1

عرب باغی: ۲۰ هزار میلیارد ریال در منطقه آزاد ارس سرمایه گذاری شد

  • کد خبر : 154486
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس سرمایه گذاری داخلی و خارجی انجام شده در این منطقه در سال جاری را ۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این سازمان، محسن خادم عرب باغی در جشن بزرگ انقلاب اسلامی در این منطقه اظهارکرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و پروژه های در حال اجرا، این منطقه در آینده نزدیک نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح بین الملل مطرح خواهد شد.

وی از تمام تلاشگران در راه پیشرفت و سازندگی منطقه آزاد ارس تقدیر و یادآوری کرد:ارس در بین مناطق آزاد از لحاظ صنعتی و استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

خادم عرب باغی مناطق آزاد را بهترین ظرفیت و الگو برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: با توجه به پتانسیل های بالقوه برای رونق فعالیت های اقتصادی در ارس، برنامه های فرهنگی و سیاست گذاری های لازم برای نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

منطقه آزاد ارس در استان های آذربایجان شرقی (شهرستان های جلفا، کلیبر و خداآفرین) و اردبیل (شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و گرمی) و شمال غرب ایران واقع شده است.

بنا بر ارزیابی های صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران، منطقه آزاد ارس، پس از منطقه آزاد کیش، دومین منطقه آزاد توسعه یافته و در حال رشد کشور است.

این منطقه که در مجاورت دو کشور جمهوری آذربایجان (جمهوری خودمختار نخجوان) و ارمنستان قرار گرفته است، دارای ۵۱ هزار هکتار وسعت است.

منطقهٔ آزاد ارس در ۱۳۷ کیلومتری شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی که یکی از قطب های عمدهٔ دانشگاهی و صنعتی ایران است قرار گرفته و با شهر تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران ۷۶۱ کیلومتر فاصله دارد.

شهر جلفا به عنوان مرکز این ناحیه صنعتی – تجاری، در زمینه تجاری و گمرکی دارای پیشینه ای صد ساله بوده و مرز مشترک ایران و جمهوری خودمختار نخجوان در شهر جلفا به عنوان پرترددترین مرز مسافری ایران پس از فرودگاه های تهران مطرح است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=154486

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر