1

اولویت در کشور با کار علمی و فناوری و خدمت کردن به مردم است

  • کد خبر : 12821
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۸

دکتر محمود احمدی‌نژاد در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل گفت: در طرح‌هایی که دیدم عمق اراده و همت دانشمندان این سرزمین مشاهده می‌شود و ما شاهد بالندگی، حرکت پرشتاب ملت ایران هستیم. وی با تاکید بر محوریت انسان در عالم هستی، گفت: انسان مهم‌ترین موضوع عالم است. خدای متعال همه این عالم […]

دکتر محمود احمدی‌نژاد در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل گفت: در طرح‌هایی که دیدم عمق اراده و همت دانشمندان این سرزمین مشاهده می‌شود و ما شاهد بالندگی، حرکت پرشتاب ملت ایران هستیم.

وی با تاکید بر محوریت انسان در عالم هستی، گفت: انسان مهم‌ترین موضوع عالم است. خدای متعال همه این عالم را برای انسان و انسان را برای خودش خلق کرد تا در زمین خدایی کند. خدایی نه به مفهوم کاری که رییس‌جمهور آمریکا و فرعون‌ها انجام می‌دهند بلکه جلوه‌ای از صفات و اسماء خدا باشد.

وی افزود: البته اگر خدای متعال انسان را خلق نمی‌کرد ظرفی برای شناخت و معرفی خدا وجود نداشت. انسان آیینه معرفی و تجلی خداست.

رییس‌جمهور به توصیف برخی از اسماء الهی پرداخت و گفت: خداوند عالم است و علم بالاترین هدیه خدا به انسان است و مسیر پر کشیدن انسان تا خدا مسیر علم است. انسان منهای علم با سایر موجودات تفاوت ندارد. دروازه ورود به کمالات و ویژگی‌های انسانی علم است. هر رحمت و زیبایی و کمالی که به انسان عرضه شود از مسیر علم خواهد بود.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که «طعم سعادت واقعی از مسیر علم به دست خواهد آمد» گفت: کار علمی از مقدس‌ترین و زیباترین اقدامات انسانی است. هیچ وقت عالم و غیرعالم مساوی نخواهند بود. طراز انسان عالم بالاتر است. خدای متعال راه کسب همه‌ علوم را برای انسان باز کرده است.

وی در ادامه گفت: در مسیر علم، بشر هنوز به نقطه صفر یا نزدیک به آن رسیده است و هنوز ظرف‌های علم شکوفا نشده است. می‌بینیم که چند هزار سال گذشته است و هنوز انسان نتوانسته به نزدیک‌ترین سیاره وارد شود و در آن مستقر شود و یا حتی بر آن مسلط شود.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صفت خالق بودن خداوند، گفت: خدای متعال به طور مستمر در حال خلق است و انسان می‌تواند مظهر خلاقیت خدا شود، با این تفاوت که او خالق است و انسان مخلوق. هر آن‌چه خدا خلق کرده انسان هم می‌تواند خلق کند و خداوند این قدرت را در او قرار داده است و یکی از جلوه‌های خلاقیت، همین فناوری و صنعت و تولید است.

احمدی‌نژاد صفت رحیمیت خدا را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: خداوند اصرار دارد که خود را با صفت رحمان و رحیم معرفی کند و رحیمیت و رحمانیت خدا یعنی عشق و لطف خدا و هر اتفاقی که در این عالم می‌افتد بر اساس لطف و عشق خداست. خمیرمایه خلق انسان، رحمت و لطف خداست. مایه خدایی کردن انسان، عشق است، نه کینه. خدمت به انسان‌ها نه سلطه بر آن‌ها. انسان در یک کلمه، موجودی است که کانون جوشش عشق و محبت است.

وی با انتقاد از قدرت‌های استکباری گفت: ماجرا درست می‌کنند، برج خراب می‌کنند و بهانه می‌کنند و به دو کشور حمله می‌کنند و یک میلیون انسان را می‌کشند. انسان وقتی دلش از محبت خالی شود از حیوان هم پست‌تر می‌شود. کدام حیوان را سراغ دارید که یک میلیون از هم‌نوعان خود را بکشد؟

رییس‌جمهور گفت: آن علم و خلاقیتی مفید است که در خدمت بشر و مروج همدلی انسان‌ها باشد و بالاترین عبادت، حرکت در این مسیر است. یعنی کار علمی و خلاقیت با هدف خدمت به انسان‌ها. برخی خیال می‌کنند فقط کار روی احکام اسلامی، کار علمی دینی است، اما هر کار علمی که در جهت خدمت به بشریت باشد کار دینی و ارزشمند است.

احمدی‌نژاد افزود: در فرهنگ ما راحتی و شادی در راحتی و شادی دیگران جست‌وجو می‌شود. بهترین زندگی آن است که در خدمت زندگی دیگران باشد و من از شما تشکر می‌کنم که برای خدمت به انسان‌ها تلاش می‌کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سهم ما در تولید علم جهان ‌١٨/١ درصد است که تقریبا معادل با جمعیت کشورمان است، اما سهم ما در فناوری و خلاقیت اگر کمتر نباشد، در همین حدود است و این قابل قبول نیست. باید تلاش کنیم این سهم را افزایش دهیم، اما باید دانست که سهم ملت ما در فرهنگ و تمدن جهانی چقدر است. تقریبا همه مورخان اذعان دارند که اگر ایران را از فرهنگ و تمدن جهانی بگیریم دیگر چیز قابل ذکری نمی‌ماند.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: اولویت در کشور با کار علمی و فناوری و خدمت کردن به مردم است. ما هنوز در ابتدای راه هستیم و باید همت کنیم و تلاش‌هایمان را روزافزون کنیم. من یقین دارم که ملت ایران قله‌ها را فتح خواهد کرد؛ چرا که به توانایی و عظمت و قدرت موج‌آفرینی ملت ایران عمیقا باور دارم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]