3

گرایش آمریکا به رژیم صهیونیستی تا دهه آینده کاهش می یابد

  • کد خبر : 117168
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۱

استاد دانشگاه آمریکا و محقق ضد صهیونیست گفت :‌جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه تعهدات بین المللی را نقض نکرده است .

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، نورمن گری فیلکنشتاین در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنج شنبه شب شبکه دوم سیما  افزود:‌ غربیها به دنبال حفظ منافع خود هستند و از هر اقدامی برای کنار  گذاشتن ایران استفاده می کنند .

وی با اشاره به این که چالش ایران این است که چگونه بر آمریکا به عنوان یک مانع غلبه کند گفت ‌: جمهوری اسلامی ایران از مواضع مشروع برخوردار است و امریکا با ایران رفتاری نامشروع و غیر منصفانه دارد .
این استاد دانشگاه امریکا افزود :‌ ایران باید به دنبال مکاتبه با محققان غرب باشد تا بتواند تفکرات خود را ارائه کند و البته ایران در ارتباطش با گروه ها و مردم غرب  باید همیشه دقیق و محتاط باشد.
وی گفت :‌ جمهوری اسلامی ایران باید از واژگانی استفاده کند که متفکران و مردم غرب بتوانند درک کنند و باید از زبان بین الملل و زبان حقوق بشر سخن گفت.
گری فیلکنشتاین افزود:‌ جمهوری اسلامی ایران تعهدات  بین المللی را نقض نکرده است اما دشمنان ایران و برخی اعضای ۱+۵ معاهده عدم تکثیر را خودشان نقض می کنند و تاسیسات اتمی خود را هیچگاه نابود نکرده اند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه پیوندی میان آمریکا و اسرائیل وجود دارد که لابی اسرائیل در آمریکا نفوذ دارد؟ گفت:‌هیچ کس منکر نفوذ اسرائیل در جامعه و کنگره امریکا نیست.
گری فیلکنشتاین افزود: آمریکاییها در زمان مصدق با ایران مستقل تخاصم داشتند و به همین سبب به شدت به شاه روی آوردند.
این استاد دانشگاه آمریکا افزود:‌ آمریکا برای حفظ منافع خود طبیعی است که به اسرائیل گرایش پیدا کند.
وی در عین حال به برخی تغییرات در مذاکرات اخیر ایران در ژنو اشاره کرد و گفت:‌ وقتی رئیس جمهور آمریکا در مقاطعی از کاهش تحریم های ایران سخن می گوید این نشان می دهد که لابی صهیونیسم کمی بی اثر شده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره دلیل حمایت بی شائبه آمریکا از اسرائیل گفت:‌ آمریکا به همان علت که از عربستان حمایت می کند حامی اسرائیل نیز هست  اما از آنجا که اسرائیل بیشتر از عربستان منافع امریکا راتامین می کند گرایش آمریکا به اسرائیل بیشتر از عربستان است.
وگری فیلکنشتاین افزود:‌ آمریکا می داند که دولت عربستان سعودی جایگاه مردمی ندارد و به همین جهت تمایلش به اسرائیل بیشتر است.
وی گفت: تا جاییکه اسرائیل خطری برای آمریکا نداشته باشد ،آمریکا از اسرائیل حرف شنوی دارد مثلا شهرک سازی صهیونیسم ها منافع ملی آمریکا را به خطر نمی اندازد در نتیجه آمریکا در این خصوص ورود نمی کند.
این محقق ضد صهیونیستی در خصوص علت حمله آمریکا به عراق گفت:‌ برخی می گویند لابی صهیونیسم پشت این تصمیم آمریکا بود اما من معتقدم که معمار اصلی این جنگ رامسفلد و دیک چنی بودند چرا که طبقه ثروتمند آمریکا مایل بود این جنگ رخ دهد.

استاد دانشگاه:‌ گرایش آمریکا  به رژیم صهیونیستی تا دهه آینده کاهش می یابد 

استاد دانشگاه گفت:‌ فکر می کنم در دهه آینده شاهد کاهش نقش راهبردی رژیم صهیونیستی در آمریکا باشیم و در همین زمینه شاهد تحولات عمده ای در منطقه خواهیم بود.
سعید خزائی در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنج شنبه شب شبکه دوم سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا هم اکنون رژیم صهیونیستی خط قرمز فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب است ؟ افزود:‌ آمریکا کشوری با ملیت های مختلف است و همه این ملیتها برای رسیدن به حقوق خود نیاز داشتند تا در پارلمان نماینده ای داشته باشند،اما در تاریخ می بینیم که صهیونیستها در این قضیه بهتر با هم ارتباط برقرار کرده اند .
وی گفت: در دوره ای که اختلافی میان مسیحیان و یهودیان ایجاد شد آرام آرام تفکر صهیونیستی شروع به مظلوم نمایی کرد و این تفکر قدرت رسانه ای و سیاسی را به دست گرفت و طبیعی است که هر رئیس جمهوری در آمریکا سرکار بیاید به این قدرت گرایش داشته باشد.
این استاد دانشگاه به رفتار متناقض آمریکا درخصوص حقوق بشر اشاره کرد  و گفت: آمریکا در بحث ادامه شهرک سازی اسرائیلی ها و همچنین مجاز نبودن زنان به رانندگی در عربستان هیچگاه بحثی از رعایت نشدن حقوق بشر نمی کند اما همین ها مدافع تروریستهای ضد حقوق بشر در سوریه هستند.
خزایی گفت: با این حال در آینده نقش رژیم صهیونیستی در آمریکا کمرنگ تر می شود و آمریکا از خاورمیانه به سمت شرق می رود و به دنبال رصد چین خواهد رفت اما اکنون آمریکا مجبور است از اسرائیل حمایت کند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=117168

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر