرمانداران عزیز رقابت ایجاد شود و فرمانداران پیش‌بینی‌های خود را از مشارکت مردم در انتخابات بیان کنند و ما به هشت نفر اول که مشارکت بالایی در استانشان وجود داشته باشد پاداش خواهیم داد.

وزیر کشور تاکید کرد: حال که روزهای آخر دولت است، باید وسیع‌تر و گسترده‌تر و با دقت بیشتری کارها را انجام دهیم و تا آخرین لحظات، همه پای کار باشیم.

وی همچنین گفت: ان‌شاءالله در ساعات آغازین روز جمعه ۲۴ خردادماه، ملت رشید ایران در صفوف به هم فشرده در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر می‌شوند و سعی می‌کنیم نتیجه انتخابات را سریع‌تر از قبل به سمع و نظر مردم برسانیم.

نجار در بخش پایانی صحبتهای خود تاکید کرد که برگزاری انتخابات نباید مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) را تحت الشعاع قرار دهد و هرکدام در جای خود قرار بگیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=86675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر