1

ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه مانع از پیشرفته روسیه است

  • کد خبر : 9767
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۸:۳۶

میخاییل گورباچف، آخرین رهبر شوروی سابق در مصاحبه با روزنامه گاردین به مناسبت بیستمین سالگرد سرنگونی دولت خود در کودتای ۱۹۹۱ تأکید کرد: باید به وقایع گذشته و هم‌اکنون واقع بینانه نگاه کرد. ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه مانع از پیشرفته روسیه است واجازه گذار کشور به دموکراسی مدرن را نمی‌دهد. روسیه این لیاقت را […]

میخاییل گورباچف، آخرین رهبر شوروی سابق در مصاحبه با روزنامه گاردین به مناسبت بیستمین سالگرد سرنگونی دولت خود در کودتای ۱۹۹۱ تأکید کرد: باید به وقایع گذشته و هم‌اکنون واقع بینانه نگاه کرد. ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه مانع از پیشرفته روسیه است واجازه گذار کشور به دموکراسی مدرن را نمی‌دهد. روسیه این لیاقت را دارد که رهبران بهتری داشته باشد.

وی همچنین اظهار کرد: طرح‌های مدرنیزه کردنی که دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه برای اقتصاد، سیاست و سایر حوزه‌ها در نظر دارد خوب است اما امکانات وی محدود است.

گورباچف تأکید کرد: آنچه من امروز شاهد آن هستم این است که پوتین، مدودف را به حاشیه رانده و بهتر از مدودف عمل می‌کند.

رهبر شوروی سابق در ادامه اظهار کرد: پوتین سخن از ثبات کشور می‌زند اما باید بداند که نمی‌توان به شرایط فعلی ادامه داد. ما باید به حفظ شرایط فعلی “نه” بگوییم.

وی افزود: حرف و عمل آن‌ها با یکدیگر تناقض دارد. در چنین شرایطی چگونه می‌توان سخن از مدرنیزه کردن به میان آورد.

گورباچف گفت: واقعیت این است که ما با مشکلات اجتماعی روبه‌رو هستیم که آینده کشور را رقم خواهد زد. اگر نتوانیم به مشکلات آموزش‌،‌ بهداشت و سایر موارد رسیدگی کنیم روسیه نیز مدرن نخواهد شد. نیازمند برنامه‌ای به غیر از طرح پوتین هستیم.

وی همچنین در انتقاد از دولت خود بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۱ برای اولین بار اذعان کرد: باید از حزب کمونیست استعفا می‌دادم و جنبش سیاسی جدیدی را در اوایل ۱۹۹۱ تأسیس می‌کردم.

گورباچف در ادامه افزود که رغیب وی بوریس یلتسین، رئیس جمهوری اسبق روسیه نیز که یکی از عاملان اصلی کودتا و سرنگونی وی بود، کمی قبل از کودتا گفته بود که وی را سرنگون می‌کند.

وی افزود: ‌گمان می‌کنم اگر ۱۰۰ میلیارد روبل (۲ میلیارد پوند در سال ۱۹۹۱) به جای اینکه خرج تسلیحات می‌شد، خرج تأمین مایحتاج مردم می‌شد، اوضاع هم‌اکنون فرق داشت.

سال‌های پایانی حکومت گورباچف برای مردم یادآور صف‌های طویل نان، فروشگاه‌های خالی از مواد غذایی و کمبود گوشت است.

وی گفت: اگر ما در آن زمان ۱۰ یا ۱۵ درصد از بودجه را برای تأمین بازارهای خود هزینه می‌کردیم، می‌توانستیم از دولت خود پشتیبانی کنیم.

گورباچف درخصوص کمپین ائتلاف ناتو در لیبی نیز گفت:‌ شرایطی بسیار سخت وجود دارد. بمباران،‌ کشتار مردم و ادامه خرابی‌ها باید متوقف شود. کشتار مردم نسل کشی است و چالش بزرگی محسوب می‌شود.

وی در خاتمه افزود: باید به سازمان ملل برویم و درباره اینکه سیاست‌های فعلی قابل قبول است یا خیر بحث کنیم. نظر من درباره این اقدام‌ها منفی است ‌و معتقدم آن‌ها دارند زیر پرچم دموکراسی هر کاری در لیبی انجام می‌دهند/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر