2

معلمی که می سوزد تا شمع شود+تصویر

  • کد خبر : 118085
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷

نرگس رضایی معلم فداکار و از خود گذشته کرمانی با وجود بیماری سرطان، کار کردن در کنار بچه ها را تنها تسکین دهنده دردش می داند و می گوید کار کردن در کنار دانش آموزان مقطع ابتدایی درد و رنجم را کم می کند.

معلمی،عشقی است که درد و رنج در پناهش به فراموشی سپرده می شود و در سایه سار محبت به دانش آموزان، گم می شود.

معلمی که می سوزد تا شمع شود

به نقل ازروابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کرمان، نرگس رضایی معلم فداکار و از خود گذشته کرمانی با وجود بیماری سرطان، کار کردن در کنار بچه ها را تنها تسکین دهنده دردش می داند و می گوید کار کردن در کنار دانش آموزان مقطع ابتدایی درد و رنجم را کم می کند.

در حالی که امروز در گوشه ای دیگر از این سرزمین عشق و ایثار نام معلم فداکار مریوانی ˈمحمدعلی محمدیانˈ همان معلمی که با تراشیدن سر خود دل دانش آموزش را شاد کرد، بر زبانها جاری است، معلم فداکار دیگری در شهر کرمان و در دبستان کوچک دخترانه زینبیه ناحیه یک مشغول به تدریس است.

معلمی که عشق به دانش آموزان آنقدر در وجودش موج می زند که با دیدن و کارکردن برای آنان درد و رنج از یادش می رود و یادمان می اندازد که معلم همان شمعی است که می سوزد تا نور ببخشد.

آری این معلم فداکار از درون با رنج بیماری هولناکش می سوزد اما تلاش می کند تا شمعی برای روشنی راه دانش آموزانش شود.

رضایی آموزگار پایه سوم مدرسه ابتدایی از بیماریی رنج می برد که شنیدن نامش توان زیستن را از بسیاری می گیرد، اما این آموزگار فداکار نه تنها پس از اطلاع از این بیماری روحیه اش را از دست نداد بلکه با حفظ روحیه بالا و عشق فراوان حتی تا روز قبل از عمل جراحی مهمی که داشت به رفع و فتق امور دانش آموزان پرداخت.

این معلم فداکار حتی پس از عمل جراحی نیز نتوانست دوری دانش آموزانش را تحمل کند و با دل سوزی بالایی که داشت دو روز پس از این عمل جراحی حساس به سر کلاس درس آمد و تنها دلیلش نیز این بود که کار کردن در کنار بچه های ابتدایی درد و رنجم را کم می کند.

معلمی که زنگی آبادی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان در اره اش گفت، این عشق است که خانم رضایی را به مدرسه می کشاند.

صادقی، مدیر مدرسه زینبیه می گوید: ما رضایی های بسیاری داریم که با فداکاری، از جان گذشتگی و عشق مشغول به تدریس در کلاس درسند.

وی با اشاره به فداکاری رضایی معلم کلاس سوم ابتدایی این مدرسه ادامه داد: این معلم حتی در روزهای بیکاری خود که موظف به تدریس نیست هم بدون هیچ چشمداشتی به سر کلاس درس می آید.

رضایی ها می آیند، تا یادمان بیندازند هنوز فداکاری، عشق و ایثار در وجود ایرانیان موج می زند و کم نیستند رضایی ها و محمدیان هایی که به دنبال عشقشان از خویش به راحتی می گذرند

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=118085

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر