4

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اهداف آتی این صندوق را تشریح کرد

  • کد خبر : 117720
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰

دکتر غندالی در لزوم بهره‌مندی فرهنگیان در حین خدمت از مزایای این صندوق گفت: قصد داریم با ارائه وضعیت مالی و عملکردی تمامی شرکت‌های زیرمجموعه این صندوق به اعضاء ، صندوق ذخیره فرهنگیان را به اتاقکی شیشه‌ای تبدیل نمائیم.

دکتر شهاب‌الدین غندالی در جمع فرهنگیان جنوب استان تهران در تشریح برنامه‌های پیشروی این صندوق اظهار داشت: تقویت فرهنگیان کشور مهم‌ترین هدف ما در تعیین استراتژی‌های کلان این صندوق می‌باشد زیرا که موجودیت این صندوق برای تقویت جامعه معلمی کشور تعریف شده است.

پایگاه خبری و اطلاع رسانی افق/مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور با تاکید بر همراهی و حمایت دولت تدبیر و امید از صندوق ذخیره فرهنگیان کشور افزود: متاسفانه با تنش‌هایی که در طی سالیان گذشته در این صندوق شاهد بودیم، موجبات عدم استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر این صندوق فراهم شد.

وی با انتقاد از عملکرد گذشته بانک سرمایه به عنوان یکی از مجموعه‌های تاسیس شده توسط این صندوق خاطرنشان کرد: مقایسه میزان سرمایه ثبت شده بانک سرمایه با یکی از بانک‌های خصوصی کشور که همزمان و میزان ثابتی از سرمایه ایجاد شدند که در بانک مورد اشاره هم اکنون شاهد افزایش حدود ۱۰ برابری میزان سرمایه هستیم اما در بانک سرمایه میزان سرمایه ثبت شده کنونی هیچ تغییری با میزان سرمایه ثبت شده اولیه ندارد و این موضوع بخوبی نمایان‌گر ضعف مدیریتی حاکم بر این مجموعه است.

 

IMG_6687

غندالی با اشاره به سخنان برخی از مدیران قبلی این صندوق در خصوص سود دهی ۹۵۰ میلیارد تومانی این مجموعه تصریح کرد: این مبلغ درآمد با احتساب درصد میزان سرمایه‌های این صندوق‌، نمایانگر سوددهی بسیار اندک و کمتر از سود سپرده‌های مردمی نزد بانک‌های عمومی کشور است.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده توسط این صندوق به علت بی‌تدبیر مسئولان قبلی زمین‌گیر شده است خاطرنشان کرد: با تهیه برنامه‌ای جامع و مدون در پی احیای صندوق و همچنین پروژه‌های زمین‌گیر شده و نهایتاً افزایش سودآوری این مجموعه از ۱۶ درصد به حداقل ۳۰ درصد هستیم و در این راه مشتاقانه آماده دریافت نقطه نظرات دلسوزانه و کارگشای جامعه یک میلیون و هفتصد هزار نفری صندوق ذخیره فرهنگیان هستیم.

وی همچنین با اشاره به برخی حاشیه سازی‌های افراد در خصوص این صندوق افزود: متاسفانه در طول سه ماهه گذشته که بنده عهده‌دار این مسئولیت بودم حاشیه‌سازی‌ها و انتقادهای تندی بدون ارائه راهکار و تنها در راستای بیان اهداف شخصی و گروهی خاص بیان شده است که بنده همگان را به ارائه راهکارهای بنیادی و منتقدان را به بیان انتقادات خود در خصوص برنامه‌های صندوق دعوت می‌کنم.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان در بخش دیگری با تاکید بر لزوم شفاف سازی عملکرد این صندوق برای اعضای آن اظهار داشت: با بهره‌برداری این پایگاه جدید اطلاع رسانی صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، اعضاء با ورود به این پایگاه به راحتی قادر خواهند بود در جریان عملکرد مالی تمامی شرکت‌های زیر مجموعه صندوق در تمامی پروژه‌ها قرار گیرند.

وی افزود: قصد داریم با تبدیل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور به اتاقی شیشه‌ای و نمایش عملکرد مالی شرکت‌های زیر مجموعه به جامعه یک میلیون و هفتصد هزار نفری اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، مقایسه عملکرد صندوق به اعضا واگذار کنیم.

دکتر غندالی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با ارائه خدمات جدید به اعضای این صندوق اظهار داشت: ارائه کارت فرهنگ خدمتی جدید به اعضای این صندوق است که با همکاری بانک سرمایه برای تمام کارکنان شاغل و بازنشسته وزارت آموزش و پرورش که متقاضی عضویت در طرح فرهنگ باشند، صادر می‌شود.

 

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور از شارژ ۱۰۰ هزار تومانی موجود در کارت‌های فرهنگ خبر داد و ادامه داد: این کارت‌ها علاوه بر دارا بودن قابلیت‌های کارت اعتباری بانکی از جمله نقل و انتقال وجوه و برداشت مبالغ واریزی از این کارت با استفاده از دستگاه‌های ATM، این امکان را برای دارندگان این کارت فراهم می‌کند که با خرید از فروشگاه‌های اعلامی از سوی صندوق ذخیره فرهنگیان از تخفیفاتی در حدود ۲۶ درصد بر روی برخی کالاها بهره‌مند شوند.

غندالی در پایان از فراهم آمدن زمینه برای اجرای طرح کارت اعتباری خرید و برداشت فرهنگیان خبر داد که اطلاعات تکمیلی در این خصوص به روزهای آینده موکول کرد.

گفتنی است در این مراسم از پایگاه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان کشور به آدرس WWW.TIFCO.CO رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=117720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر