2

عبدالله نوری: گشودن فضای نقد گام مهمی است

  • کد خبر : 124280
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۹:۲۱

«امیدواریم دولت یازدهم بر بحران‌های امروزه فائق آید. البته آنچه مهم است، همراهی مردم برای حل مشکلات ناشی از تصمیمات غلط گذشته است.»

روزنامه آرمان نوشت: دیدار نوروزی، سنت هرساله فعالان سیاسی سرشناس است؛ دو‌شنبه‌شب ابراهیم یزدی، غلامعباس توسلی، جواد اطاعت، غلامحسین کرباسچی، صفدر حسینی، فیض‌ا… عرب‌سرخی، ماشاءا… شمس‌الواعظین، احمد حکیمی‌پور و اصلاح‌طلبان شورای شهر و جمع زیادی از فعالان سیاسی روزنامه‌نگاران و دولتمردان سابق و کنونی کشور در گعده اصلاح‌طلبان به‌دور هم جمع شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدا… نوری هر سال میزبان فعالان سیاسی، دولتمردان سابق و کنونی کشور است. شاید دیدار نوروزی عبدا… نوری را بتوان یکی از گعده‌های معروف اصلاح‌طلبان در آغاز هر سال دانست. اصلاح‌طلبان با حضور در این ضیافت نوروزی به بحث پیرامون مباحث جاری کشور، عملکرد یکساله اصلاح‌طلبان و آینده سیاسی خود می‌پردازند. دیدار نوروزی عبدا… نوری هیچ‌وقت یک سخنرانی خشک و خالی نبوده و همه ساله پر از تحلیل و گفتمان پیرامون مسائل جاری کشور است و آغازکننده این بحث‌ها کسی نیست جز میزبان سرشناس این میهمانی.

عصر روز دو‌شنبه دیداری با حضور گسترده فعالان سیاسی، روزنامه‌نگاران، دانشگاهیان، روحانیون و فعالان جنبش دانشجویی، فعالان سیاسی اهل تسنن، فعالان جنبش زنان، معلمان و کارگران درمنزل عبدا… نوری در محله دربند برگزار شد. طبق سنت هرساله شامگاه ۱۸فروردین‌ماه سال جاری، عبدا… نوری بیش از ۴ساعت و تا پاسی از شب در فضایی صمیمی و با نشاط در منزل خود پذیرای میهمانان پرشمارش بود.

این نشست و گپ‌وگفت فرصتی فراهم کرده بود برای تبادل‌نظر درخصوص مسائل و مشکلات پیش‌رو و تحلیل اوضاع و احوال امروز جامعه؛ نگرانی از بحران‌های پیش رو که عمدتا محصول سوء مدیریت دولت گذشته است، دغدغه اکثریت حاضران امسال این مراسم بود و اتفاقا موضوع گپ عبدا… نوری با میهمانان خود بود. اتفاقات ناشی از مشکلات اقتصادی و نحوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها نیز موضوع بحث عبدا… نوری با بخشی از میهمانان قرار گرفت. صفدر حسینی، وزیر اقتصاد دولت اصلاحات (یکی از میهمانان) به تشریح طرح هدفمندی یارانه‌ها پرداخت. وی بحث‌های مختلف پیرامون اجرای این طرح معایب و مزایای آن را برشمرد.

سپس عبدا… نوری طبق سنت هرساله در جمع میهمانان نوروزی به تشریح وضعیت اصلاح‌طلبان پس از خرداد ۹۲ پرداخت. وی انتخابات خرداد ۹۲ را انتخاباتی مهم ارزیابی و گشوده شدن فضای نقد در جامعه را گامی مهم در توسعه کشور برشمرد. وزیر کشور پیشین دولت‌های آیت‌ا… هاشمی و سیدمحمد خاتمی در گفت‌وگو با میهمانان نوروزی خود به مشکلات اقتصادی اشاره و ضمن امیدواری برای حل مشکلات خاطرنشان کرد: «مردم روز‌به‌روز بیشتر در آن گرفتار می‌شوند و صنعت و تولید هم از تصمیمات گذشته آسیب بسیاری دیده است، مشکلات ناشی از تصمیمات دولت گذشته موجب شد که تهدیدات و تحریم‌های روزافزون بین‌المللی، نگرانی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی مسیر سختی را پیش روی دولت یازدهم قرار دهد.»

وی خاطرنشان کرد: «امیدواریم دولت یازدهم بر بحران‌های امروزه فائق آید. البته آنچه مهم است، همراهی مردم برای حل مشکلات ناشی از تصمیمات غلط گذشته است.» عبدا… نوری با تک‌تک میهمان‌های خود به فراخور تخصص و دانش آنها به‌صورت تک‌به‌تک و گروهی طبق یک سنت پسندیده به گفت‌وگو نشست تا تحلیل جامعی از وضعیت ایران امروز را توشه‌ای برای میهمانان و همراهان خود قرار دهد. همیشه دیدار نوروزی مرد ساکت اصلاحات از چنین ویژگی‌ای برخودار است چراکه در این گعده اصلاح‌طلبانه معمولا تحلیل‌های به‌روز و ظاهرا رهیافت اصلاح‌طلبان در سال آتی مورد تحلیل قرار می‌گیرد. در این دیدار عبدا… نوری با فعالان دانشجویی اصلاح‌طلب نیز به گفت‌وگو پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: «امروزه مشکلی که در پیش روی جوانان است و بحران ناشی از آسیب‌هایی که به باورهای جامعه خصوصا نسل جوان وارد شده و می‌شود بخشی از آن ناشی از مشکلات اقتصادی است.» در این دیدار جمعی از اساتید دانشگاه مانند جواد اطاعت و حمیدرضا جلایی‌پور نیز حضور داشتند. احمد حکیمی‌پور، رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر نیز در دیدار نوروزی با عبدا.. نوری به تشریح وضعیت شورای چهارم و شهر تهران برای میزبان و دیگر میهمانان پرداخت.

حضور تمام جناح‌های سیاسی

عبدا… نوری همیشه ارتباط بسیار خوبی با اعضای نهضت آزادی دارد. دکتر ابراهیم یزدی، دکتر غلامعباس توسلی و مهندس هاشم صباغیان از دیگر میهمانان نوروزی وی بودند. به عبارتی میهمانان نوروزی عبدا… نوری مجموعه‌ای از افراد شناخته‌شده و مقامات دولتی فعلی و وزرای سابق دولت‌های گذشته بودند. جمعی از روزنامه‌نگاران، اساتید دانشگاه و فعالان سیاسی نیز حضور داشتند و هر کدام به فراخور دانش و دغدغه خود با دیگر میهمانان و میزبان به گفت‌وگو نشستند.

نوروز اگر برای تمام اقشار کشور فصلی برای تجدید حیات طبیعت، تصمیم‌گیری‌های جدید و آغازی دوباره تعبیر شود برای سیاسیون علاوه بر این معانی به دور هم بودن‌ها و اطلاع از وضعیت هم تفسیر می‌شود. برخی سیاسیون در ۴ سال اخیر به دلایلی فرصت همنشینی با یکدیگر را نداشتند که دلایل مختلفی برای این امر ذکر می‌شود اما در نوروز فارغ از همه کدورت‌ها به دور هم جمع می‌شوند و سال جدید را با استواری بیش از گذشته آغاز می‌کنند. این سنت پسندیده از سوی بزرگان این اردوگاه مانند سیدمحمد خاتمی، عبدا… نوری و… هم دنبال می‌شود که در صدر آنها فارغ از نگاه حزبی، آیت‌ا… هاشمی است که سیاسیون در هر نوروز وظیفه خود می‌دانند برای عرض تبریک سال نو نزد او رفته و از رهنمودهایش استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=124280

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر