1

آغاز راه‌اندازی و پذیره‌نویسی صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران

  • کد خبر : 120547
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۷

معاون اداری مالی دانشگاه تهران با اعلام راه‌اندازی اولین صندوق نیکوکاری کشور گفت: اولین صندوق نیکوکاری کشور به نام دانشگاه تهران در سازمان بورس اوراق بهادار به ثبت رسیده و از امروز به طور رسمی پذیره‌نویسی خود را آغاز کرده است.

ساداتی‌نژاد که در نخستین جشنواره تجلیل از خیرین و واقفین دانشگاه تهران سخن می‌گفت، افزود: افراد خیر می‌توانند با خرید سهام این صندوق در این صندوق سرمایه‌گذاری کنند و هر واحد این سهام یکصد هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه افراد به سه طریق می‌توانند در این امر خیر سهیم شوند، اظهارکرد: دسته اول در صورت تمایل می‌توانند از سه سهام و سود حاصل از سرمایه‌گذاری را به دانشگاه تهران وقف کنند و دسته دوم در صورت تمایل می‌توانند اصل سهام را به نام خود دریافت کنند و فقط سود سهام را وقف دانشگاه تهران کنند. همچنین در حالتی دیگر، افراد خیر می‌توانند اصل سهام و بخشی از سود سهام را در اختیار خود داشته باشند و به هر میزانی که تمایل دارند، بخشی از سود این سرمایه‌گذاری را به دانشگاه تهران اهدا کنند.

ساداتی‌نژاد با اشاره به موارد مصرف درآمد این صندوق، اظهارکرد: درآمد حاصله از این صندوق خرج اهدای وام به دانشجویان، کمک هزینه بورس تحصیلی دانشجویان با استعداد، تقدیر از نخبگان و مخترعان دانشگاه، کمک هزینه خرید کتاب و مراجع بین‌المللی و نیز کمک هزینه پروژه‌ی پایان‌نامه دانشجویان می‌شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم در مراسم امروز، سرمایه اولیه این صندوق جمع‌آوری شود و مردم عزیز در این امر خیر سهیم شوند.

معاون اداری مالی دانشگاه تهران گفت: علاوه بر مردم، اگر درصدی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران که تعداد آنها به ۲۵۰ هزار نفر می‌رسد، به پشتیبانی مالی از دانشگاه تهران برآیند، آینده روشنی خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، در این جشنواره، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از سرمایه اولیه صندوق از سوی خیرین اهدا شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=120547

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر