2

پنج فوتبالیست اروپایی، به داعش پیوستند

  • کد خبر : 153445
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷

فابیو بوکاس کم‌سن و سال‌ترین این افراد بوده و بیست و دو سال سن دارد. وی در گذشته همکلاسی رونالدو در آکادمی اسپورتینگ پرتغال بوده است.

رای الیوم به نقل از نشریه انگلیسی “دیلی میل” نوشت: پنج فوتبالیست اروپایی عضو یکی از باشگاههای انگلیس، اخیرا به گروه داعش پیوستند که یکی از آنها در گذشته دوست کریستین رونالدو فوتبالیست مشهور بوده است.
بنا بر این گزارش، پنج ورزشکار فوتبالیست اروپایی در اقدامی بی سابقه و جالب توجه، به تشکیلات دولت اسلامی در عراق وشام پیوستند و بدین ترتیب در کنار شماری از هنرمندان و جوانان اروپایی قرار گرفتند که همچنان برای جنگ در عراق و سوریه به داعشی ها ملحق می شوند.

به نوشته این روزنامه، این بازیکنان پرتغالی الاصل هستند اما در یکی از باشگاههای انگلیسی مشغول به بازی بودند. آنها در گذشته برای تحصیل و کار به این کشور رفته بودند.
“دیلی ‌میل” نوشت: این پنج بازیکن در شرق لندن زندگی می‌کردند که در آنجا تعداد زیادی از مسلمانان اعزامی از آسیایی به ویژه افراد پاکستانی‌الاصل و هندی زندگی می‌کنند و این پنج بازیکن به اندیشه‌های رادیکالی در لندن رغبت نشان داده و سپس به تشکیلات داعش پیوستند.

این روزنامه انگلیسی در ادامه افزود: یکی از این بازیکن‌ها در گذشته دوست کریستین رونالدو، بازیکن مشهور کنونی جهان بوده است.

همچنین دیلی‌ میل اعلام کرد: که شاید یکی از این پنج بازیکن در حملات هوایی ائتلاف که مواضع داعش را در اواخر سال میلادی گذشته هدف قرار داده، کشته شده باشد.
این روزنامه اسامی پنج فوتبالیست را به این شرح اعلام کرد: نرو سارایوا، سلسو رودریگرز، داکوستا رودریگرز، ساندرو و فابیو بوکاس. که همگی آنها در والتانستو در شمال شرق لندن زندگی می کردند.
دیلی میل تصریح کرد: فابیو بوکاس کم‌سن و سال‌ترین این افراد بوده و بیست و دو سال سن دارد. وی در گذشته همکلاسی رونالدو در آکادمی اسپورتینگ پرتغال بوده است.

یکی از افراد این گروه “نرو سارایوا” در صفحه شخصی خود در تویتر مطلبی منتشر وادعا کرده است که اطلاعات زیادی درباره سرنوشت “جیمز فولی” خبرنگار آمریکایی کشته شده به دست داعش، سی و نه روز قبل از بازداشتش در اختیار دارد.

به نوشته این روزنامه، نرو سارایوا در یکی از سکانس های ویدیوی اخیر تشکیلات داعش ظاهر شد؛ ویدویی که “جان جهادگر” در آن تهدید کرده بود که اگر مبلغ دویست میلیون دلار برای آزادی دو گروگان ژاپنی پرداخت نشود آنها تا هفتاد و دو ساعت دیگر ذبح خواهند شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=153445

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر