1

خاطره زندانبان آمریکایی از سرکرده داعش +تصویر

  • کد خبر : 131866
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰:۳۵

یک روزنامه آمریکایی نوشته است سرکرده داعش، هنگام آزادی در سال ۲۰۰۹ به زندانبانان خود گفت: «شما را در نیویورک می‌بینم.»

یک روزنامه آمریکایی نوشته است ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش که چند سال در یک پایگاه آمریکایی در عراق زندانی بود، هنگام آزادی در سال ۲۰۰۹ به زندانبانان خود گفت: «شما را در نیویورک می‌بینم.»

آن هنگام زندانبانان به سخنان البغدادی اهمیت ندادند، اما این سخن اکنون تعبیر شده و او به یکی از خطرناکترین مردان جهان تبدیل شده است.

جام/به گزارش العربیه(Alarabiya)، البغدادی، داعش را رهبری می‌کند؛ تشکیلاتی که به صورت ناگهانی در عراق توسعه پیدا کرد و توانست ارتش این کشور را مجبور به فرار کند. این گروه شبه نظامی توانست کنترل چند شهر اصلی را در عراق در دست بگیرد و نقشه امارتی را منتشر کند که آروزی برپایی آن را دارد؛ امارتی که سوریه، عراق، اردن و فلسطین را در بر می‌گیرد.

روزنامه آمریکایی دیلی بیست، گزارش داده است که ژنرال کینت کینگ، سخنان ابوبکر البغدادی را هنگام خروجش از زندان به یاد می‌آورد. او به آن‌ها گفته بود: «شما را در نیویورک می‌بینم.»

آن هنگام ژنرال کینگ از این سخنان برداشتی با عنوان تهدید نداشت. اما اکنون مشخص می‌شود که البغدادی می‌گفت از زندان خارج می‌شود تا به جنگ ادامه دهد.

این روزنامه ادامه می‌دهد که البغدادی می‌دانست شمار زیادی از افسران و سربازانی آمریکایی در پایگاهی که در آن زندانی بود، از نیویورک هستند. علاوه بر این‌که این پایگاه “بوکا” نام داشت که از “رونالد بوکا”، یکی از قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر القاعده به برج‌های دوقلوی نیویورک در سال ۲۰۰۱، گرته برداری شده است.

ژنرال کینگ که گمان می‌کرد سخنان البغدادی آن هنگام تنها یک شوخی بود، نمی دانست تنها کمتر از پنج سال بعد، این فرد در راس خبرهای رسانه‌ها به عنوان سرکرده داعش، تندروترین تشکیلات در منطقه تبدیل شود.

این روزنامه افزوده است، در طول چهار سال زندانی بودن البغدادی، آمریکایی‌ها نتوانسته بودند میزان خطرناک بودن او را دریابند. او در مجتمع شماره ۱۴ که ویژه زندانیان پرخطر و تندرو بود، نگهداری نمی‌شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=131866

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر