1

دستگیری عاملان سوءاستفاده از دختر دانشجو در فضای مجازی

  • کد خبر : 129418
  • ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از دستگیری دو نفر که با نقشه‌ای از پیش تعیین شده قصد سوءاستفاده از دختری دانشجو در مشهد را داشتند، خبر داد.

سیدمحسن عرفانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی شکایت دختری دانشجو مبنی بر اینکه در یکی از شبکه‎‌های اجتماعی تحت تلفن همراه پیامی تهدیدآمیز دریافت کرده که در صورت برآورده نکردن خواسته فرد ارسال کننده پیام، تمام اطلاعات و عکس‌های خصوصی وی را در فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی تحت تلفن همراه منتشر می‌کند، با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کارشناسان پلیس فتا خراسان رضوی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی تصریح کرد: با پیگیری‌های فنی و پلیسی انجام شده دو پسر جوان که از همکلاسی‌های شاکی بودند در این زمینه شناسایی و با دستور قضایی متهمان دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

عرفانی عنوان کرد: متهمان در تحقیقات پلیسی و همچنین مواجه با ادله فنی به جرم خود اعتراف و اظهار کردند در فرصتی که شاکی در کلاس حضور حضور نداشت از داخل کیفش، حافظه گوشی تلفن همراه وی را از درون گوشی خارج و با سوءاستفاده از تصاویر و فیلم‌های موجود بر روی کارت حافظه اقدام به تهدید شاکی و مجبور کردن وی به اعمال مورد خواسته‌ خود کردند.

وی با بیان اینکه متهمان پس از بازجویی‌های تکمیلی به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای پیشگیری از بروز این مشکلات هرگز تصاویر و فیلم‌های خصوصی خود را بر روی گوشی تلفن همراه ذخیره نکنند تا فرصت سوءاستفاده برای دیگران فراهم نشود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=129418

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر