1

شرکت نفت محوطه باستانی را سیمان کرد + تصاویر

  • کد خبر : 242769
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۸:۵۷

محوطه باستانی که در داخل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در اهواز کشف شده بود، با کم کاری میراث فرهنگی سیمان شد.

میراث فرهنگی

محوطه باستانی که در داخل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در اهواز کشف شده بود، با کم کاری میراث فرهنگی سیمان شد.

افق نیوز/ سال گذشته در محوطه شرکت ملی مناطق نفت خیز اهواز بقایای یک اسکلت و مواد فرهنگی باستانی کشف شد اما با گذشت یک سال از این اتفاق و پیگیری نکردن میراث فرهنگی خوزستان، محل کشف آنها با سیمان پر شد.

مجتبی گهستونی، دبیر انجمن میراث فرهنگی تاریانا می گوید: پنج مهرماه سال گذشته  این آثار در حیاط یکی از ادارات خرمکوشک پس از انجام گودبرداری‌هایی برای ساخت یک انبار مشاهده شد. پس از اطلاع رسانی ها، مسئولان میراث  فرهنگی و باستان شناسان نیز در این محل حاضر شدند.

او درباره این کشف می گوید: وجود آثاری ازجمله سفال و استخوان که نیاز به بررسی‌ها و مطالعات بیشتر داشت این موضوع را یادآور می‌شود که منطقه هفت اهواز ازجمله مناطق مهم تاریخی خوزستان است که باوجود تپه‌های باستانی، استودان، گور دخمه و… مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرارگرفته و بخشی از تاریخ این شهر  همچنان ناشناخته باقی مانده است.

دبیر انجمن میراث فرهنگی تاریانا درباره بی توجهی میراث فرهنگی می گوید:  یک سال پس از اینکه مسئولان میراث فرهنگی محوطه را بررسی کردند و ارزش اشیای کشف شده را تایید کرد، این منطقه سیمان کشی شده است. مسئولان شرکت نفت مدتی پیگیر آن بودند اما میراث فرهنگی کاری برای ان محوطه نکرد.

او درباره پیگیری از اداره کل میراث فرهنگی می گوید: مسئولان این نهاد یک سال شرکت نفت را معطل کرد. یکسال است نتایج این بررسی مشخص نشده و معلوم نیست موضوع به پژوهشگاه میراث فرهنگی منتقل شده یا خیر. آنقدر گفتند کل شرکت نفت باستانی است، کل محوطه کاوش می خواهد یا این اتفاقات عادی است که شرکت نفت محل کشف را با سیمان پر کرد.

منبع: میزان
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=242769

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر