2

یک آمریکایی ایرانی‌تباربه دستیاری وزارت خزانه‌داری دولت اوباما منصوب شد

  • کد خبر : 13010
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶

رئیس‌جمهوری آمریکا “سیروس امیرمکری” که یک آمریکایی ایرانی‌تبار متولد تهران است را به مقام دستیاری وزارت خزانه‌داری این کشور منصوب کرد. به گزارش فارس به نقل از روزنامه “وال استریت ژورنال”، “باراک اوباما” رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته “سیروس امیرمکری” یک ایرانی تبار متولد تهران را که پیش از این مشاور کمیسیون معاملات حوالجات آمریکا بوده […]

رئیس‌جمهوری آمریکا “سیروس امیرمکری” که یک آمریکایی ایرانی‌تبار متولد تهران است را به مقام دستیاری وزارت خزانه‌داری این کشور منصوب کرد.

خبرگزاری فارس: اوباما یک ایرانی را در مقام دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا منصوب کرد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه “وال استریت ژورنال”، “باراک اوباما” رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته “سیروس امیرمکری” یک ایرانی تبار متولد تهران را که پیش از این مشاور کمیسیون معاملات حوالجات آمریکا بوده است، به عنوان دستیار وزیر خزانه‌داری این کشور در امور مؤسسات مالی معرفی کرد.

انتصاب نهایی سیروس امیرمکری در مقام دستیاری وزارت خزانه‌داری آمریکا مستلزم تأیید مجلس سنای کنگره است.

دستیار وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور مؤسسات مالی یکی از مقام‌های وزارت خزانه‌داری این کشور است که ریاست اداره مؤسسات مالی آمریکا را عهده دار است. پیش از این “مایکل بار” این مقام را در وزارت خزانه‌داری آمریکا عهده‌دار بود.

بنا بر این گزارش، دستیاری وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور مؤسسات مالی یک پست مهم در دولت آمریکا به حساب می‌آید که به سیاست‌گذاری‌های مالی برای بانک‌ها، شرکت‌های وال استریت (بازار بورس آمریکا) و مصرف کنندگان کمک می‌کند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: سیروس امیرمکری به عنوان مشاور حقوقی ارشد “گری گنسلر” رئیس کمیسیون معاملات حوالجات آمریکا و همچنین به عنوان معاون نماینده این سازمان در شورای نظارت ثبات مالی که نهادی برای حفاظت از نظام مالی آمریکا است، خدمت کرده است.

بنا بر بیانیه کاخ سفید، امیرمکری همچنین پیش از خدمت در کمیسیون معاملات حوالجات آمریکا در یک شرکت حقوقی فعالیت می‌کرده است.

وی فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشکده حقوق دانشگاه شیکاگو است و دکترای تاریخ از همین دانشگاه دارد.

بر اساس این گزارش، سیروس امیرمکری متولد تهران است و در سال ۱۹۸۱ به آمریکا رفته است. وی همچنین از اعضای هیئت مدیره اتحاد امور عمومی آمریکایی‌های ایرانی تبار است.

بنا به اعلام وبسایت اتحاد امور عمومی آمریکایی‌های ایرانی تبار، امیرمکری در رابطه با مسائل مربوط به زندانی‌های در انتظار اعدام و همچنین مسائلی که به آمریکایی‌های ایرانی تبار مربوط می‌شود، فعالیت کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13010

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر