2

راه آهن :شناور شدن قیمت بلیت قطار در برخی محورها

  • کد خبر : 110251
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷

معاون امور مسافری راه آهن از موافقت با شناور شدن قیمت بلیت قطار در برخی محورها خبر داد و گفت:این موافقت در پی تقاضای مکرر بخش خصوصی و مشروط به افزایش کیفیت خدمات صورت گرفته است.

سید محمد راشدی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری قیمت بلیت قطار افزایش نیافته است گفت: شرکت های بخش خصوصی مسافری به خاطر افزایش هزینه تمام شده بخش عمده ای از خدمات ، بارها درخواست افزایش قیمت بلیت را داشته اند.

راشدی افزود: شرکت راه آهن  نیز هفته پیش با شناور شدن قیمت بلیت قطار در برخی محورها موافقت کرد.

معاون امور مسافری راه آهن گفت : با شناور شدن قیمت بلیت قطار در برخی محورها ، متقاضیانی که با برنامه ریزی قبلی برای تهیه بلیت اقدام کنند، هزینه کمتری را پرداخت خواهند کرد و با نزدیک تر شدن به زمان اوج سفر و همچنین نزدیکی به زمان حرکت قطار این هزینه تغییر خواهد یافت.

وی افزود: سطح خدمات و کیفیت قطارها نیز افزایش یافته است و در قطارهای درجه یک تهران- مشهد و قطارهایی که مسیر آنها بیش از ۶۰۰ کیلومتر است، دوباره پزشک مستقر شده است.

راشدی با اشاره به اصلاح جدول حداکثر تاخیرها و کاهش زمان تاخیر از ابتدای دی ماه گفت : در صورت تاخیر ، ۵۰ درصد از وجه بلیت مسافران به آنان پرداخت خواهد شد و همه واحدها به رعایت زمان بندی سیر قطارها و حداقل کردن تاخیرها ، ملزم خواهند شد.

راشدی افزود : در این زمینه حداکثر زمان تاخیر قطارها و ترن ست ها در محور تهران- مشهد به ترتیب از ۴ ساعت به ۳ ساعت و از ۴ ساعت به ۲ ساعت کاهش می یابد.

وی افزود: همچنین میزان تاخیر در محور تهران- بندرعباس و تهران- کرمان از ۵ ساعت به ۳ ساعت و در محور تهران- ساری از ۴ ساعت به ۲ ساعت و در محور تهران- زنجان از ۴ ساعت به یک ساعت کاهش می یابد.

واحد خبر/معاون امور مسافری راه آهن تاکید کرد : حداکثر زمان تاخیر در محور تهران اندیشمک و تهران-گرگان از ۴ ساعت به دو و نیم ساعت و در مسیر های تهران- خرمشهر و تهران- اهواز از ۵ ساعت به ۳ ساعت می رسد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=110251

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر