3

نمای شب برفی در تهران بزرگ

  • کد خبر : 385762
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲

شهر تهران را می توان تقریباً به دو بخش مختلف – شمال و جنوب تقسیم کرد به این صورت که منطقه های شمالی مدرن تر و مرفه تر و خوش آب و هوا می باشند برعکس مناطق جنوبی شلوغ و نامرتب هستند اما از نظر قیمت هم ارزان می باشند. رزرو هتل تهران، از شمال تا جنوب به کلی متفاوت است به گونه ای که شما لوکس ترین هتل های تهران را در منطقه های شمالی و ارزان ترین هتل ها را در مناطق جنوبی پیدا خواهید کرد.

شهر بزرگ تهران در زمان سلسله زندیه، شهر کوچکی بود که از نظر استراتژیک اهمیت زیادی داشت که نخستین پادشاه قاجار آقا محمد خان، در سال ۱۷۷۸ شهر کوچک تهران را به عنوان پایتخت کشور ایران معرفی کرد و بیشتر رشد این شهر تهران، در زمان سلطنت پادشاهی فتح علی شاه آغاز شد. جمعیت شهر تهران در زمان قاجار دو برابر شد و ساخت کاخ های با شکوه و ساختمان های مجلل در شهرتهران رونق گرفت.

تهران در زمان قاجار کم کم شکل و شمایل یک شهر مدرن را به خود گرفت و با توجه به اهمیت روزافزون تهران، میدان ها، مساجد و دروازه های مختلفی ساخته شد تا بتوان جمعیت شهرتهران را کنترل کرد. در زمان ناصرالدین شاه، طرح استاد شهر آماده شد و بعد از جلب نظر سلطان، خیابان های مدرن تهران به دستور پادشاه ساخته شدند. بعد از اجرای طرح خیابان ها، میدان وسیعی مانند میدان توپخانه (امام خمینی فعلی تهران) و ساختمان های نظامی در دستور کار قرار گرفت تا ساخته شوند.

شهر شلوغ تهران کار خود را با ساخت ساختمان های بزرگ دولتی، خیابان های جدید، مراکز تفریحی تهران، سازمان های خدمات شهری تهران و مراکز دانشگاهی و متدولوژیک تهران آغاز کرد. اما این بدان معنی نبود که بافت قدیمی شهر تهران از بین برود و همچنان در کنار بافت جدید تهران، ساختمان ها و دروازه های قدیمی شهر هنوز نفس می کشند. ولی به مرور زمان تهران به قدری پیشرفت کرد که نمونه ای کامل از شهر های مشابه خود بود.

پایتخت ایران تهران همچنین شهرتی نسبتاً غیرقابل اجتناب از دود، آلودگی و بتن به دست آورده است. با وجود این لقب ها می توانید تعداد بی پایانی از مکان ها و هتل تهران خوب و دنج را در داخل و اطراف شهر تهران پیدا کنید که با دانستنی هتل تهران به آن دست خواهید یافت. تهران دارای لقب دیگری به نام شهر پارک است و دلیل این لقب وجود ۸۰۰ پارک با متراژ های مختلف است که یکی از آن ها دارای دریاچه ای مصنوعی است که در عنوان های بعد به آن اشاره می شود.

شهر بزرگ تهران هم مانند برخی از کشورها دارای محدودیت های خاصی برای گردشگران خارجی است که در ادامه این مطلب می خواهیم به آن ها اشاره کنیم. محدودیت ویزا: ورود شهروندان اسرائیلی به تهران و رزرو هتل تهران توسط آن ها در این شهر یعنی تهران ممنوع است. برای توریست هایی که ویزای ۳۰ روزه می خواهند، این امکان وجود دارد تا هنگام ورود به فرودگاه های بین المللی ایران، ویزای فرودگاهی دریافت نمایند.

شهروندان جمهوری آذربایجان، آلبانی، آلمان، اتریش، ارمنستان، ازبکستان، اسپانیا، استرالیا، اسلوونی، اسلواکی، امارات متحده عربی، اندونزی، اوکراین، ایتالیا و ایرلند می توانند از ویزای فرودگاهی استفاده نمایند. کشورهایی که در ذیل مطلب اعلام می شوند، نیازی به ثبت نام الکترونیکی قبلی ندارند و تنها ارائه مدرک بیمه الزامی می باشد.

بحرین، برزیل، بلاروس، بلژیک، بلغارستان، دانمارک، روسیه، رومانی، ژاپن، سنگاپور، سوئد، سوئیس، سوریه، عربستان سعودی، عمان، فرانسه، فلسطین، قبرس، قرقیزستان، قطر، کرواسی، کره جنوبی، کره شمالی، کلمبیا، کوبا، کویت، گرجستان، لبنان، لوکزامبورگ، فیلیپین، لهستان، مالزی، مجارستان، مغولستان، مکزیک، نروژ، نیوزلند، ونزوئلا، ویتنام، هلند، هند، یوگسلاوی و یونان از جمله این کشورها هستند.

هزینه ویزا براساس کشور مبداء متفاوت است و به یورو (اروپا ۷۵ یورو ) در نظر گرفته می شود. شهرواندان استرالیا ۱۳۰ و نیوزلند ۱۴۰ یورو باید پرداخت کنند و رزرو هتل تهران برای گردشگران خارجی اغلب به نرخ ریال محاسبه می گردد. گردشگران خارجی تهران ابتدا برای پرداخت گذرنامه باید هزینه بیمه را پرداخت کنند، سپس برای ویزا مدت زمان اندکی یعنی حداقل یک ساعت زمان باید صرف کنند.

عکاس : مرتضی شکری

خبرنگار : بهمن ثابتی

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=385762

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر