1

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: پاسخ منتقدان را در زمین خواهیم داد

  • کد خبر : 103471
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳

کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار فردای ایران و تایلند گفت: قبل از هر موضوعی از آقای شاه‌ اسماعیل که از کشور مالدیو ناظر بازی فردا هستند نیز تشکر می‌کنم چون زمانی که ما به همراه تیم ملی به تایلند سفر کردیم ایشان کمک زیادی به ما کرد.

تسنیم:وی ادامه داد: در درجه دوم از شما رسانه‌ها تشکر می‌کنم که در این جلسه حضور دارید و خواهش می‌کنم بار دیگر تلاش کنید همه با هم متعهد و همدل شویم و تیم ملی را تنها نگذاریم تا تیم با روحیه خوب و در فضای خوب بهترین فوتبال ممکن را ارائه دهد و امتیاز کامل بازی فردا را بگیرد.

سرمربی تیم ملی در واکنش به این سوال که ملی‌پوشان ایران تا به حال به تایلند نباختند اظهار داشت: اینکه هیچ وقت مقابل تایلند بازنده نبودیم دلیل نمی‌شود که فردا بازی ساده‌ای داشته باشیم و اینکه در بازی‌های گذشته موفق بودیم هم ملاک خوبی برای بازی فردا نیست. چیزی که برای ما حائز اهمیت است این موضوع است که فردا یک مسابقه از مقدماتی جام ملت‌های آسیاست. ما اهداف و وظایف خود را می‌دانیم و در آن شکی نداریم و به خاطر این هم می‌دانیم وقتی در خانه بازی می‌کنیم باید ۳ امتیاز لازم را بگیریم.

کی‌روش گفت: وظایف‌مان را به عنوان تیمی که به جام جهانی صعود کرده به درستی می‌دانیم و به خاطر همین تمام تمرکز و تعهدمان را برای بازی فردا می‌گذاریم. برای تایلند احترام خاصی قائل هستیم چون آنها در دیدار خارج از خانه ۵ بر یک چین را شکست دادند و همچنین مقابل بحرین در دیداری دوستانه به پیروزی رسیدند. مطمئنا نیاز به یادآوری نیست که بگوییم بازی کردن مقابل بحرین چقدر سخت است.این بدین معناست که ما فردا با تمام تمرکز و تعهد کامل به میدان می‌رویم چیزی که من از بازیکنانم توقع دارم این است که با ذهنیت مناسب به بازی با تایلند نگاه و برای تیم بازی کنند. من دوست دارم بازیکنانم این مطلب را بدانند که برای تیم به میدان می‌روند.

وی در خصوص صحبت‌های سرمربی تایلند مبنی بر اینکه مطمئنا مقابل ایران یک امتیاز را به دست می آوریم عنوان کرد: این نشان می‌دهد که تایلندی‌ها برای کسب یک امتیاز به تهران آمده‌اند و کیفیت و انگیزه لازم را برای این قضیه دارند. گفتن این مسئله مشکلی ندارد و فقط برای ما این مسئله حائز اهمیت است که با بازی فردا مناسب برخورد کنیم. خودمان هم می‌دانیم در بازی خانگی و خارج از خانه باید امتیاز کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان در این مدت به هماهنگی لازم رسیدند تاکید کرد: همیشه یک مسئله وجود دارد که دو تمرین بهتر از یک تمرین و ۳ تمرین بهتر از ۲ تمرین است. هر چه بیشتر تمرین کنیم بهتر است. این یک واقعیت است که تمام سرمربیان ملی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و معمولا به همین خاطر است که اصحاب رسانه توقع شعبده‌بازی از مربیان را دارند. البته بعضی اوقات ما می‌توانیم این کار را انجام بدهیم و شما ما را دوست دارید و بعضی از مواقع نمی‌توانیم اما اعتقاد من این است که بازیکنان خوبی در گروه ما حضور دارند. البته بازیکنانی هستند که شکل پایه‌ای و تعادل تیمی ما را ضمانت کنند. ۹۰ تا ۹۵ درصد از بازیکنانی که هم اکنون در اردو حضور دارند در دو سال و نیم گذشته با من کار کردند و فکر نمی‌کنم مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان جدید دعوت شده می‌توانند مانند دژاگه و قوچان‌نژاد برای تیم ملی مثمر ثمر باشند گفت: دقیقا این مسئله‌ای است که ما به آن فکر می‌کنیم و امیدواریم اتفاق بیفتد حالا باید سعی کنیم کارمان را به درستی انجام دهیم. اینکه بازیکنان جدیدی به تیم ملی اضافه شدند دلیل این نیست که بگوییم کارمان را از ابتدا شروع کرده‌ایم. مطمئنا آنها می‌توانند تاثیر مثبتی در تیم داشته باشند و در روند پیشرفت ما کمک‌مان کند. ما دنبال این هستیم تاراهی را پیدا کنیم که تیم ملی قویتر شود و مطمئنا با این روحیه می‌توانیم به حرکت رو به جلومان ادامه بدهیم.

وی در خصوص عدم برگزاری بازی تدارکاتی پیش از مسابقه مقابل تایلند و عصبانیت او از لغو بازی‌های دوستانه اظهار داشت: من ناراحت و عصبانی نیستم و شاید مشکل ارتباطی و ترجمه وجود دارد. یکسری از کارها است که اگر امروز انجام نشود فردا می‌توان آن را انجام داد مانند غذا خوردن که اگر من امروز غذا نخورم می‌توانم فردا این کار بکنم هرچند برای فیزیک هم مناسب نیست. اگر شما مشغول نوشتن کتابی هستید می‌توانید فردا این کار را انجام دهید ولی اگر شما مقاله‌ای را امروز تمام نکنید ممکن است با مدیرتان به مشکل بخورید به خاطر اینکه تمام روزنامه‌ها آن خبر را منتشر کردند و شما این کار را نکردید.

کی‌روش ادامه داد: پس از لحاظ لغوی کلمه ناراحت برای من درست نیست. من این حق را برای خودم قائلم تا دغدغه‌هایم را یادآوری کنم. باید همیشه به یاد داشته باشیم وقتی آب رودخانه از یک پل عبور می‌کند دیگر به آن پل برنمی‌گردد. این یعنی وقتی ما ۷ فرصت بازی دوستانه را از دست دادیم دیگر شرایطش برای ما برنمی‌گردد. در فوتبال نمی‌توانیم با انشاءالله و فردا کارمان را انجام می‌دهیم، به نتیجه برسیم. وظیفه من به عنوان سرمربی تیم ملی این است که مسائل مربوط به تیم را بررسی و توجهات را به خودمان جلب کنیم. یادم می‌آید در یکی از کنفرانس‌های مطبوعاتی یکی از اهالی رسانه از من پرسید آیا شما از آن دست مربیان هستید که در صورت عدم نتیجه‌گیری فدراسیون،‌ زمین‌‌ها، داور و زمین و زمان را مقصر بدانید، باید بگویم وظیفه من این است که در زمان مناسب مطالب مناسب را بیان کنم.

کی‌روش با بیان اینکه بهتر است در مورد بازی با تایلند صحبت شود گفت: امیدوارم فردا هواداران در ورزشگاه حضور داشته باشند و من از آنها می‌خواهم در زمان مناسب تیم ملی را حمایت کنند ما در بازی با تایلند به حمایت آنها  احتیاج داریم به همین منظور است که از اصحاب رسانه درخواست دارم تا این خواهش ما را به هواداران منتقل کنند. هواداران در بازی فردا باید نشان دهند که خواستار آماده‌سازی مناسب برای تیم ملی هستند و سرمربی، بازیکنان و مسئولان کشور این موضوع را می‌خواهند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چه جوابی برای منتقدان خود دارد تاکید کرد: پیش از این در این مورد صحبت کردم و الان هم نظرم این است ما به این صحبت‌‌ها در زمین پاسخ می‌دهیم. دیدگاه من این نیست که بگویم تیم ملی خانه‌ای است با درهای بسته بلکه من تیم ملی را مانند خانه‌ای بدون در و پنجره می‌دانم پس الان در این خانه باید بازیکنانی حضور داشته باشند که به ما کمک کنند. الان انتخاب من این بازیکنان هستند و هدفمان این است که مقابل تایلند پیروز شویم ولی چشمانم برای دیدن آینده باز است. ما به بازیکنان احتیاج داریم و باید همیشه انتخاب‌های مناسب داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی اضافه کرد:‌ اگر فردا نیمی از بازیکنان تیم ملی اعلام بازنشستگی کنند من نمی‌توانم از بین افراد دیگر بازیکنانم را انتخاب کنم پس بیایید یک بار برای همیشه موضع خودم را در مقابل منتقدین اعلام کنم. نظر من این است که با تمام انتقادات با روی خوش برخورد و تمام انتقادهای مثبت و مثمر ثمر را بررسی و استفاده می‌کنم. در حقیقت این یک مسئله کمکی برای من است که هیچ هزینه منفی ندارد اما در طرف مقابل انتقادهای منفی را هم قبول نمی‌کنم چون بعضی از این صحبت‌ها غیرمحترمانه است. تا زمانی که به تیم من و بازیکنان من بی‌احترامی نشود اهمیتی به این انتقادها نمی‌دهم اما اگر صحبت‌ها توهین‌آمیز باشد روی کار ما تاثیر بگذارد باید اعلام کنم که با من وارد جنگ شدید. به همین سادگی.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=103471

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر