1

پافشاری بر قطع روابط دیپلماتیک قاهره با تل‌آویو

  • کد خبر : 10744
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۶

تظاهرکنندگان مصری بار دیگر با تظاهرات مقابل سفارت اسرائیل در پایتخت مصر، بر قطع روابط دیپلماتیک قاهره با تل‌آویو پافشاری کردند. تظاهرکنندگان روز چهارشنبه (۲ شهریور) اعلام کردند تا زمانی که سفیر اسرائیل از کشورشان اخراج نشده است، همچنان به اعتراضات خود مقابل سفارت اسرائیل ادامه خواهند داد. تظاهرکنندگان همچنین خواستار توقف صادرات گاز مصر […]

تظاهرکنندگان مصری بار دیگر با تظاهرات مقابل سفارت اسرائیل در پایتخت مصر، بر قطع روابط دیپلماتیک قاهره با تل‌آویو پافشاری کردند.

تظاهرکنندگان روز چهارشنبه (۲ شهریور) اعلام کردند تا زمانی که سفیر اسرائیل از کشورشان اخراج نشده است، همچنان به اعتراضات خود مقابل سفارت اسرائیل ادامه خواهند داد.

تظاهرکنندگان همچنین خواستار توقف صادرات گاز مصر به اسرائیل و خروج از توافق کمپ دیوید شدند. بر اساس توافق کمپ دیوید که در سال ۱۹۷۸ تحت حمایت امریکا به امضا رسید، مصر و اسرائیل با هم صلح کردند.

در پی کشته‌شدن پنج نفر از نیروهای مرزی مصری توسط رژیم اسرائیل که روز پنج‌شنبه گذشته صورت گرفت، تنش میان قاهره و تل‌آویو بالا گرفته است و مردم مصر خواهان اخراج سفیر اسرائیل شده­اند.

ایهود باراک، وزیر دفاع رژیم اسرائیل اوایل هفته جاری ضمن عذرخواهی از کشتن این پنج نیروی امنیتی، مدعی شد: “دستور داده‌ام یک گروه تحقیقاتی با مشارکت ارتش مصر برای تحقیقات درباره شرایطی که منجر به این اتفاق شد، تشکیل شود.”

اظهارات ایهود باراک چند ساعت پس از آن صورت گرفت که مصر اعلام کرد، در صورتی که عذرخواهی رسمی از سوی رژیم اسرائیل صورت نگیرد، سفیر این کشور را اخراج می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر