1

خواهر امیر قطر به عنوان قدرتمندترین چهره دنیای هنر نام گرفت+تصویر

  • کد خبر : 104552
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵

نشریه آرت ریویو به دلیل “قدرت خرید کلان موسسه متبوع شیخه المیاسه ” وی را در صدر ۱۰۰ چهره قدرتمند دنیای هنر قرار داد.

به گزارش جام نیوز به نقل از سایت بی بی سی فارسی، شیخه المیاسه خواهر امیر قطر و رئیس “اداره موزه های قطر” قدرتمندترین چهره دنیای هنر نام گرفت.

شیخه المیاسه در سال ۲۰۱۱ در مقام ۹۰ این فهرست قرار داشت.

هنرهای تجسمی شیخه المیاسه بنت حمد بن خلیفه آل ثانی در فهرست سالیانه “۱۰۰ قدرت” نشریه آرت ریویو به دلیل “قدرت خرید کلان موسسه متبوعش” در صدر ۱۰۰ چهره قدرتمند دنیای هنر قرار گرفته است.

 

شیخه المیاسه نخستین بار در سال ۲۰۱۱ در مقام ۹۰ این فهرست دیده شد، و در سال ۲۰۱۲ به مقام یازدهم صعود کرده بود.

آی وی وی، هنرمند چینی، که در سال ۲۰۱۱، در صدر این فهرست قرار داشت، امسال در رتبه (نهم) قرار دارد- که بهترین رتبه هنرمندان در این فهرست به شمار می رود.

لری گاگوسیان، دلال هنری، (رتبه چهارم) و سر نیکولاس سروتا، مدیر موزه تیت (در رتبه ششم) از دیگر چهره های شناخته شده در میان ۱۰ رتبه اول اند.

شیخه المیاسه خواهر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی است که پس از کناره گیری پدرش از سلطنت در ماه ژوئن، اکنون امیر قطر است.

به نوشته نشریه آرت ریویو، اداره موزه های قطر سالانه حدود یک میلیارد دلار صرف گسترش گالری ها، برگزاری جشنواره های فیلم و حمایت از هنر همگانی کرده است.

سال گذشته هم بالاترین رتبه فهرست ۱۰۰ چهره قدرتمند هنری متعلق به یک زن بود – کارولین کریستف باکارگیف، برگزارکننده نمایشگاه تاثیرگذار “داکومنتا ۱۳” در کاسل آلمان.

دیوید زوینر، که صاحب گالری هایی در لندن و نیوریورک است، در رتبه دوم فهرست امسال قرار دارد، و شریک تجاری سابق او، ایوان ویرث، سومین چهره قدرتمند هنری در سال ۲۰۱۳ است.

به نوشته نشریه هنر معاصر آرت ریویو، ملاک انتخاب کسانی که به این فهرست راه می یابند، تاثیرگذاری جهانی شان بر فرایند تولید هنر و خدماتشان به دنیای هنر طی ۱۲ ماه گذشته است.

العالم نیز طی گزارشی درباره این انتخاب نوشت: یک روزنامه انگلیسی خواهر امیر قطر را به عنوان مؤثرترین فرد در هنر معاصر دنیا معرفی کرد. این روزنامه با این حال تأکید کرد که قطر هنوز از دموکراسی بسیار فاصله دارد.

العالم افزود که “المیاسه بنت حمد بن خلیفه آل ثانی” خواهر دوم امیر قطر که مسئول اداره موزه‌های این کشور است، سالانه یک میلیارد دلار در بازار هنر دنیا پول تزریق می کند.

این روزنامه نوشت که امیر نشین کوچک و ثروتمند قطر، در تلاش است تا جایگاهی مناسب را در زمین هنر در جهان برای خود ایجاد کند. و دختر امیر قطر در سال ۲۰۱۲ پس از خرید یک تابلو به قیمت ۲۵۰ هزار دلار، جنجالی را به راه انداخت.
البته این مجله انگلیسی در کنار تمجید از خواهر امیر قطر، تأکید کرد که رژیم “آل ثانی” این امیرنشین کوچک را به صورت “استبدادی” اداره می کند، و قطر هنوز به “نظامی لیبرال” تبدیل نشده و همچنان از “دموکراسی” فاصله دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=104552

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر