0

آغاز سفر ۱۱ روزه کلینتون به کشورهای آفریقایی

  • کد خبر : 38131
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۱

هیلاری کلینتون قرار است با هدف تشویق به توسعه اقتصادی و امنیت عازم سفری ۱۱ روزه به کشورهای آفریقایی و از جمله سودان جنوبی شود

افق نیوز:(ofoghnews.ir) سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد: هیلاری کلینتون قرار است با هدف تشویق به توسعه اقتصادی و امنیت در کشورهای آفریقایی امروز (سه‌شنبه) عازم سفری ۱۱ روزه به این کشورها و از جمله سودان جنوبی شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا نخست عازم کشور سنگال شده و سپس به سودان جنوبی که جدیدترین کشور جهان است، سفر خواهد کرد. سفر دوره‌ای وی شامل کشورهای اوگاندا، کنیا، مالاوی و آفریقای جنوبی نیز خواهد شد.

در سنگال هیلاری کلینتون با مکی سال، رئیس جمهوری این کشور که ائتلاف وابسته به وی اوایل ماه جاری با پیروزی در انتخابات پارلمانی ۱۱۹ کرسی از ۱۵۰ کرسی مجمع ملی را به خود اختصاص داد، دیدار خواهد کرد.

نولاند در بیانیه‌ای گفت: کلینتون در سنگال با یک سخنرانی بر انعطاف نهادهای دموکراتیک این کشور و بر رویکرد آمریکا به همکاری با آن تاکید خواهد کرد.

پس از سنگال کلینتون با سفر به سودان جنوبی کشور جدیدی را به فهرست ۱۰۲ کشوری که تاکنون به عنوان وزیر امور خارجه از آن‌ها بازدید کرده اضافه خواهد کرد. سودان جنوبی ماه جاری میلادی نخستین سالگرد استقلال خود را جشن گرفت.

کلینتون پیشتر عنوان داشت که سودان جنوبی در زمینه سازندگی و ایجاد یک چارچوب حقوقی گام‌های بلندی را برداشته اما به رغم پیشرفت‌ها چالش‌های مهمی باقی مانده که ثبات و موقعیت آن را تهدید می‌‌کند.

این در حالیست که آمریکا رهبری هشدارهای بین‌المللی به سودان و سودان جنوبی به منظور تلاش‌ برای دستیابی به یک توافق صلح و یا مواجهه با تحریم‌های بین‌المللی را به عهده دارد.

شورای امنیت سازمان ملل به این دو کشور همسایه تا روز پنج شنبه هفته جاری مهلت داده تا به توافق صلح برسند.

به گفته نولاند، کلینتون در سودان جنوبی با سالواکر رئیس جمهوری این کشور دیدار کرده تا مجددا بر حمایت آمریکا از این کشور تاکید و پیشرفت در مذاکره با سودان به منظور دستیابی به توافق در خصوص مسائل مربوط به امنیت، نفت و شهروندی را تشویق کند.

کلینتون پیش از بازگشت به آمریکا در دهم اوت در اوگاندا و همین طور کنیا نیز توقف خواهد کرد. وی قرار است با یووری موسونی رئیس جمهوری اوگاندا دیدار و بر تقویت نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر در این کشور تاکید کند.

مذاکرات آنها همچنین شامل سومالی و تلاش‌ها برای مبارزه با ارتش مقاومت نیز خواهد شد. در کشور کنیا کلینتون با شیخ شریف رئیس جمهوری این کشور و همین طور مقامات بلندپایه آن دیدار خواهد کرد تا بر حمایت آمریکا از اتمام فرایند انتقال قدرت سیاسی در سومالی تا ۲۰ اوت تاکید کند.

کلینتون همچنین به مالاوی سفر کرده و پس از مالاوی همراه با یک هیات تجاری آمریکایی به آفریقای جنوبی سفر می‌کند تا در اجلاس گفت‌وگوی راهبردی آمریکا و آفریقای جنوبی با هدف تمرکز بر همکاری بین دو کشور شرکت کند.

وی همچنین حین اقامت در آفریقای جنوبی به نلسون ماندلا، رئیس جمهوری سابق این کشور که اخیرا تولد ۹۴ سالگی خود را جشن گرفت، ادای احترام خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر