4

تله کابین رامسر+ تصاویر

  • کد خبر : 384456
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

رامسر دیدنی های زیادی دارد، به همین دلیل مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. از جمله زیباترین جاهای دیدنی آن، مجتمع تفریحی بام رامسر است که حتما نام آن را شنیده اید. در این مجموعه یک تله کابین قرار دارد که محبوبیت زیادی بین گردشگران پیدا کرده است.

زندگی امروزه و دغدغه های آن، باعث خستگی جسم و روح انسان شده است. به همین دلیل برای رهایی از خستگی و تجدید روحیه نیاز به مسافرت و تفریح داریم. یکی از گزینه هایی که همیشه در لیست سفر ایرانیان قرار دارد؛ شمال است. همه ی شهرهای شمالی طرفداران زیادی دارند، اما رامسر از زیبایی و تفریحات خاصی برخوردار است. به عنوان مثال تله کابین رامسر از جمله زیباترین و جالب ترین جاهای دیدنی رامسر است که می توانید از آن دیدن کنید. همچنین بد نیست بدانید که طبق نظر گردشگران، تله کابین رامسر جزو بهترین تله کابین های ایران نیز هست.

رامسر به دلیل آب و هوای معتدل و نزدیکی به دریا، دارای جاذبه ها و طبیعت فوق العاده ای است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. یکی از معروف ترین جاذبه های رامسر، مجموعه تفریحی شهر سبز رامسر است که در سال ۱۳۸۳ پروژه ساخت آن کلید خورد و اغلب آن را با نام تله کابین رامسر می شناسند. جالب است بدانید که این مجموعه تفریحی نه تنها در رامسر بلکه در شمال کشور، از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و بسیار مشهور است.

اگر فکر می کنید این مجموعه تفریحی فقط به تله کابین محدود می شود، اشتباه کرده اید. چرا که انواع تفریحات در این منطقه وجود دارد؛ که تله کابین فقط یکی از تفریحات آن می باشد. به همین دلیل می تواند همه ی سلایق را پوشش دهد. اگر به رامسر سفر کردید بازدید از این منطقه را هرگز فراموش نکنید.

این تفریح را می توان مهم ترین و معروف ترین بخش تفریحی و گردشی، رامسر در نظر گرفت. این تله کابین یکی از زیباترین خطوط انتقال کابلی در ایران به حساب می آید که مسیری ۲ کیلومتری را پشت سر می گذارد. زمانی را تصور کنید که سوار تله کابین هستید و از میان شاخ و برگ درختان به سمت قله ی کوه حرکت می کنید. اگر بگوییم منظره بیرونی فوق العاده است؛ دروغ نگفته ایم. چرا که چشم انداز زیبایی در هر طرف شما وجود دارد. به راحتی می توانید منظره ای از شهر رامسر، درختان سرسبز، دریای آبی و قله ی پیش رو را تماشا کنید.

جالب است بدانید که ساخت این تله کابین بر عهده شرکت دوپل مایر اتریشی بوده است. این تله کابین مسیر دو کیلومتری را با سرعت ۳ متر بر ثانیه طی می کند و حدود ۱۲ دقیقه طول می کشد که به بالای قله برسید. این خط مجهز به ۱۶ دکل و ۵۴ کابین (چهار نفره) است که تنها راه موجود برای رسیدن به بالای قله و استفاده از امکانات آن می باشد. امکانات مختلفی همچون رستوران و کافه، مغازه، سرویس بهداشتی، آلاچیق، فروشگاه و … برای رفاه گردشگران در بالای بام در نظر گرفته شده است.از جمله هیجان انگیزترین تفریحات تله کابین رامسر، زیپ لاین است. در زیپ لاین، شما به وسیله ی طناب مقاوم از کابل مخصوص آویزان شده و مسیر شیب داری را در بین درختان و طبیعت بکر، طی می کنید. هر چه شیب مسیر بیشتر شود، سرعت حرکت شما نیز افزایش می یابد. در ضمن در میانه راه برای حرکت از یک خط زیپ لاین به خط بعدی، باید از پل معلق عبور کنید که خود آن هیجان را چند برابر می کند.

عکاس : پریسا شکری

خبرنگار: مهسا محمودی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=384456

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر