1

وزیر راه: دریافت ۱۲ میلیون در شهر جدید پردیس در زمره تعهدات قبلی است

  • کد خبر : 150008
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸

هر هفته ۹ هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی کامل می‌شوند و دریافت ۱۲ میلیون تومان از متقاضیان مسکن مهر شهر جدید پردیس در زمره تعهدات قبلی است

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران و در حاشیه چهاردهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران با کنایه، برخی از رسانه ها را عامل تزریق نگرانی در زمینه مسکن مهر برشمرد و گفت که هرهفته ۹ هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی کامل می شوند.

آخوندی برآورد کرد: ۱۱  میلیون واحد مسکونی در۱۲ سال آینده باید ساخته شوند و افزود که از این مقدار ۲ میلیون واحد مسکونی مربوط به مسکن مهر بوده و ۹ میلیون واحد مسکونی مابقی نیز مربوط به مسکن شهری خواهد بود.

وی افزود که اگر  میزان نیاز ساخت مسکن در کشور به ۱۲ سال تقسیم شود باید سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و ۸۰۰ هزار واحد مسکن شهری  احداث شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، در این مرحله دولت موفق شده با برنامه ریزی های انجام شده پرداخت سالانه وام ۲۰۰ هزار وام مسکن روستایی را تسهیل کند.

نسیم/آخوندی، با اشاره به نیاز ساخت سالانه ۸۰۰ هزار واحد مسکن شهری هم گفت که دولت در نظر دارد در زمینه بافت فرسوده و ناکارآمد شهری با ارایه تسهیلات نوسازی سالانه ۳۰۰ هزار واحد تامین تسهیلات شود که  بر این اساس در مجموع دولت ۵۰ درصد بازار مسکن را تعیین تکلیف کرده و مابقی نیاز بازار نیز باید در بازار آزاد تامین واحداث شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بانک مرکزی در صدد است با تصویب شورای پول و اعتبار اجازه تاسیس صندوق پس‌انداز مسکن را در تمام بانک‌ها صادر کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=150008

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر