1

معلم مرد این کتاب را به دختران دانش آموز تدریس نکند

  • کد خبر : 92806
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هفتم برای دانش‌آموزان دختر و پسر متفاوت است و تأکید می‌شود به هیچ عنوان در کلاس‌های چندپایه و کلاس‌های دارای معلمان مرد، برای دانش‌آموزان دختر تدریس نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در سومین روز از اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور که هم‌اکنون در سالن همایش‌های رازی در حال برگزاری است، به جزئیات محتویات کتب جدیدالتألیف ابتدایی و پایه اول «متوسطه اول» اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کتاب‌های پایه سوم به طور کامل جدیدالتألیف است، معلمان دوره‌های آموزشی را به طور کامل بگذرانند.

خبرگزاری فارس: کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هفتم به هیچ عنوان توسط معلم مرد به دانش‌آموزان دختر تدریس نشود

وی به محتوای کتاب مطالعات اجتماعی اشاره کرد و افزود: این کتاب با رویکرد تلفیقی ارائه شده و بر هویتی دینی، ملی و بومی تأکید دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان ادامه داد: در سیمای فداکاران کتاب فارسی سوم ابتدایی، علاوه بر زندگی شهید فهمیده، ریزعلی خواجوی و معلم فداکار، زندگی سهام خیام نیز اضافه شده است.

وی به دلیل اضافه شدن زندگی سهام خیام به درس سیمای فداکاران اشاره کرد و گفت: دختران دانش‌آموز باید از هویت دختر بودن خود احساس رضایتمندی کنند که اکنون اینگونه نیست.

رئیس سازمان پژوش و برنامه‌ریزی آموزشی، به تألیف کتاب ریاضی سوم ابتدایی اشاره کرد و بیان داشت: این کتاب ادامه ریاضیات دوم ابتدایی است و راهبرد حل مسئله پیگیری می‌شود ضمن اینکه به دنبال تقویت تفکر و اندیشیدن هستیم.

وی با بیان اینکه برخی افراد، آموزش و پرورش و کتاب درسی را نقد می‌کنند، افزود: از برخی نقدها استقبال می‌کنیم ولی از نقادانی که بدون مطالعه کتاب‌ها به نقد کتب درسی می‌پردازند، گله داریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان به تغییر رویکرد کتب آموزش زبان عربی و انگلیسی اشاره کرد و گفت: رویکرد ما در تألیف کتب زبان عربی، فقط مکالمه  و صرف و نحو نیست بلکه روش‌های جدید را مطالعه کردیم و برای فهمیدن معارف دینی، قرآن و آشنایی با زبان و عربی تألیف شده است.

وی اضافه کرد: هدفگذاری کتاب، این است که بعد از پایان این دوره، دانش‌آموزان بتوانند حداقل ۵ دقیقه خود را به زبان عربی و انگلیسی معرفی کنند و متون ساده را بخوانند و بنویسند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه متن گفت‌وگوی کتاب زبان انگلیسی پایه هفتم در قالب سی‌دی ارائه شده است، گفت: بسته آموزشی نیز ارائه شده است و در آن سی‌دی و فلش کارت قرار دارد، ضمن اینکه آموزش‌های ضمن خدمت نیز برای معلمان پیش‌بینی می شود.

وی به کتاب تفکر و سبک زندگی اشاره کرد و اظهار داشت: این کتاب برای دانش‌آموزان دختر و پسر به طور جداگانه نوشته شده است که در این خصوص باید مدیران آموزش و پرورش تدبیر کنند.

وی افزود: کتاب دختران و پسران در دو فصل متفاوت است، لذا در کلاس‌های چندپایه، مختلط و آن کلاس‌هایی که معلم مرد تدریس می‌کند، این دو فصل باید از طریق سی‌دی، فیلم‌های آموزشی یا معلم زن تدریس شود.

وی تأکید کرد: این دو درس درباره بهداشت علوم و بهداشت جنسی است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=92806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر