2

جامعه جهانی امروزبه لطف بیداری اسلامی در آستانه یک گسیل است

  • کد خبر : 13475
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۳

سید حسن خمینی گفت: وظیفه ما در روزگار بیداری اسلامی این است که هر چه بیشتر و هر چه بهتر خود را متخلق به اخلاق کنیم، چنین نباشد که خدای ناکرده، پیروانی باشیم که اهل بین را خجالت زده کنیم.یادگار امام در جمع میهمانان پنجمین اجلاس سراسری مجمع جهانی اهل بیت با بیان این‌که روزگار […]

سید حسن خمینی گفت: وظیفه ما در روزگار بیداری اسلامی این است که هر چه بیشتر و هر چه بهتر خود را متخلق به اخلاق کنیم، چنین نباشد که خدای ناکرده، پیروانی باشیم که اهل بین را خجالت زده کنیم.یادگار امام در جمع میهمانان پنجمین اجلاس سراسری مجمع جهانی اهل بیت با بیان این‌که روزگار ما به لطف خدا روزگار بیداری اسلامی است، گفت: بیداری مسلمانان یک ویژگی بزرگ دارد و آن توجه به معارف پیامبر است. از دیدگاه ما هر قدر انسان و جوامع انسانی به معارف پیامبر بیشتر توجه کنند و درک عمیق تر پیدا کنند، ناخواسته به مکتب اهل بیت جذب می شوند.

یادگار امام با بیان این‌که جامعه امروز جهانی به لطف بیداری اسلامی در آستانه یک گسیل سراسری به مکتب اهل بیت است، اظهار کرد: ما زنده خواهیم ماند و خواهیم دید که پرچم مقدس امام که همان پرچم اهل بیت است، اهتزاز بیشتری خواهد یافت و در نهایت، این پرچم به دست مبارک صاحب الزمان تحویل داده می شود وایشان نیز جهان را بسوی روشنایی بیشتر می برد.

یادگار امام افزود: بهترین راه برای این‌که اهل بیت بیشتر در جهان شناخته شوند، این است که به زندگی آنها همان‌گونه که بودند، اشاره بشود.

وی تشریح کرد: انتظار اهل بیت از پیروان آنها بخصوص در روزگار بیداری اسلامی این است که بسوی افق نابی حرکت کنیم که آنها می خواهند این افق ناب همان رفتار با مودت و رحمت با همه ملت‌ها است.

وی با بیان این‌که ائمه از ما می خواهند برایشان زینت بشویم و اسباب خجالت آنها نباشیم، گفت: از امام جعفر صادق روایت است که می فرماید بروید با مردم به گونه ای حشر و نشر کنید که بگویند اینها جعفری هستند. این جعفری‌ها با اخلاقند و با ادب هستند و بگونه‌ای نباشید که ما خجالت زده شویم.

سید حسن خمینی در ادامه اظهار کرد: وظیفه ما در روزگار بیداری اسلامی این است که هر چه بیشتر و هر چه بهتر خود را متخلق به اخلاق کنیم، چنین نباشد که خدای ناکرده، پیروانی باشیم که اهل بین را خجالت زده کنیم.

یادگار امام درادامه به برشمردن نمونه‌های متعددی از اخلاق متعالی اهل بیت پرداخت و اظهار داشت : چه در مقام قدرت و چه در هنگام ضعف، مکتب اهل بیت این بود که پای بر اخلاق نگذارند. مکتب اهل بیت مکتب پاینبدی به اصول اخلاقی است، چه روزی که در اوج باشد و چه روزی که در مظلومیت قرار گیرد.

وی ادامه داد: مکتب اهل بیت مکتب اخلاق است. آنها تاکید داشتند با محبت مردم را بسوی ما بکشید و هر شری را از ما دور کنید این به این معنی است شر را از وجود خودمان دور کنیم.

یادگار امام افزود: قصه‌های تکان دهنده‌ای در پایبندی بزرگان اسلام و تشیع به اخلاق است. حتی یک جنگ نیست که ائمه، آب را بر روی دشمنان خود ببندند و از سم استفاده کنند یا دستور ترور بدهند و از حد انصاف خارج شوند.

سید حسن خمینی در ادامه به اخلاق والای علی (ع)اشاره کرد و اظهار داشت: معجزه پیامبر اسلام قرآن است، اما بزرگترین معجزه ایشان در کنار قرآن، تربیت علی (ع)است. این معجزه باید در میان شیعه به عنوان یک الگو نشر یابد.

یادگار امام اظهار داشت: شیعیان به شرطی توفیق دارند که به اخلاق عمل کنند و نزاع های احتمالی را در جمع های خود از بین ببرند که این نزاع ها بخاطر بی توجهی به اخلاق است.

وی در پایان با بیان این‌که روزگار ما به لطف خداوند روزگار امام خمینی است، گفت: عصر امام خمینی، عصر بیداری اسلامی است و عصر تمدن اهل بیت است و این روزگار کسی که داعیه دار نشر اهل بیت است، باید مزین به زینت اهل بیت باشد، باید دل‌هایمان را چنان پاک کنیم که در سال بعد، بخاطر حب و بغض‌ها و بی‌اخلاقی‌ها بر عبور بی ثمر این فرصت طلایی اندوه نخوریم.

در این مراسم، عباسعلی اختری عضو شورای نگهبان و دبیر مجمع جهانی اهل بیت در سخنانی با بیان این‌که پنجمین اجلاس این مجمع با زیارت مرقد مطهر و در محضر یادگار بزرگوار امام آغاز شد، گفت: این برای نخبگان و فرهیختگان جهان تشیع افتخار بزرگی است که در محضر امام خمینی هستند، امام به گردن تک تک شیعیان و مسلمانان و آزادیخواهان جهان حق دارد. امام به جامعه اسلامی حیات دوباره بخشید، دین را زنده کرد، به مسلمین هویت داد و شیعیان را به عزت و جایگاه والا رساند.

وی با بیان این‌که شیعیان امروز در مقام رهبری جامعه امروز جهان قرار دارند، گفت: شیعیانی که تا قبل از انقلاب در هیچ کشوری به حساب نمی آمدند، امروز پرچمدار حرکت آزادگی و بیداری اسلامی در دنیا هستند و مکتب شهادت و مقاومت را احیا کردند . افتخارات حزب الله در لبنان و فداکاری فلسطین ها، برتری اسلام در افغانستان، شوکت اسلام در عراق و سراسر جهان اسلام، دستاورد کوچکی از اندیشه های ناب امام است.

در این مراسم، علاوه بر ۲۵۰ نفر میهمان شرکت کننده از ۱۲۰ کشور جهان، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی ، حجت الاسلام و المسلمین حکیم رئیس مجلس اعلای شیعیان عراق، آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان، آیت الله مجتهد شبستری امام جمعه تبریز و رییس شورای عالی اهل بیت، آیت الله موسوی بجنوردی، حجت الاسلام و المسلمین سیدسلجد نقوی رهبر شیعیان پاکستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمرتضی مرتضی از علمای بزرگ شیعه در آفریقا حضور داشتند.

خبرنگار : علی ولی پور الماس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر