2

برنامه رژیم سعودی برای جنگ با حزب‌الله

  • کد خبر : 86729
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹

منابع لبنانی فاش کردند که رژیم سعودی برای به راه انداختن جنگی طائفه ای علیه حزب الله برنامه ریزی می کند.

به نقل از پایگاه خبری مراه الجزیره نوشت: منابع لبنانی همسو گفتند که رژیم سعودی تلاش های مداومی برای به راه انداختن کشمکش های طائفه ای در لبنان درپی سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان انجام می دهد.
العسیری دیدارهای خودش را با تمام سلام نخست وزیر مامور تشکیل دولت و نجیب میقاتی نخست وزیر مستعفی و همچنین فواد سنیوره، سلیم الحص، عمر کرامی و شخصیت های دینی که این منابع نام آنها را فاش نکردند، آغاز کرد.

برپایه این گزارش، سفیر سعودی از رهبران سنی خواست تا موضع واحد و علنی علیه سیاست های حزب الله بگیرند و به گفته وی، جلوی تسلط این حزب بر زندگی عمومی در لبنان را بگیرند.

وی خطاب به طرف های سنی افزود: لازم است که یک گروه تماس دائم تشکیل دهید که ماموریت آن هماهنگی مواضع اهل سنت برای تضمین پیروزی شما در انتخابات و تشکیل دولت و تسلط بر وزارتخانه های حیاتی باشد.

ریاض تلاش می کند که اهل سنت و رهبران مسیحی دیگر را در مسیر طرح موضوع حزب الله به عنوان یک موضوع محوری در عرصه سیاسی لبنان سوق دهد و از این راه برای محاصره حزب الله و درگیر کردن آن با پرونده های داخلی به عنوان مقدمه ای برای خلع سلاح این حزب فشار وارد کند.

این منابع از وجود میانجیگران لبنانی خبر دادند که در تلاش برای گشودن کانالی ارتباطی بین سفارت عربستان و هم پیمان مسیحی حزب الله لبنان یعنی میشل عون رئیس جریان ملی آزاد لبنان هستند؛ فردی که از دنبال کردن رویکرد بازی درقبال سعود‌ی‌ها خودداری می کند.

هدف عربستان از این تلاش ها تشکیل یک فشار داخلی است که حزب الله را به دست کشیدن از حمایت از نظام سوریه در نبردش علیه افراد مسلح گروه موسوم به ارتش آزاد و جبهه النصره سوق دهد.

برپایه این گزارش، از آغاز بحران سوریه، مطبوعات عربستان شاهد سیلی مستمر گزارش ها ، مقالات و تصاویر موهن به حزب الله و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و اهل تشییع است که پس از درگیری‌های اخیر القصیر سوریه، بر شدت آنها افزوده شده است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=86729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر