2

واشنگتن از فراگیری موج ضد آمریکایی در مصر ابراز نگرانی کرد

  • کد خبر : 9051
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۵:۴۳

واشنگتن از فراگیری موج ضد آمریکایی در مصر ابراز نگرانی کرد. ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا خطاب به دولت مصر گفت: ما در مورد افزایش موج احساسات ضدآمریکایی که سراسر مصر را فراگرفته است به شدت نگرانیم و این نگرانی ها را به اطلاع دولت مصر نیز رسانده ایم. تصور می کنیم اینگونه […]

واشنگتن از فراگیری موج ضد آمریکایی در مصر ابراز نگرانی کرد. ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا خطاب به دولت مصر گفت: ما در مورد افزایش موج احساسات ضدآمریکایی که سراسر مصر را فراگرفته است به شدت نگرانیم و این نگرانی ها را به اطلاع دولت مصر نیز رسانده ایم. تصور می کنیم اینگونه نشان دادن آمریکا نه تنها اشتباه بلکه کاملا ناعادلانه است.
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت: شورای عالی نظامی حاکم بر مصر بارها سازمان های غیردولتی مصری را که از آمریکا کمک مالی دریافت می کنند، خائن خوانده و همین مسئله بر فراگیرتر شدن احساسات ضدآمریکایی در آن کشور دامن زده است.
در حالی که نخستین انتخابات دوره پس از مبارک در مصر روز به روز نزدیک تر می شود، رهبران جناح های سیاسی، نگرانی روزافزون خود را نسبت به کمک های مالی عظیم آمریکا به سازمان های غیردولتی مهم در سرتاسر مصر ابراز کرده اند. گزارش ها حاکی از آن است که آمریکا تاکنون وعده اعطای کمک های بلاعوض بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار با هدف به اصطلاح کمک به حضور آن ها در زندگی سیاسی این کشور را داده است.
این در حالی است که بسیاری این اقدام را به عنوان تلاش آمریکا برای خرید انتخابات و یا دست کم اعمال نفوذ نابجا بر آن و مصادره انقلاب مصر تلقی می کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر