1

میزان تبادل تصاویر غیر اخلاقی با تلفن های هوشمند چقدر است؟

  • کد خبر : 116879
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶

گزارش جدید با عنوان “عشق، روابط و فناوری” از سوی شرکت امنیت نرم افزار مک آفی منتشر شد و جزئیات فراوانی از میزان ارسال تصاویر یا پیام های غیراخلاقی به آشنایان یا غریبه ها از سوی این گزارش فاش شد.

به گزارش مشرق، تحقیق شرکت مک آفی نشان می دهد ۴۹ درصد بزرگسالان آمریکایی از تلفن های هوشمند خود برای ارسال عکس ها و ویدئوهایی با مضامین جنسی استفاده کرده و ایمیل و پیامک های متنی با موضوعات مشابه ارسال می کنند.

 رادار آنلاین نوشت : احتمالا آنتونی وینر نماینده سابق کنگره ایالات متحده را به یاد دارید. وی کسی بود که دستش در ارسال تصاویر غیراخلاقی رو شد اما باید اذعان کرد وی تنها کسی نبوده که اینکار را کرده است. ظاهرا نیمی از گوشی های هوشمند بزرگسالان آمریکایی حاوی عکس یا پیام های جنسی هستند.

 گزارش جدید با عنوان “عشق، روابط و فناوری” روز سه شنبه از سوی شرکت امنیت نرم افزار مک کافی منتشر شد و جزئیات فراوانی از میزان ارسال تصاویر یا پیام های غیراخلاقی به آشنایان یا غریبه ها از سوی این گزارش فاش شد.

رابرت سیسیلیانو کارشناس امنیت آنلاین مک آفی در یادداشتی می نویسد شمار بزرگسالانی که “جزئیات خصوصی درباره زندگی هایشان شامل عکس های برهنه و پیام های غیراخلاقی را به یکدیگر ارسال می کنند در آستانه یک رسوایی اجتماعی قرار دارد و همه این ارسال ها توسط ابزارهای کاملا ناامن صورت می گیرد.”

مک آفی در این گزارش آورده است؛ ۹۶ درصد مردم از تلفن هایشان برای عکس گرفتن استفاده می کنند و ۴۹ درصد نیز پیام هایی با محتوای جنسی از طریق ویدئو، عکس، ایمیل یا پیامک رد و بدل می کنند. همچنین ۵۰ درصد آنها این اطلاعات دریافتی را ذخیره می کنند. این در حالی است که ۷۷ درصد دریافت کنندگان این اطلاعات اعم از پیام، عکس یا ویدئو را به آشنایان خود فوروارد کرده و ۱۶ درصد نیز به غریبه ها می فرستند.

میزان تبادل تصاویر غیر اخلاقی با تلفن های هوشمند چقدر است؟

جای تعجب نیست که گروه سنی بین ۱۸ تا ۲۴ سال بیشترین آمار رد و بدل چنین محتواهای غیراخلاقی را دارد و ۷۰ درصد در این گروه سنی دریافت کننده چنین عکس ها و پیامهایی هستند. بعلاوه مردان نسبت به زنان بیشتر تمایل به ارسال یا دریافت این اطلاعات دارند – ۶۱ درصد مردان و ۴۸ درصد زنان در این امور مشارکت می کنند.

مک آفی هشدار می دهد کاربران نباید پسورد شبکه های اجتماعی یا دیگر رمزهای خود را به اشتراک بگذارند. “تعداد بسیار زیادی از مردم کلمه عبور ایمیل یا حساب بانکی را با شرکای خود به اشتراگ می گذارند. اشتراک گذاری بیش از اندازه، احتمال افشای عمومی اطلاعات بدون آگاهی شما را افزایش داده و تهدیدی نسبت به هویت و حریم خصوصی افراد است.”

بر طبق گزارش مک آفی، ۶۹ درصد افراد از رمزهای امن برای محافظت از گوشی های هوشمند خود بهره می گیرند اما ۴۶ درصد همچنان کلمه عبور شبکه های اجتماعی و ایمیل هایشان را با دیگران به اشتراک می گذارند.

مک آفی این داده ها را از طریق یک نظرسنجی از بیش از ۱۵۰۰ آمریکایی بین ۱۸ تا ۵۴ سال در ماه دسامبر ۲۰۱۳ جمع آوری کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=116879

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر