1

ابتکار جالب برای مقابله با رانندگان متخلف+تصاویر

  • کد خبر : 144838
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳

یک گروه فعال در روسیه تصمیم گرفته‌اند به‌صورت خودجوش با رانندگان متخلف برخورد کنند. آنها برای این کار شیوه عجیب و غریبی دارند که موجب شهرت شان شده است.

مجله مهر- عطیه همتی: «stop xam» نام موسسه ای غیر انتفاعی است که در سال ۲۰۱۰ توسط یک مرد روسی در مسکو تاسیس شد. هدف این گروه این است که از رانندگی بد افراد، خیلی مودبانه جلوگیری کنند. حتی اسم گروهشان «stop xam» نیز به معنی «توقف رفنار خشونت آمیز» است. این گروه در شرق اروپا در کشورهایی مانند «مولداوی» نیز شعبه دارد.

این گروه روش منحصر به فردی برای مقابله با پارکینگ های غیرقانونی و رانندگی های خطرناک دارد. روش آنها بسیار ساده است. ابتدا خیلی مودبانه همه چیز را برای راننده متخلف توضیح می دهند. مثلا می گویند: «سلام، ماشین شما بیش از حد اینجا ایستاده و اجازه نمی دهد که دیگر ماشین ها حرکت کند. لطفا ماشین را حرکت دهید و در یک منطقه مجاز پارک کنید.» بعضی از رانندگان بعد از شنیدن این توضیحات رانندگی شان را اصلاح می‌کنند. اما برخی بدون توجه به این حرفها همچنان به تخلف خود ادامه می‌دهند. در این‌صورت افراد این گروه، برچسپ غول‌پیکری روی شیشه جلوی ماشین می چسبانند که هم باعث ناراحتی متخلفین می شود و هم رانندگی را برایشان سخت می کند. اما روی این برچسب بزرگ پیام جالبی نقش بسته که راننده‌ها ترجیح می‌دهند هیچ‌وقت آن را روی خودرویشان نبینند: « من به دیگران اهمیت نمی‌دهم و هرجایی که دلم بخواهد ماشینم را پارک می‌کنم.»

راه حل جدید برای مقابله با رانندگان متخلف

البته مطمئنا بعد از این حرکت، رانندگان با آنها با مهربانی برخورد نمی کنند. بعضی از آنها دست به اقدامات خشونت آمیز می‌زنند و حتی برخی از آنها متوسل به سلاح گرم می‌شوند تا این گروه فعال را تهدید کنند.  البته گروه stop xam  هم در این مواقع، دست‌خالی نیستند و برای دفاع، دست به دامن ابزارهایی مانند دیلم و چوب بیس بال می‌شوند.

آنها از فعالیت‌هایشان با دوربین فیلم می گیرند و این فیلم ها را در یوتیوپ قرار می دهند. کانال Stop xam در روسیه حدود ۲ میلیون مشترک دارد. حتی برخی از فیلم های منتشر شده از این گروه تا ۲۰۰ میلیون بیننده داشته است.

نکته جالب در مورد این گروه آن است که آنها از انتشار فیلم‌هایشان کسب درآمد می‌کنند و برچسب و دوربین می‌خرند. چون گاهی اوقات رانندگان عصبانی بی‌رحمانه دوربین‌هایشان را می‌شکنند.

راه حل جدید برای مقابله با رانندگان متخلف

«دیمیتری چوگونوف» رهبر این گروه می‌گوید: « ادب، بخشی از جنبش ما است. ما حق نداریم با مردم بی ادبانه صحبت کنیم. اما برخی از رانندگان بسیار خشن هستند. نیروهای ما هزاران بار با اسلحه های گرم تهدید شده اند. ما می‌خواهیم یک جامعه مدنی و دموکرات بسازیم. به طوری‌که انتخاب‌ها در آن آگاهانه انجام شود.»

با این‌که این گروه تلاش می‌کنند که اقداماتشان صلح آمیز و مودبانه باشد، ولی گاهی مجبور می‌شوند متوسل به خشونت و زور شوند. با این حال این گروه در روسیه بسیار محبوبند و حتی توانسته‌اند با مقامات بلندبالای روسی به خصوص «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور دیدار کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=144838

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر