1

متاسفم که مسئولان در برابر مرگ خاموش در تهران خاموشند

  • کد خبر : 151489
  • ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶

سال گذشته مسئولان ارشد دولتی گلایه داشتند از اینکه بعضی ها اظهار می کردند خدا هوا را خوب کرده است و این نتیجه را ناشی از اقدامات مهم دولت می دانستند؛ اما امسال سکوت کرده اند، معلوم نیست که دلیل آن چیست.

سیدمهدی هاشمی در گفت وگو با تسنیم گفت: متأثر و متأسفم از اینکه مسئولان ارشد دولتی هیچ توجه و اهتمام جدی در بحث حل مشکل آلودگی هوا نداشته و بدون جدیتی در بحث مدیریت کاهش مصرف سوخت، کاهش تقاضای سفر ، بحث تعطیلی مدارس و…، عملا در برابر مرگ خاموشی در تهران و کلانشهرها سکوت کرده اند.

• لزوم بهره گیری از روشهای آنی و بلندمدت در حل مشکل آلودگی هوا

وی افزود: برخی از مسئولان تداوم این شرایط را نشانی از جدیت خود در کار می دانند در حالی که برخی اقدامات در بحث حل مشکل آلودگی هوا در کوتاه مدت و بلند مدت می تواند راهگشا باشد. در کوتاه مدت، بحث تعطیلی مدارس می تواند کاهش تقاضای سفر را ایجاد کرده و با خروج عده ای از شهرها، به بهبود وضعیت هوا کمک کند. همچنین تعطیلی کارخانجات آلاینده در این زمینه موثر خواهد بود.

• لزوم توجه جدی به حل معضل آلودگی هوا در بودجه

هاشمی گفت: از دیگر اقدامات، آنهم در شرایطی که در فصل بودجه به سرمی بریم، توجه ویژه به بخش حمل و نقل عمومی، درون شهری، ریلی و.. در بودجه است. همچنین برخورد جدی با دارندگان وسایل نقلیه آلاینده، نوسازی ناوگان حمل و نقل، بحث خروج خودروهای فرسوده از دیگر ضرورتها در این خصوص است.

وی افزود: متأسفانه ستاد حمل و نقل به حالت تعطیلی درآمده است. عملا فعالیت جدی در دستور کار نیست.

رئیس کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: از مسئولان ارشد دولتی، رئیس جمهور، رئیس سازمان محیط زیست، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور و همچنین شهردار تهران و کلانشهرها می خواهم تا به بحث حل مشکل آلودگی هوا توجه جدی داشته باشند و در کوتاه مدت و بلندمدت این مهم را در دستور کاری خود قرار دهند و یک ستاد عالی در این خصوص اقدام جدی صورت داده و آن را پیگیری نماید.

وی تأکید کرد: ما نیز در کمیسیون عمران مجلس این مسأله را پیگیری کرده و حل مشکل آلودگی هوا را مورد مطالبه قرار خواهیم داد.

هاشمی گفت: الان که فصل بودجه است ، عملا شاهدیم که به این امر بسیار مهم که با سلامت و جان آحاد مردم در تهران و دیگر کلانشهرها در ارتباط مستقیم است، توجه جدی نشده است.

• کودکان، سالمندان، جانبازان، بیماران ریوی و… در بحران مرگ خاموش

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ما بودجه های درمانی را اضافه می کنیم و در بحث ایجاد یک بستر سالم برای زندگی آحاد مردم اقدام جدی نداریم. فرزندان ما و اقشاری از جامعه که از سلامتی کامل برخوردار نیستند همچون سالمندان و جانبازان یا افراد با مشکلات ریوی و…، هر روزه با شرایط بحرانی تری روبرو می شوند. این شرایط یک مرگ خاموش تدریجی را منجر شده است .

• معلوم نیست که دلیل سکوت دولت چیست؟

وی تأکید کرد: سال گذشته مسئولان ارشد دولتی گلایه داشتند از اینکه بعضی ها اظهار می کردند خدا هوا را خوب کرده است و این نتیجه را ناشی از اقدامات مهم دولت می دانستند؛ اما امسال سکوت کرده اند، معلوم نیست که دلیل آن چیست.

هاشمی گفت: امیدوارم هرچه سریعتر اقدامات پیشگیرانه آنی در این خصوص صورت گرفته و در کنار اقدامات کوتاه مدت، اقدامات میان و بلند مدت در دستور کار روزانه و بودجه ای قرار گیرد تا بستر سالم و بهتری برای زندگی آحاد مردم فراهم شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=151489

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر