1

مردم منتظر نتایج تحقیق و تفحص از رویانیان و زنجانی در ستاد سوخت و شرکت نفت

  • کد خبر : 108821
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰

این روزها سازمان تامین اجتماعی خبر ساز شد و اسامی تعجب همگان را برانگیخت. امیدواریم در روزهای آتی در خصوص ستاد مدیریت سوخت و فروش نفت توسط بابک زنجانی و قراردادهای ایشان با تامین اجتماعی و مرتضوی هم خبرهای ریز تحقیق و تفحص را منتشر کنند.

این روزها سازمان تامین اجتماعی یکی از پرحاشیه‌ترین و پرخبرترین سازمان‌های کشور شده که پرداختی‌های نجومی و پاداش‌های هنگفت این سازمان به مدیران تعجب همگان را برانگیخته است و امیدواریم در روزهای آتی در خصوص ستاد مدیریت سوخت و فروش نفت توسط بابک زنجانی و قراردادهای ایشان با تامین اجتماعی و مرتضوی هم خبرهای ریز تحقیق و تفحص را منتشر کنند.

به گزارش بولتن نیوز، گزارش هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد مدیران این سازمان همزمان با پایان یافتن دولت دهم به بیت‌المال دست‌اندازی کرده و در این میان ۳۷ نماینده مجلس پاداش‌هایی دریافت کرده‌اند.

روز گذشته علیرضا محجوب رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری برخی زوایای حیف و میل‌های مدیران وقت سازمان تامین اجتماعی را برملا کرد و نادر قاضی‌پور دیگر عضو این هیئت نیز در جمع خبرنگاران به ابعاد دیگر این فساد پرداخت.

گزارشهای اینچنین از سوی نمایندگان ملت جای بسی تشکر دارد لیکن امیدواریم که مجلس محترم نسبت به انتشار نتایج دیگر تحقیق و تفحصها و اسامی کسانی که حقوق ملت و بیت المال را تضییع کرده اند نیز اقدام نمایند.

از جمله این موارد می توان به تحقیق و تفحص از ستاد مدیریت سوخت به ریاست رویانیان و همچنین تحقیق و تفحص از شرکت ملی نفت با موضوع بابک زنجانی اشاره کرد که امید می رود مجلس با انتشار ریز همه موارد و اسامی، مانند تامین اجتماعی روشنگری کرده و وظیفه خود در قبال بیت المال و مردم را به بهترین وجه انجام دهد.

در موضوع ستاد مدیریت سوخت کشور، چهار رئیس ستاد سوخت در دولت احمدی‌نژاد با یکی از سنگین‌ترین مواخذه‌های مجلس نهم مواجه شده‌اند. گزارش تحقیق و تفحص از میلیون‌ها دلار بودجه ستاد مدیریت مصرف سوخت که باید هزینه بهبود حمل و نقل عمومی، نوسازی ناوگان حمل و نقلی کشور و بهبود کیفیت سوخت و کاهش مصرف انرژی می‌شده، سر از ناکجاآباد درآورده و همین موضوع نمایندگان را بر آن داشت تا دی‌ماه سال ۹۱ یکی از جدی‌ترین تفحص‌های مجلس را تصویب کنند. حال گزارش اولیه این تفحص آماده شده و قرار است محمد رویانیان و حسن شفیعی به عنوان دو رئیس کلیدی و اصلی ستاد مدیریت مصرف سوخت در این دوران به کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی فراخوانده شوند تا در مورد تخلفات صورت گرفته در زیر‌مجموعه‌شان توضیح دهند. به گفته مهدی دواتگری در گفت‌و‌گو با تجارت فردا، گزارش تیم تقریباً نهایی شده و احتمالاً یک ماه دیگر قابلیت طرح در صحن علنی را پیدا می‌کند.

در موضوع فروش نفت و تامین اجتماعی و بابک زنجانی، هم کمیته تحقیق و تفحص مجلس در حال انجام جستجو است. امیرعباس سلطانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با روزنامه شرق گفت است: چهار وزیر دوران احمدی‌نژاد، شامل وزیر نفت، وزیر دارایی، وزیر امورخارجه و وزیر صنایع‌ومعادن بابک زنجانی را تایید کرده بوده اند. هنوز صحبت از بدهی ۱۳‌هزار‌میلیاردتومانی ایشان به وزارت نفت است، فکر کنید برای اختلاس سه‌هزار‌میلیاردتومانی چه جاروجنجال رسانه‌ای به پا کرد؛ حالا حرف ۱۳‌هزار‌میلیاردتومان مطرح است. تخلف در فروش نفت بر اساس اسناد به‌دست‌آمده، قابل اثبات است. در این تخلف بسیاری از جمله شرکت ملی نفت و وزارت نفت سهیم هستند.

وی در رابطه با نقش شرکت ملی نفت و وزارت نفت گفته است: اجازه بدهید این سربسته باشد. پرونده مربوط به این دو تحقیق و تفحص بسیار پیچیده است و بایستی جلسات متعددی پیرامون آن برگزار شود. تخلفات در دوره‌های گذشته صورت گرفته که باید برای اظهارنظر درباره آن اسناد را کامل کرد.

به هر حال امیدواریم مجلس محترم هر چه زودتر نتیجه این تحقیق و تفحص ها را همانطور که در موضوع تامین اجتماعی اعلام کردند اعلام کنند و وضعیت حقوق ملت را مشخص کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=108821

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر