0

درخواست اعمال ماده ۱۸ محکومان پرونده فساد بزرگ پذیرفته نشده است

  • کد خبر : 116634
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه درخواست اعمال ماده ۱۸ متهمان پرونده فساد بزرگ بانکی تاکنون پذیرفته نشده است، گفت: هیچ تغییری در احکام این افراد به وجود نیامده است.

محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه عصر امروز در پنجاه و هشتمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه شایعاتی درباره تغییر احکام متهمان پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی بوجود آمده است آیا این اخبار صحت دارد یا خیر، گفت: بر اساس آن چیزی که من می‌دانم تاکنون هیچ تغییری در احکام مربوط به این افراد به وجود نیامده است.

وی افزود: این افراد یک بار درخواست اعمال ماده ۱۸ دادند اما این درخواست آنها پذیرفته نشد و به این ترتیب تغییری در احکام آنها صادر نشده است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سؤال که آیا عفو یا تخفیف مجازات به طور کلی شامل این افراد می‌شود یا خیر گفت: عفوهایی که درباره محکومان اعمال می‌شود عمدتاً به دو شکل است در قسم اول معیارهایی تعیین می‌شود و اگر افراد آن معیارها را داشته باشند مشمول عفو می‌شوند که البته در این معیارها عمدتاً استثناهایی نظیر اختلاس کنندگان، جرایم مربوط به تجاوزات را شامل می‌شود.

وی گفت: در قسم دوم بر اساس نظامات موجود که از جانب خود سازمان زندان‌ها در نظر گرفته می‌شود افراد در خواست عفو می‌دهند و به این ترتیب محکومان درخواستشان در یک شورا مورد بررسی قرار گرفته و پس از تأیید توسط رئیس قوه قضاییه به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد می‌شود.

اژه‌ای ‌خاطرنشان کرد: تاکنون از جانب این افراد درخواستی مبنی بر عفو ارائه نشده و هیچ اقدامی هم برای عفو و تخفیف مجازات آنها صورت نگرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=116634

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر