1

رئیس‌جمهوری آمریکا ،قانونگذاران کنگره آمریکا را مسئول اصلی کاهش اعتبار مالی آمریکا خواند.

  • کد خبر : 8969
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۵

رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی اخیر خود در میشیگان قانونگذاران کنگره آمریکا را به شدت مورد انتقاد قرار داد و آنان را مسئول اصلی کاهش رتبه اعتبار مالی آمریکا خواند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، “باراک اوباما ” رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته در جمع کارکنان صنعت خودروسازی در ایالت میشیگان، خود را کاملا […]

رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی اخیر خود در میشیگان قانونگذاران کنگره آمریکا را به شدت مورد انتقاد قرار داد و آنان را مسئول اصلی کاهش رتبه اعتبار مالی آمریکا خواند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، “باراک اوباما ” رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته در جمع کارکنان صنعت خودروسازی در ایالت میشیگان، خود را کاملا از کنگره به شدت دچار شکاف در آمریکا جدا کرد و قانونگذاران آمریکایی را به دلیل مشاجره و منازعه درباره منافع سیاسی خود به جای پرداختن به مشکلات اقتصادی آمریکا به شدت مورد انتقاد قرار داد.

بنا بر این گزارش، اوباما در سخنرانی خود گفت: برخی در کنگره هستند که هم‌اکنون ترجیح می‌دهند شاهد باخت مخالفان خود باشند تا اینکه ببینند آمریکا برنده می‌شود. و این باید متوقف شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه کاهش رتبه اعتبار مالی این کشور توسط سازمان اعتبارسنجی “استاندارد اند پورز ” را “نوعی خودزنی ” نامید و گفت: این کاهش رتبه اعتبار مالی آمریکا هیچ گاه اتفاق نمی‌افتاد اگر کنگره به سازش تمایل نشان می‌داد.

سازمان اعتبارسنجی “استاندارد اند پورز ” هفته گذشته رتبه اعتبار مالی آمریکا را کاهش داد و اعلام کرد که این اقدام از این بابت صورت گرفته است که بحران بدهی‌ها در آمریکا با وجود توافق بر سر افزایش سقف بدهی‌ها هنوز حل نشده است.

اوباما در ادامه از مردم آمریکا خواست تا به قانونگذاران آمریکایی بگویند که به مشکلات واقعی این کشور بپردازند.

وی در این رابطه گفت: شما باید به آنها بگویید که از این نمایش‌ها خسته‌ شده‌اید و دیگر نمی‌خواهید شاهید این نوع سیاست‌ها و بازی‌های سیاسی باشید. به آنها بگویید انتشار بیانیه‌های مطبوعاتی را متوقف کنید و به تصویب لوایحی مشغول شوید که همگی ما می‌دانیم در حال حاضر به اقتصاد ما کمک می‌کند.

بر اساس اعلام وزارت کار آمریکا، شمار افراد بیکار در این کشور ۱۴ میلیون و یکصد هزار نفر در ماه ژوئن بوده است که از نرخ بیکاری ۹٫۲ درصدی در آمریکا حکایت دارد.

این گزارش افزودک یک نظرسنجی جدید که به صورت مشترک توسط روزنامه “نیویورک‌تایمز ” و شبکه “سی بی اس ” انجام شده است، نشان می‌دهد که دست‌کم ۸۲ درصد از مردم آمریکا از عملکرد کنگره ناراضی هستند.

بنا بر این گزارش، این رقم در ماه مه سال ۲۰۱۰ حدود ۷۷ درصد بود و در ۳۴ سال گذشته بیشترین میزان نارضایتی از عملکرد کنگره بوده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر