1

ضرب و شتم فلسطینیان بازداشتی در شرایط فاجعه­ بارداشتی

  • کد خبر : 9652
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۸

ارتش اسرائیل یکی از افسران خود را که به اعمال خشونت علیه فلسطینیان متهم بود، بخشوده و او را تشویق کرده است. گفته می­شود، سرهنگ ایتای ویروف که به دلیل ضرب و شتم فلسطینیان بازداشتی در شرایط فاجعه­ بار مورد انتقاد قرار گرفته است، نه تنها توبیخ نشده، بلکه به درجه سرتیپی ارتقاء داده شده […]

ارتش اسرائیل یکی از افسران خود را که به اعمال خشونت علیه فلسطینیان متهم بود، بخشوده و او را تشویق کرده است.
گفته می­شود، سرهنگ ایتای ویروف که به دلیل ضرب و شتم فلسطینیان بازداشتی در شرایط فاجعه­ بار مورد انتقاد قرار گرفته است، نه تنها توبیخ نشده، بلکه به درجه سرتیپی ارتقاء داده شده است.
این درحالی است که سازمان­های حقوق بشر فلسطین اشغالی این اقدام ارتش اسرائیل را به شدت محکوم کرده­اند.
در همین رابطه، محمد اویس، یکی از کارشناسان امور خاورمیانه در گفت­وگو با شبکه پرس تی­وی به تشریح جزئیات این موضع پرداخته است.
پرس تی­وی: نظر شما درباره چنین برخوردی چیست؟ و بر وضعیت زندانیان فلسطینی در بند اسرائیل چه تاثیری خواهد داشت؟
محمد اویس: این موضوع چیز جدیدی نیست؛ اسرائیلی­ها، از زمان تشکیل به ­اصطلاح رژیم اسرائیل، بارها علیه فلسطینیان، زندانیان، گروگان­ها و حتی علیه مجروحان خشونت اعمال کرده­اند.
در حقیقت چنین چیزی به دست جنایت­کارانی هم­چون مناخیم بگین پایه­گذاری شد؛ تروریستی که یک هتل را منفجر کرد و نخست وزیر اسرائیل بود. و البته اسحاق شامیر که او هم یک تروریست بود و اعراب و انگلیسی­های بسیاری را کشت. و اکنون ایهود باراک را داریم که زمانی وزیر دفاع بود و الان نخست وزیر که با خونسردی تمام به بیروت آمد و رهبران فلسطینی را کشت و آریل شارون که اسرای جنگی را از دم تیغ گذراند.
بنابراین، ما با موضوع جدیدی مواجه نیستیم. اسرائیل با مصونیت کامل در خاورمیانه جولان می­دهد و فکر می­کنم به این رویه ادامه خواهد داد. به نظر من ارتقاء این افسر مجرم فقط سیلی محکمی بر صورت اعراب، جهان اسلام و فلسطینیان نبود، بلکه سیلی بود به دوستان اسرائیل در سراسر جهان.
پرس تی­وی: می­دانیم که یکی از سازمان­های حقوق بشر اسرائیل، یش دین این کار را مورد انتقاد قرار داده و گفته است چنین واکنشی اعمال خشونت در میان افسران رده پایین را مجاز جلوه می­دهد. این رویکرد بر اخلاقیات سربازان چه تاثیری می­گذارد؟
اویس: شکنجه از طرف ارتش و دادگاه­های اسرائیل نادیده گرفته می­شود که البته این موضوع به هیچ عنوان برای چنین کاری مشروعیت ایجان نمی­کند. هرچند آن­ها به این روش ادامه می­دهند. اگر شما تلویزیون خود را روشن کنید خواهید دید که اعتراضات مسالمت­ آمیز فلسطینیان، با تخریب منازل آنان پاسخ داده می­شود.
ببینید با زنان و کودکان فلسطینی چه می­کنند، چگونه آنان را مورد ضرب و شتم قرار می­دهند؛ چگنه با گلوله­های پلاستیکی آنان را مورد حمله قرار می­دهند. اگر کسی با چنین گلوله­ای مورد هدف قرار گیرد، حتما به شدت مجروح خواهد شد و چنین کاری تنها با قوانین اسرائیلی مجاز است؛ و البته دوستان اسرائیل که چشم بر تمامی این جنایات می­بندند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر