3

ضرورت تحول در مدل کسب و کار نمایندگی های سایپا

  • کد خبر : 144051
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴

مدیرعامل شرکت سایپایدک گفت: با توجه به تغییر شرایط کسب و کار در فضای رقابتی امروز، مدل کسب و کار نمایندگیها باید متناسب با شرایط عوض شود.

مصطفی وحیدزاده-مدیر عامل شرکت سایپا یدک، در گفتگو با سایپا نیوز با بیان این مطلب اظهار داشت: نمایندگیها, شریک تجاری و استراتژیک گروه سایپا هستند و به خاطر وجود همین رابطه شراکتی، باید در مسائل مختلف از نمایندگیها حمایت کنیم؛ در این صورت، نماینده میتواند سهم بازار ما را افزایش دهد، البته این رابطه باید به گونهای  باشد که هر دو طرف رابطه، موقعیت برنده   برنده را احساس کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه جلساتی در قالب کارگروههای مختلف برگزار شده است که از آن جمله میتوان به کارگروه توسعه خدمات اشاره کرد. در این کارگروه بعضی از نمایندگیهای موفق برای تشریح تجربیات خود از کسب و کارهای جدید دعوت شدند؛ زیرا در سال های بحرانی صنعت خودرو یعنی در سال های ۹۱ و ۹۲ ، این نمایندگیها بازار بسیار پر رونقی داشتند و کاملا سودآور عمل کردند.

 وحیدزاده افزود: در تامین زیرساختها و تدوین فرآیندهای تغییر مدل کسب و کار، اقدامات لازم در حال انجام است که در این بین، نمایندگیها نقش مهمی برای تحقق آن برعهده دارند. به همین منظور باید بدانیم که هدف ما در کسب وکارهای جدید، سودآوری از محل ارائه یک محصول یا خدمت نیست، بلکه مشتری محوری مورد توجه است؛ لذا باید کسب و کار خود را حول محور مشتری برنامهریزی کنیم.

وی گفت: نمایندگیها باید به این فکر باشند که فرآیندهای داخلی خود را تا جای ممکن تسهیل کنند و از ابزارهای مناسب مانند تعالی سازمانی و سیستمهای مدیریت کیفیت نیز در جهت ارتقای سطح کیفی خود استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت سایپایدک در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر این که با الگوی گذشته نمیتوان یک بنگاه اقتصادی را اداره کرد، اظهار داشت: گروه سایپا به نمایندگیهایی با شکل جدید و متحول شده نیاز دارد چرا که بازار ما در حال وصل شدن به انتظارات بینالمللی است؛ بنابراین هم ما در مقام شرکت سایپا و هم شرکای تجاری ما نمیتوانیم بر اساس الگوی سابق کار کنیم. موفقیت و بقا به تغییر در نگرش ها بستگی دارد که باید جاری سازی شود.

وحیدزاده با بیان این که شبکه نمایندگیها یکی از مزیتهای بزرگ گروه سایپا هستند، گفت: در طراحی مدل جدید کسب و کار الگوبرداریهایی از موارد مشابه داخلی و خارجی و حتی نمایندگیهای موفق در این زمینه انجام شده است. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که سایپا در بسیاری از موارد پیشرو بوده است. با این وجود, برنامههای رقبا و سایر شرکتها را هم در نظر داشتهایم و مدل خاص خودمان را برای تغییر مدل کسب و کار طراحی کردهایم که جزییات آن به تدریج اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=144051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر