3

گلایه از حذف ۵ درصدی بودجه فرهنگی/ بودجه ۹۳ شفاف‌سازی بودجه ۹۲ است

  • کد خبر : 116258
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸

نماینده مردم ساری در مجلس از حذف یکی از بندهای بودجه مربوط به بخش فرهنگ گلایه کرده و گفت: بودجه ۹۳ شفاف سازی بودجه ۹۲ است.

رمضان شجاعی کیاسری، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۳۹۳ طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: اولین دلیل من برای دفاع از لایحه بودجه این است که همه شاهد بوده‌ایم که لایحه بودجه از بی‌انضباطی رنج می‌برده و مسائل و مشکلاتی در عرصه عمل و اجرا وجود داشته است، اما نمایندگان به تمام تنگناهای بودجه واقف هستند. لذا با توجه به شرایط کشور و تنگناهای موجود باید منصفانه و واقع بینانه به مسائل بودجه‌ ای توجه شود.

نماینده مردم ساری در مجلس افزود: امتیاز لایحه بودجه امسال این است که بعد از ۲۰ سال برای اولین بار به موقع از طرف دولت به مجلس ارسال شده است. همچنین این لایحه منطبق با قوانین بالادستی مخصوصاً برنامه پنجم است. بنابراین لایحه بودجه با درک شرایط پیش‌بینی شده است و همراه با اسناد پیشیبانی است. یعنی گزارش عملکرد ۹۰ و ۹۱ مبنای چینش آن بوده است که ریسک پذیری در عمل و دقت عمل بالا در اجرا از مزایای آن است.

شجاعی با بیان اینکه کمک‌های خوبی در بودجه برای تولید در نظر گرفته شده است، افزود: به طور مثال فاینانس ۲۵ میلیارد دلاری اتفاق خوب بودجه است. همچنین اولویت بندی طرح‌های عمرانی بالای ۸۰ درصد،‌ از دیگر اتفاقات خوب بودجه است. بنابراین در بودجه می‌توان پیش‌بینی کرد که حداقل ۲۵۰ پروژه در کشور به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به مشارکت دولت و بخش خصوصی در اتمام طرح‌های نیمه تمام گفت:‌ مشارکت دولت و بخش خصوصی در اتمام طرح های نیمه تمامی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت داشته اند، اتفاق خوب دیگر بودجه است. همچنین منابع خوبی در جهت حمایت از بخش خصوصی در قالب یارانه و کمک های بلاعوض پیش‌بینی شده که از امتیازات امسال برای حمایت از بخش خصوصی و تولیدکنندگان محسوب می‌شود.

نماینده مردم ساری در مجلس با اشاره به رشد ۲۵ درصدی منابع پروژه‌های عمرانی در لایحه بودجه امسال، افزود: ممکن است سوال کنید که در بخش عمرانی در سال گذشته ۵۶ هزار میلیارد بودجه در نظر گرفته شده بود، اما امسال ۳۷ هزار میلیارد بودجه پیش بینی شده است. پس چگونه افزایش داریم؟ ما می‌دانیم امسال ۱۱ هزار میلیارد تومان از این بودجه تحقق یافته، لذا پیش‌بینی می‌شود که ۳۷ هزار میلیارد در بخش عمرانی تحقق یابد که این به معنی افزایش بودجه عمرانی است.

شجاعی گفت: نکته دیگر این است که در تبصره‌ها تنها تبصره‌های بودجه‌ای دیده شده و این در تعارض با احکام قانونی نیست، ضمن اینکه تعامل مجلس و دولت در لایحه بودجه جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در خصوص شفافیت در منابع و مصارف بودجه افزود: آقای نوبخت باید به این موضوع توجه کند که در بودجه سال ۹۳ تغییر رویکرد جدید لازم است. بودجه ۹۳ شفاف سازی بودجه ۹۲ است. نیاز است که رویکرد جدیدی در تدوین بودجه شکل می‌گیرد همچنین انضباط مالی در لایحه بودجه امسال و تخطی و تخلف در دستگاه‌های اجرایی جای تشکر دارد.

نماینده مردم در مجلس افزایش ۲۵ درصدی بودجه بهزیستی و ۶۶ درصدی بودجه بیمه را از نکات ارزشمند این لایحه دانست و خاطرنشان کرد: از کمیسیون تلفیق یک گلایه دارم، چرا که دولت در لایحه بودجه  ۵درصد به بخش فرهنگی اضافه کرده بود، اما در کمیسیون تلفیق تبصره ۱۴ که مربوط به افزایش بودجه فرهنگی می‌شد، حذف شد.

شجاعی در پایان خاطر نشان کرد: سهم ۱۰ هزار میلیاردی برای حمایت از بخش تولید در لایحه بودجه دیگر امتیاز بودجه امسال است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=116258

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر