2

بسیجی از خودگذشته است، نشاط دارد و هدف دارد

  • کد خبر : 13945
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲

حجت الاسلام پناهیان گفت: وای بر حزب اللهی‌ها اگر در انتخابات مجلس تاثیرگذار نباشند؛ زیرا دیگر گذشت آن دوران که نماینده با شام و پول خرج کردن رای بیاورد. حجت الاسلام علیرضا پناهیان در نشست سراسری مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور در دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی […]

حجت الاسلام پناهیان گفت: وای بر حزب اللهی‌ها اگر در انتخابات مجلس تاثیرگذار نباشند؛ زیرا دیگر گذشت آن دوران که نماینده با شام و پول خرج کردن رای بیاورد. حجت الاسلام علیرضا پناهیان در نشست سراسری مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور در دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها جنگ مسلحانه صورت می گرفت، به طوری که مثلا دانشگاه تهران ۲۴ ساعت محاصره شد تا بتواند از دست مجاهدین و مارکسیست‌ها نجات یابد.

وی با بیان اینکه میزان مقبولیت دین در حال حاضر در مقایسه با قبل افزایش یافته گفت: میزان مقبولیت علاقه مندان به دین و انقلاب در حال حاضر به مراتب بیشتر از دوران دفاع مقدس است، به طوری که کسی در خیابان های تهران به امام توهین نمی کند حتی ضد انقلاب هم دیگر به امام اهانت نمی کند.

پناهیان با اشاره به اینکه دانشگاه ها ستاره های جنگ را معرفی می کرد، افزود: دانشگاه‌ها ستاره‌های جنگ را معرفی می کردند اما در همان حال خیلی‌ها را هم تربیت می کرد که به دنبال بار و بندیل دنیا بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بسیج اکنون یک جریان طبیعی در جامعه است، گفت: در زمان حیات امام تصور نمی کردیم این قدر نیروی بسیجی که اکنون داریم، داشته باشیم اما اکنون بسیج یک جریان طبیعی است، از سوی دیگر تا قبل از جنگ هیچ وقت عطش جوانان به معارف زیاد نبود اما در زمان جنگ به مدد دفاع مقدس ولایتمدار شدیم.

وی گفت: برای مقایسه در این مسئله مردم عادی را در نظر بگیرید نه شهدا را، تا دریابید اگر جنگی صورت گیرد، ما به اندازه شهدای جنگ تنها از خارج کشور فدایی داریم همانطور که در سفری به لبنان یک دانشجوی ایرانی گفت شهدای شما از شهدای ما بالاتر هستند اما مترجم آن را ترجمه نکرد و گفت این جمله از نظر من غلط است.

پناهیان به بررسی اوضاع فرهنگی و سیاسی کشور در زمان جنگ و سال های ابتدایی پس از آن پرداخت و گفت: روحانیون مبارز اصرار داشتند با صدام به علت جنگ با آمریکا رابطه برقرار کنند اما در شرایط کنونی فضا شفاف شده و همه متوجه اوضاع و شرایط هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در زمان فوت آیت الله گلپایگانی در دانشگاه نظر سنجی انجام دادیم تا بدانیم چرا مردم و دانشجویان شعار «مرگ بر آمریکا» می دهند اما ۷۰ درصد گفتند نمی دانیم در حالی که در شرایط فعلی ۹۰ درصد مردم جهان می دانند چرا باید بگوییم «مرگ بر آمریکا» به دلیل آنکه سرعت تحولات بالا رفته است.

وی با بیان اینکه یکی از سران اصلاح طلب در جلسه ای عنوان کرد که جوانان دیگر پای منبر شما و معنویت اسلامی نمی آیند، افزود: به عقیده آقای سروش متاسفانه گسترش معنویت در سیاست افزایش یافته اما باید ببنیم ۱۰ سال پیش اعتقاد این آقا چه بود؟ وقتی جلوی معنویت را نتوانستند بگیرند، گفتند جامعه را باید اخلاقی کرد که کف معنویت است.

پناهیان با بیان اینکه دموکراسی کثیف ترین بی اخلاقی را رواج داد، افزود: سروش که طرفدار دموکراسی است، چگونه می خواهد از اخلاق حمایت کند، با استفاده از اخلاق، توسری زدن به مذهبی‌ها و جلوگیری از گسترش دین می خواهد از دموکراسی طرفداری کند؟!

این استاده حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: یکی از اصحاب به امام صادق(ع) گفت: مروت یعنی چه؟ امام فرمود: شما مردم چه می گویید، گفتند: ما می گوییم اگر دادند شکر کنیم اگر ندادند، صبر کنیم، امام فرمود: سگ‌های مدینه هم همین طور هستند؛ نعمت ندادند شکر کنی دادند ایثار کنی، بنابراین فرهنگ بسیجی اینگونه است.

وی ویژگی های یک بسیجی واقعی را برشمرد و گفت: بسیجی از خودگذشته است، نشاط دارد و هدف دارد و در حالی که دیگران به دنبال آب و نان و زندگی‌ هستند، بسیجی برنامه‌اش بر گرداندن حضرت صاحب (عج) از غیبت است، در حقیقت باید دنبال مکارم الاخلاق باشید.

پناهیان درباره موقعیت و اوضاع ایران در منطقه گفت: قدرت سیاسی کشور در منطقه، قدرت علمی کشور، قدرت شخص مقام معظم رهبری همگی چیزهایی هستند که جوانان در دوران دفاع مقدس به دنبال یکی از این موقعیت ها بودند در حالی که در جبهه می جنگیدند و با اصابت یک گلوله آرزویشان که ظهور آقا بود از بین می رفت.

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از عملکرد دانشجویان پیرو ولایت در قبال خون شهیدان گفت: چرا باید هزاران فرصت را از دست بدهید، در مسئله حجاب آنچه امروز اتفاق افتاده نتیجه کم توجهی ماست، شما زنده‌اید و سیاسیون برای رای جمع کردن بی حجاب‌ها را می چرخانند در حالی که شما می توانید وبلاگی در سطح بین الملل ایجاد کنید و هر کدام نشریه ای داشته باشید.

وی افزود: به طور حتم هر اندازه ولایت اقتدار بیشتری داشته باشد، مظلومیت بحرین و افغانستان و عراق و حتی اروپا از بین می رود، در حالی که این مظلومیت توسط برخی ایجاد می شود، که از ماه‌ها مانده به انتخابات رهبری می گویند: «بعضی انتخابات را به چالش امنیتی تبدیل می کنند» در حالی که اگر کسی ولایتمدار نیست باید توسط شما دانشجویان بسیجی و مطالبات شما از مجلس خارج شود، مگر رهبری نگفتند اگر کسی به اشتباه وارد مجلس شد باید بیرون آید.

پناهیان با بیان اینکه مشکل امروز ما این است که کمتر کار عملیاتی می کنیم، افزود: همه شما قدرت نقد رسانه‌ را دارید، شما می توانید فیلم‌های سینمایی را نقد کنید اما به ظاهر با آن کاری ندارید، البته می بینیم کسانی را که در این زمینه دلسوزی می کنند اما باقی شما کجا هستند؟!

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضرورت تاثیر گذاری در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی افزود: وای بر حزب اللهی ها اگر در انتخابات مجلس تاثیرگذار نباشند؛ زیرا دیگرگذشت آن دوران که نماینده با شام و پول خرج کردن رای بیاورد.

وی با بیان اینکه افسران جنگ نرم باید خود توانایی تحلیل داشته باشند، تصریح کرد: افسران جنگ نرم که رهبری از آن نام بردند باید خود توانایی تحلیل داشته، نظر دهند و در نهایت عمل کنند.

پناهیان در پایان تصریح کرد: در حقیقت بسیجی بودن آسان است اما بسیجی ماندن سخت می باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر