1

مردم هوشیار با گردآمدن به دور پرچم جمهوری اسلامی همبستگی خود را به جهانیان نشان دادند

  • کد خبر : 122930
  • ۰۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹

امام جمعه موقت مشهد گفت: تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی، گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی و تقویت بنیه علمی عرصه مبارزه با دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه که ظهر امروز ۸ فروردین ماه در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در آغازین دقایق سال نو، طی بیانیاتشان در حرم مطهر رضوی، با نام گذاری سال ۹۳ به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، تکلیف آحاد ملت را مشخص کردند.

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: دانشگاه‌ها، حوزه علمیه، خواص و عوام ولایتمدار باید در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی و تقویت بنیه علمی کشور گام بردارند، البته سیاستمداران و نخبگان باید بیش از دیگران نسبت به اهمیت این مساله واقف باشند.

وی با تاکید بر اینکه جبهه مبارزه علیه دشمن، تحقق اقتصاد مقاومتی و تعمیق فرهنگ اسلامی است، خاطرنشان کرد: خواص و سیاسیون باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تعمیق فرهنگ اسلامی کوشا باشند، چرا که اگر اقتصاد مقاومتی در کشور پیاده شود، بنیه علمی به سطح مطلوب برسد و فرهنگ ناب اسلامی همچون آب روان و گوارایی در کشور جاری گردد، خواب آمریکا تعبیر نخواهد شد.

فرزانه با بیان اینکه «اگر تاریخ ایران را ورق بزنیم خصومت ۶۰ ساله آمریکارا علیه ایران خواهیم دید»، یادآور شد: در تمامی شرایط و زمان‌ها خصومت آمریکا علیه ایران آشکار و عیان بوده و تنها شکل خصومت با توجه به شرایط متفاوت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه «مردم ایران هیچگاه مدرس و بهشتی را از یاد نخواهند برد»، افزود: در یک زمان، آمریکا به وسیله خصومت با روحانیت و فریب دادن این قشر و بی‌تفاوت کردن آنان در برابر اسلام ناب و سرانجام ترور روحانیت خصومتش را علیه ایران ابراز می‌دارد.

فرزانه ادامه داد: زمانی دیگر نیز با حمایت از رژیم پهلوی از در خصومت با ایران درآمد که البته مردم هوشیار با گردآمدن به دور پرچم جمهوری اسلامی همبستگی خود را به جهانیان نشان دادند و در مقابل رژیم پهلوی به پیروزی رسیدند.

امام جمعه موقت مشهد یادآور شد: هشت سال دفاع مقدس هم از جمله فرصت‌هایی بود که آمریکا در صدد خصومت و دشمنی با ایران بود، ولی پیروزی ایران، رویای آمریکا یعنی تسخیر ایران را دست نیافتنی ساخت.

وی اظهار کرد: آمریکا از طریق راه اندازی فتنه ۸۸ با تمام توان مالی و تبلیغاتی خود از سران فتنه دفاع کرد اما مردم در روز ۹ دی این فتنه را شکست دادند.

فرزانه تصریح کرد: جنگ دیگر آمریکا علیه ایران در طول این سال‌ها، خصومت و جنگ اقتصادی بود که در این جنگ نیز ابتدا  نفت و دیگر منابع ایران را به غارت برد تا ایران را وابسته نگاه دارد و بعد از طریق بلوکه کردن ده‌ها میلیارد پول نفت ایران در بانک‌های خارجی، دشمنی خویش را نسبت به نظام اسلامی بیش از پیش عیان کرد.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: هم اکنون نیز آمریکا از طریق اعمال تحریم‌های فراوان به تصور خویش مردم ایران را فلج کرده تا ملت علیه مسئولان کشور به قیام برخیزند.

وی خاطرنشان کرد: جنگ وحشتناک فرهنگی از دیگر شکل‌های خصومت غرب علیه ایران است، چرا که آنان با تحمیل فرهنگ خود موجب گشتند تا برخی افراد سنگرها را در ایران ترک کنند.

فرزانه در خصوص خصوصیات فرهنگ غرب خاطر نشان کرد: فرهنگ غرب برای فساد و شهوت جنسی انسان برنامه‌ریزی کرده و رابطه زن و مرد را بدون هیچ قید و بندی می‌داند که این فرهنگ ضد ارزش‌های انسانی بوده و با این ارزش‌ها خصومت دارد.

وی تصریح کرد: فرهنگ غرب وارد هر کشوری که بشود مردم آن کشور را از خدا دور خواهد کرد، همچنین این فرهنگ با بنیان خانواده در تضاد است چرا که ازدواج همجنس‌بازان را به طرز وقیحی مورد قبول می‌داند و هدف آن نیز نابود کردن بنیان‌ خانواده است.

امام جمعه موقت مشهد اظهار کرد: در شرایطی که غرب تهاجم فرهنگی را از سال‌ها قبل علیه ایران آغاز کرد و تاکنون هم ادامه داده است جمهوری اسلامی در برابر فرهنگ غرب ایستاده و از آن چهره منفی ساخته، و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری خط مبارزه با غرب را مشخص کرده است.

وی از تمامی اقشار مردم و مسئولان خواست تا با عزم ملی و مدیریت جهادی و با شعار مرگ بر آمریکا پشتوانه فوق‌العاده‌ای را در راستای اقتصاد مقاومتی، تعمیق فرهنگ اسلامی و تقویت بنیه علمی بیابند تا بدین وسیله چاله دفن و قبر استکبار جهانی به ویژه آمریکا را حفر کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=122930

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر