2

برلوسکونی پرسابقه ترین سیاستمدار اروپایی متهم به فساد اخلاقی، مالی

  • کد خبر : 15191
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰

گزارش ایرنا، مجلس نمایندگان ایتالیا روز چهارشنبه به درخواست اپوزیسیون تشکیل جلسه داد و با ۳۱۵ رای در مقابل ۲۹۴ رای به وزیر کشاورزی دولت سیلویو برلوسکونی که از سوی دادستانی پالرمو تحت تعقیب قرارگرفته، رای اعتماد داد. ‘ساوریو رومانو’ پیشتر از اعضای حزب مرکزگرای ‘Udc’ بود و در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۰ میلادی به گروه […]

گزارش ایرنا، مجلس نمایندگان ایتالیا روز چهارشنبه به درخواست اپوزیسیون تشکیل جلسه داد و با ۳۱۵ رای در مقابل ۲۹۴ رای به وزیر کشاورزی دولت سیلویو برلوسکونی که از سوی دادستانی پالرمو تحت تعقیب قرارگرفته، رای اعتماد داد.
‘ساوریو رومانو’ پیشتر از اعضای حزب مرکزگرای ‘Udc’ بود و در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۰ میلادی به گروه نمایندگان ائتلاف اکثریت پیوست و سپس در ۲۳ مارس ۲۰۱۱ به تصدی پست وزارت کشاورزی ایتالیا منصوب شد.
وی از سوی دادستانی شهر پالرمو، رسماً به داشتن روابط مستقیم و یا غیر مستقیم با سران مافیا و همکاری با آنها (فاینانس تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای مورد پسند مافیا برای شهرداریها و استانداری سیسیل در سال ۲۰۰۱ میلادی) متهم شده و دادستانی پالرمو درخواست محاکمه وی را به دادگاه ارایه کرده است.
مجلس نمایندگان ایتالیا امروز درحالی برای رای گیری برای ادامه کار وزیر کشاورزی این کشور تشکیل جلسه داد که شهروندان ایتالیایی با تجمع در مقابل پارلمان، خواستار رای عدم اعتماد به وزیر کشاورزی و سقوط و برکناری دولت برلوسکونی شدند.
تجمع کنندگان در مقابل مجلس ایتالیا، عنوان کردند که برلوسکونی به پرسابقه ترین سیاستمدار اروپایی متهم به فساد اخلاقی، مالی و حتی همکاری با مافیا شهرت یافته و اعتبار ایتالیا را در جهان زیر سووال برده و مایه ننگ ایتالیایی ها است.
معترضان در تجمع خود دولت را به خرید آرای نمایندگان برای ادامه حکومت متهم کردند و از قضات ایتالیایی خواستند با تسریع در روند قضایی و محاکمه برلوسکونی به اتهام نقض قانون اساسی و فساد اخلاقی، به حمایت نمایندگان پارلمان از رییس دولت پایان دهند و ایتالیا را از شرایط حساس اقتصادی و اجتماعی نجات دهند.
‘فرانچسکو روتلی’ رهبر حزب ‘اتحاد برای ایتالیا’ در ائتلاف قطب سوم نیز در گفت وگویی با زیر سووال بردن رای اعتماد مجلس به وزیر برلوسکونی، تصریح کرد: نخست وزیر آراء مورد نیاز خود در پارلمان را خریداری می کند، پس این کشور است که باید به او رأی عدم اعتماد بدهد، نه پارلمان.
‘پیر لوئیجی برسانی’ دبیرکل حزب دموکراتیک نیز گفت: آغاز یک مرحله جدید در ایتالیا نزدیک است؛ زیرا در مقطع حاضر و با دولت کنونی، هر روزی که می گذرد وضعیت کشور بدتر شده و با طرح های اقتصادی دولت، ایتالیا روز به روز بیشتر به قعر چاه نزدیک می شود.
‘آنتونیو دی پیترو’ رهبر حزب ایتالیای ارزشها نیز مستقیماً رییس جمهور ایتالیا را مخاطب قرار داد و گفت: امید به اینکه این دیکتاتور – برلوسکونی – از قدرت کناره گیری کند، بی فایده است پس باید او را برکنار کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر