2

اقدامات شهرداری تهران برای میزبانی از هموطنان در نوروز و ایام فاطمیه

  • کد خبر : 123485
  • ۱۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶

مدیر کل روابط عمومی شهرداری تهران اقدامات شهرداری برای میزبانی از هموطنان در تهران و برگزاری روز طبیعت در پارک ها و مراسمات ایام شهادت حضرت فاطمه (س) را تشریح کرد.

شهرام گیل آبادی در خصوص اقدامات شهرداری تهران در نوروز ۹۳ اظهار داشت: شهرداری تهران از دو ماه قبل از عید برنامه ریزی های نوروزی برای شهر تهران را انجام داده و از ۱۵ روز قبل از عید عملیات اجرایی در این خصوص آغاز شد. قبل از نوروز طرح استقبال از بهار را داشتیم که معاونت خدمات شهری پاکیزگی و پیراستگی شهر را در دستور کار قرار داد.

 

وی افزود: در حوزه فرهنگی نیز از قبل و در حین تعطیلات نوروز برنامه هایی از سوی شهرداری تهران اجرا شد تا تهران میزبان خوبی برای تمام کشور باشد. بررسی ها نشان می دهد حدود ۶۰ درصد افرادی که در پارک ها و تفرجگاههای تهران حضور داشتند مسافران نوروزی دیگر شهرها بودند.

مدیر کل روابط عمومی شهرداری تهران در خصوص اقدامات شهرداری برای ۱۳ فروردین نیز گفت: در روز ۱۳ فروردین هموطنان بر اساس آئینی کهن به دامن طبیعت می روند که امسال این روز مصادف با شب شهادت حضرت فاطمه (س) شد. شهرداری امروز تلاش کرد در کنار اجرای برنامه های فرهنگی، پارک ها محلی امن برای حضور همشهریان باشد. دریاچه خلیج فارس، بوستان های نهج البلاغه ، نوروز، حضرت ابراهیم (ع) و جوانمردان از بوستان های شلوغ بود که پذیرای هموطنان در روز طبیعت بود.

وی ادامه داد: پارک ملت و لاله نیز در داخل شهر، با حضور همشهریان امروز شلوغ بود و علاوه بر آن شاهد حضور مردم در پارک های جنگلی اطراف تهران بودیم.امروز در این بوستان ها نماز ظهر و عصر به صورت جماعت برپا شد و اطلاع رسانی در ۱۲۴ ایستگاه اطلاع رسانی نوروزی بر حول دو محور روز طبیعت و مراسمات ایام شهادت حضرت فاطمه (ع) بود.در ورودی های شهر تهران نیز چهار ایستگاه اطلاع رسانی در طول تعطیلات نوروز به مسافران اطلاع رسانی کرده و ۱۰ ایستگاه نیز برای اسکان موقت مسافران نوروزی به تهران در نظر گرفته شده است.

گیل آبادی به برنامه های شهرداری به مناسبت ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه عطر سیب در برج میلاد، اجرای مراسمات در فروشگاههای شهروند، حرم امام خمینی (ره) و محلات پایتخت از جمله برنامه های شهرداری تهران در این ایام است. همچنین شهرداری تلاش کرده است برای برگزاری اجتماعات عزاداری فردا در میادن اصلی شهر به خصوص میدان فاطمی، هفت تیر و امام حسین(ع) بسترها را آماده کند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی شهردار تهران، ایجاد بستر امن و آرام برای میزبانی تهران از کل کشور در الویت کار قرار گرفت و پایه اصلی را روی گردشگری گذاشتیم. در این حوزه تمام روابط عمومی ها در شهرداری برای اطلاع رسانی تلاش کردند و کتب، سی دی و نقشه های راهنما در بین هموطنان توزیع شد. همچنین علاوه بر برنامه های تلویزیونی و رادیویی ، ۶۰ فرم تابلو شهری طراحی و در سطح شهر نصب شد.

مدیرکل روابط عمومی شهرداری تهران افزود: معاونت اجتماعی شهرداری تهران نیز فعالیت خود را در جهت سازماندهی این موضوع و بحث گردشگری گذاشت. در این مدت ۱۵ تور نیم روزی و ۵ تور یک روزه با حداقل هزینه برگزار شد.این تورها که شهروندان همچنان از طریق تماس با ۱۳۷ می توانند از جزئیات آن مطلع شوند در حوزه گردشگری مذهبی، تاریخی ، شهری و هنری برگزار شده و می شوند. همچنین در این ایام تهران کارت در سطح شهر توزیع شد که هموطنان با استفاده از این کارت ها می توانستند از تخفیف ۷۰ درصدی باغ موزه ها، ۵۰ درصدی موزه ها و ۴۰ درصدی مهمانسراها استفاده کنند. همچنین استفاده از “بی آر تی ” و مترو با این کارت رایگان بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=123485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر