3

یکی از سیاست‌های سازمان تبدیل سرمایه راکد سازمان به سرمایه در گردش است

  • کد خبر : 11657
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶

محمدباقر خرمشاد ، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست خبری نهمین نشست رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت:کشورهای ونزوئلا، مکزیک، برزیل، عربستان، عمان، استرالیا، ژاپن، از جمله رایزن‌های فرهنگی جدید به شمار می‌آید. محمدباقر خرمشاد ، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست خبری نهمین نشست رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که […]

محمدباقر خرمشاد ، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست خبری نهمین نشست رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت:کشورهای ونزوئلا، مکزیک، برزیل، عربستان، عمان، استرالیا، ژاپن، از جمله رایزن‌های فرهنگی جدید به شمار می‌آید.

محمدباقر خرمشاد ، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست خبری نهمین نشست رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که بعدازظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: نهمین نشست هم‌اندیشی نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور از ۱۲ تا ۱۷ شهریور در تهران با شعار بیداری اسلامی تمدن نوین اسلامی برگزار می‌شود و ۷۰ رایزن فرهنگی شرکت می‌کنند.
وی افزود: دستگاه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مسئول دیپلماسی رسمی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مسئول دیپلماسی عمومی کشور است.
خرم‌شاد ادامه داد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راستای تعاملات فرهنگی هر دو سال یک بار، نشست رایزن فرهنگ جمهوری اسلامی ایران را در کشور برگزار می‌کند و علی‌رغم اینکه سال گذشته این نشست برگزار شده بود با توجه به بیداری اسلامی که در کشورهای منطقه اتفاق افتاد امسال دوباره این نشست برگزار خواهد شد.
خرم‌شاد گفت: از جمله اقدامات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پس از تغییر مدیریت که ۱۰ ماه پیش انجام گرفت هماهنگی بین مدیران صف و ستاد بود که در راستای همفکری و همترازی مدیران صورت گرفت.
وی ادامه داد: علاوه بر این دی‌ماه سال ۸۹ در هیئت دولت سیاستی تحت عنوان «سیاست‌ها، راهبردها، ضرورت‌های لازم فرهنگی و تبلیغی در خارج از کشور» تصویب شده بود مبنی بر اینکه سازمان‌های مختلف در این امر با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همکاری کنند.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: برنامه پنج ساله دوم پیش بینی شده بود سندی با عنوان سند ملی توسعه روابط‌ فرهنگی جمهوری اسلامی توسط سازمان با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری وزارت خارجه تنظیم شود و در اختیار مدیران قرار گیرد. که برای نخستین بار این سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مجازی در حال شکل‌گیری است.
وی ادامه داد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نهمین هم‌اندیشی نمایندگان فرهنگی با شعار بیداری اسلامی تمدن نوین اسلامی برگزار می‌کند و دور جدید فعالیت سازمان معرفی تمدن نوین اسلامی و ایرانی است.
خرم‌شاد ادامه داد: متخصصان داخل و خارج که مسئله ایران انقلاب اسلامی را پیگیری می‌کنند معترف هستند، پدیده تمدنی در ایران در حال شکل‌گیری است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های سازمان با توجه به موج سوم بیداری اسلامی که در جهان در حال شکل‌گیری است تعیین می‌شود، گفت: موج اول بیداری اسلامی با حرکت سید‌جمال‌الدین اسد‌آبادی آغاز شده است و موج دوم با انقلاب اسلامی شروع و ادامه یافته است و موج سوم با تجربه‌ای که در کشورهای اسلامی در حال پیگیری است در حال انجام است. البته ایران اسلامی یکی از پرچم‌داران این تجربه نوین است.
خرم‌شاد ادامه داد: معاونت بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای تحقق این وضعیت اصلی طرحی را ایجاد می‌کند که از جمله این برنامه‌ها تقسیم برنامه‌های سازمان به برنامه‌های متداول، ابتکاری و بنیادی است. برنامه متداول برنامه‌ای است که تاکنون در سازمان جاری بوده است و برای اجرای طرح بنیادی و ابتکاری بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد از بودجه سازمان اختصاص به این دو طرح داده شده است.
وی گفت: برای اینکه هدف سازمان به نتیجه برسد دیپلماسی عمومی را خرد کرده و به دیپلماسی مرجعیت، هیئت علمی و هنر و هنرمندان تقسیم‌بندی کردیم.
خرم‌شاد گفت: یکی از سیاست‌های سازمان تبدیل سرمایه راکد سازمان به سرمایه در حال گردش است. که به این ترتیب نیروی انسانی که در سازمان طی ۱۵ سال گذشته فعال بودند تجربه آنان را در اختیار سازمان قرار می‌گیرد.
وی گفت: تاریخ شفاهی سلسله سؤالات بیش از ۱۱۰ سؤال است که توسط سازمان تدوین می‌شود و نوشتن سلسله کتاب فیروزه‌ای با عنوان فرهنگ و جامعه در کشورهایی که سازمان مأمور بوده است در حال انجام است و تا به حال ۳۰ قرارداد امضاء شده است و امیدواریم این قراردادها به ۶۰ عدد برسد.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: معاونت اداری، مالی سازمان در راستای کیفی‌سازی و چابک‌سازی ستاد سازمان بوده است و سازمان ساختار و مأموریتشان به گونه‌ای طرح‌ریزی شده است که این چابک‌سازی اتفاق بیفتد.
وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های ما گسترش رایزنی در مناطقی است که ما دارای مزیت نسبی در آن کشورها بوده‌ایم و در خصوص بیداری اسلامی دو بحث است یکی ایجاد فهم مشترک برای پدیده‌های در حال اتفاق در جهان است.
خرم‌شاد گفت: حدود ۷۰ نمایندگی و رایزن فرهنگی در کشور مختلف داشتیم که از این تعداد نیمی خالی بوده و مأمور نداشتیم و در ده سال گذشته ۱۵ مأمور انتصاب شده بودند که آنان فعالیتی نداشتند که در این دوره این فعالیت‌ها فعال شده است.
وی در پیان خاطرنشان کرد: ونزوئلا، مکزیک، برزیل، عربستان، عمان، استرالیا، ژاپن، از جمله رایزن‌های فرهنگی جدید به شمار می‌آید.

خبرنگار افق : سودا پوررضا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر