1

این ماده خوشمزه در شیرینی ها، سلامت دندانتان را تضمین می کند

  • کد خبر : 123882
  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵

این ماده نقش موثری در استحکام مینای دندان ها و پیشگیری از پوسیدگی دندان ایفا می کند.

فلوراید یکی از مواد معدنی مهم است که موجب افزایش مقاومت نسج دندان و کاهش خطر پوسیدگی آن می شود. مطالعات نشان می دهند که یکی از مواد موجود در پودر کاکائو اثری مشابه فلوراید دارد و این ماده را پس از استخراج می توان به جای فلوراید مورد استفاده قرار داد.

  جام/در این تحقیق که در امریکا انجام شد، مشخص گردید یک ماده استخراج شده از پودر کاکائو که به طور طبیعی در شکلات ها و سایر فرآورده های آن وجود دارد، جایگزین مناسبی برای فلوراید موجود در خمیر دندان ها به شمار می رود. این ماده نقش موثری در استحکام مینای دندان ها و پیشگیری از پوسیدگی دندان ایفا می کند. متخصصان معتقدند که اگر پودر کاکائو به تنهایی و بدون شکر مورد استفاده قرار گیرد، به سلامت دندان ها کمک می کند. فلوراید یکی از مواد معدنی مهم است که موجب افزایش مقاومت نسج دندان و کاهش خطر پوسیدگی آن می شود.

تحقیقات جدید نشان داده است شکلات برای سلامت قلب مفید است و مانع از لخته شدن خون می‌شود.تحقیق دیگری بیان کرد که ۶ ساعت بعد ازخوردن کاکائو، همان اثرات آسپرین در جلوگیری از لخته شدن خون درفرد به وجود می‌آید. (گاهی آسپرین در بیماریهای قلبی، برای جلوگیری از لخته شدن خون توسط پزشک تجویز می‌شود).

کلسترول خون را تنظیم کرده و به دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی از التهاب و نابودی سلول‌ها جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر مصرف روزانه ۳۰ گرم شکلات تلخ فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد وسبب افزایش حافظه نیز می‌شود.

این ماده خوراکی لذیذ می‌تواند روند سخت شدن عروق در افراد سیگاری را نیز کند نماید. جالب است بدانید تئوبرومین موجود در شکلات در داروهای ضدسرفه استفاده می‌شود و خوردن شکلات تلخ می‌تواند دفعات سرفه و تاثیر سوء‌ آن بر سیستم قلبی عروقی و اعصاب مرکزی را کاهش ‌دهد. شیر کاکائو نیز سبب سرحالی و تقویت عضلات می‌شود و برای ورزشکاران بسیار مفید است.

مواد آنتی‌اکسیدانی شامل ویتامینC، ویتامینE، بتاکاروتن و… هستند که می‌توانند مانع وقوع بیماری مثل سرطان و بیماریهای قلبی و عروقی شوند.یک تحقیق نشان داد که ۲ ساعت بعد ازخوردن کاکائو سطح فلاوونوئیدهای خون افزایش می‌یابد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=123882

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر