2

جان کری: مسکو را منزوی می‌کنیم/ روسیه تهدیدی برای اوکراین است

  • کد خبر : 120375
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۲

وزیر خارجه آمریکا با حضور در کنفرانس خبری در پایتخت اوکراین، که به دلیل حساسیت موضوع بحران اوکراین از سوی شبکه های مختلف بصورت زنده پوشش داده شد، با تهاجم توصیف کردن اقدام روسیه در کریمه گفت: آمریکا اقدام روسیه را محکوم می‌کند.

وی اضافه کرد: مردم اوکراین به دنبال تعیین سرنوشت خود هستند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین با اشاره به تحولاتی که در کریمه رخ داده، مدعی شد که آمریکا در کنار مردم اوکراین ایستاده است.

وی با اشاره به اظهارات امروز رئیس‌جمهور روسیه که یانوکوویچ رئیس جمهور فراری را همچنان رئیس‌جمهور اوکراین و دولت انتقالی را متشکل از عناصر افراطی دانسته بود، گفت دولت موقت از سوی بخش اعظم پارلمان مورد تائید قرار گرفته است.

 

 

کری در ادامه اظهار داشت: روسیه می‌تواند از طریق مذاکره با دولت اوکراین و همچنین مطرح کردن مسئله اوکراین در شورای امنیت به دنبال اهداف خود باشد و آمریکا به دنبال تقابل با روسیه نیست.

وزیر خارجه آمریکا با پیشنهاد استقرار نیروهای صلح‌بان در کریمه برای برقراری صلح در این منطقه گفت: اگر روسیه می‌خواهد از روسی‌الاصل‌های اوکراین محافظت کند باید با دولت دولت موقت که مشروع است همکاری کند.

جان ری در ادامه گفت اگر روسیه از تنش ها دست برندارد چاره‌ای جز منزوی کردن روسیه از سوی آمریکا و متحدانش هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ سیاسی نیست و آمریکا و متحدانش حاضر هستند گام‌های دیگری نیز بردارند.

 

وزیر خارجه آمریکا به تصمیم واشنگتن برای کمک ۱ میلیارد دلاری به اوکراین اشاره کرد و گفت دولت در حال رایزنی با وزارت خزانه‌داری است تا بتوان برنامه‌ای بلندمدت تدوین کرد.

پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که ارتش اوکراین قدرت را در این کشور به دست گرفته و کودتای ضد قانون اساسی انجام داده است.

وی افزود که ویکتور یانوکوویچ همچنان رئیس جمهوری اوکراین است.

 

 رئیس جمهوری روسیه، رهبران جدید اوکراین را متهم کرد که درصدد تحقیر مخالفان خود و استفاده از زور هستند و گفت که از نظر من این کار احمقانه است. آن‌ها فقط باعث ایجاد شوک در شرق و جنوب شرقی کشور شده‌اند.

 پوتین در نشست خبری خود تاکید کرده که مردم اوکراین، خواهان تغییرات هستند ولی شما نمی‌توانید غیرقانونی این تغییرات را انجام دهید… باید از اهرم قانون اساسی استفاده کنید.

 پوتین، هرگونه دخالت نظامی روسیه در اوکراین را مشروع و در چارچوب قوانین بین‌المللی دانست.

 رئیس جمهوری روسیه در کنفرانس خبری خود ابراز امیدواری کرد که نیازی به استفاده از زور در شرق اوکراین نباشد. پوتین افزود: «در حال حاضر نیازی به اعزام نیرو به اوکراین نیست ولی چنین احتمالی وجود دارد. روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که از تمام اهرم‌ها برای حمایت از روس‌های ساکن اوکراین استفاده کند. استفاده از اهرم نظامی در اوکراین آخرین راه حل است.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=120375

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر