2

فلسطین و قدس شریف و مقاومت علیه تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 13539
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۸

علی اکبر ولایتی در افتتاحیه اجلاس بیداری اسلامی گفت : موج جدید بیداری اسلامی که موجب سرفرازی ملت های مسلمان شده است ریشه در قرآن و سنت و تکیه بر حضور مردم در عرصه های سیاسی و اسلامی دارد.علی اکبر ولایتی در افتتاحیه اجلاس بیداری اسلامی افزود : با استعانت از خداوند متعال و کسب […]

علی اکبر ولایتی در افتتاحیه اجلاس بیداری اسلامی گفت : موج جدید بیداری اسلامی که موجب سرفرازی ملت های مسلمان شده است ریشه در قرآن و سنت و تکیه بر حضور مردم در عرصه های سیاسی و اسلامی دارد.علی اکبر ولایتی در افتتاحیه اجلاس بیداری اسلامی افزود : با استعانت از خداوند متعال و کسب اجازه از محضر مبارک مقام معظم رهبری و با عرض خیر مقدم به محضر میهمانان گرامی و با سلام و درود به شهدای گرانقدر جنبش بیداری اسلامی و همه آنان که در این راه تلاش و مجاهدت کرده و این حماسه پر افتخار را آفریده اند، جلسه امروز را آغاز می کنیم.

ولایتی گفت: بیداری اسلامی ، این باور ایمانی به همراه خودباوری و خرد جمعی منبع الهام بخش جنبش های فراگیر کنونی در کشورهای اسلامی بوده و با تکیه بر نقش قاطع مردم در تعیین سرنوشت خویش ، مردم سالاری دینی را به ارمغان آورده است.

وی افزود: این حرکت عظیم و پرشور خواستار تعامل عادلانه و عزتمند با جهان است و بر استقلال سیاسی و هویت دینی خود تأکید و هر گونه سلطه گری و سلطه پذیری را نفی می کند.

دبیر اجلاس بین المللی بیداری اسلامی در ادامه گفت: بیداری اسلامی ، خدادادی گسترده و عمیقی است که می کوشد در پرتو آموزه های اسلامی ملت های مسلمان را از اسارت فکری، سیاسی و اقتصادی رها و عزت و پیشرفت و وحدت و همدلی را در میان آحاد امت اسلامی محقق سازد.

دبیرکل نخستین اجلاس بین المللی بیداری اسلامی در ادامه گفت: فلسطین و قدس شریف و مقاومت علیه تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به اصلی ترین مسئله جهان اسلام و یکی از ارکان جنبش بیداری اسلامی تبدیل شده و نور امید را در دل مسلمانان و آزادگان جهان برافروخته است.

ولایتی افزود: در آستانه این تحولات بنیادین ، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در استمرار اندیشه بلند حضرت امام خمینی (ره) احیاگر بزرگ اسلامی در تاریخ معاصر ، با بصیرت و دوراندیشی بیداری اسلامی را به مسلمانان جهان بشارت دادند.

وی تصریح کرد: این گردهمایی باشکوه جز در پرتو رهنمودهای ارزنده و عملی ایشان میسر نبود.

دبیرکل نخستین اجلاس بین المللی بیداری اسلامی با قدردانی از دستگاه ها ، نهادها و سازمان های کمک کننده در برپایی این اجلاس گفت: این اجلاس دو روزه با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از اندیشمندان ، علما ، شخصیت های فرهنگی سیاسی و رهبران مقاومت در سراسر جهان اسلام برگزار می شود .

ولایتی افزود: شرکت کنندگان در این اجلاس ، در پنج نشست تخصصی درباره مهم ترین دستاوردها ، فرصت ها ، چالش ها و افق های آینده جنبش بیداری اسلامی بحث و تبادل نظر می کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13539

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر