1

مهم قاطعیتی بود که قوه قضائیه از خود نشان داد و جلوی مفسدین را گرفت

  • کد خبر : 155318
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر ناامید شدن مردم از مفاسد اقتصادی گفت: اتفاقاً برخورد قوه‌ی قضائیه موجب امیدواری بیشتر مردم شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به قضاوت‌های قاطع قوه قضائیه در برابر مفاسد اقتصادی تصریح کرد: این قضاوت‌ها مصداق بارز مدیریت جهادی است.

آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» صبح امروز(جمعه یکم اسفندماه) در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد در ادامه با بیان اینکه قوه قضائیه حتی در برابر برخی چهره‌ها نیز قاطعیت خود را نشان داد، گفت: البته در این میان برخی نیز به سیاه‌نمایی پرداختند واوضاع کشور را نابسامان توصیف کردند که باید گفت: اوضاع کشور این‌چنین نیست.

وی ادامه داد: مهم قاطعیتی بود که قوه قضائیه از خود نشان داد و جلوی مفسدین را گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این مسأله دلالت بر قاطعیت نظام و اقتدار آن دارد، چون گریبان هر مفسدی در هر مقامی را می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر ناامید شدن مردم از مفاسد اقتصادی گفت: اتفاقاً برخورد قوه‌ی قضائیه موجب امیدواری بیشتر مردم شد.

وی ابراز امیدواری کرد: این قاطعیت نسبت به وابستگان برخی خانواده‌ها ادامه یابد و مردم نیز امیدوارتر شوند.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره سالروز صدور فتوای تحریم تنباکو به‌وسیله میرزای شیرازی گفت: حضور این فتوا نمایشی بود از نظر اقتدار دین در مقابله با استعمار شیطانی بریتانیا آنچه که باید در این فتوا به آن توجه کرد این است که تحریم تنباکو مقابله با استعمار به‌وسیله «اقتصاد مقاومتی» بود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه خرید تنباکو بهانه تصرف کشور توسط انگلیس بود، اظهار کرد: مرحوم میرزای شیرازی با صدور یک فتوا همه‌ی نقشه‌ی دشمن را نقش بر آب کرد و با ابزار اقتصاد مقاومتی، شیعه را به جنگ و نبرد با دشمن ترغیب نمود.

علم‌الهدی افزود: با حضور این فتوا مردم باید از تولید محصول پرسود تنباکو صرف نظر می‌کردند. این مسأله به ریاضت سرسختانه‌ای نیاز داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به عنوان یکی از رهنمودهای رهبری در برابر جریان ابتکاری دشمن توصیف کرد و افزود: هم‌اکنون یک سال از صدور این سیاست‌ها به مردم و دولت می‌گذرد.

وی تصریح کرد: برخی مولفه‌های این سیاست‌ها مربوط به مردم بود.

مردم باید در کارهایی نظیر اجتناب از اصراف و تبذیر تنظیم بازار از طرف مردم عدم خرید کالای خارجی و … به این سیاست‌ها اهتمام ورزند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز کارگر بیکار را در دامن این کشور قرار داده و موجب تعطیلی کارخانه‌های ما شده مصرف کالاهای خارجی است. متأسفانه امروز سرمایه‌ها به‌جای اینکه در جریان تولید مصرف شود در مسیر توسعه رفاه و تجمل حرکت می‌کند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: به‌عنوان نمونه‌ی یک دستگاه تبلیغاتی بزرگ در کنار حرم مطهر به وجود آمده و یا مجتمع تجاری با میلیاردها تومان بودجه احداث می‌شود. این کار مردم است و به دولت ارتباطی ندارد.

وی ادامه داد: متأسفانه توسعه‌ی تجمل و رفاه با لاابالی‌گری و ولنگاری برای نسل جوان هم‌سو شده و برخی عیش‌های پرهزینه خانواده‌ها را به سختی انداخته است. در طرف دیگر کارخانه‌های ما از بین می‌روند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ما مردمی هستیم که ولایت را قبول داریم در ادامه یادآور شد: ما باید خود را در این زمینه ارزیابی کنیم که در تغییر مدل اتومبیل، عوض کردن مبلمان خانه در هر سال خرید لباس‌های خارجی و … چقدر تغییر کرده‌ایم.

وی با اشاره به سایر مولفه‌های اقتصاد مقاومتی مخاطب آن را دولت و مجلس دانست و گفت: بودجه‌ی سال ۹۴ به مجلس اهدا شد. امروز نمایندگان و مأموران اقتصادی دولت باید به مردم در خصوص اصول اقتصاد مقاومتی که در این بودجه مورد توجه قرار گرفته به مردم بگویند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: باید پرسید تا چه میزان اصول اقتصاد مقاومتی در این بودجه رعایت شده است. تا چه میزان دولت در جریان این بودجه تکیه به توسعه علم و حرکت‌های دانش‌بنیان داشته است.

علم‌الهدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص عدم وابستگی به نفت گفت: باید دانست که رهنمود مقام معظم رهبری نصیحت و موعظه معمولی نیست بلکه ماهیت آن فرمان ولایتی است و باید همه نفوس آن را در جامعه اجرا کنند.

وی افزود: رهنمود مقام معظم رهبری مطالبه مردم است. امروز باید پرسید از ابتدای امسال تاکنون چقدر اتومبیل و لباس خارجی وارد کشور شد و دروازه‌های قاچاق چقدر باز ماند. امروز باید بپرسیم که تا چه حد کارخانه‌های قند و شکر تعطیل شده‌اند و از سوی دیگر چقدر شکر وارداتی در مقابل چشم وزارت بازرگانی وارد کشور شد.

ایسنا/امام‌جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حسن همسایگی آن را یکی از مولفه‌های سبک زندگی اسلامی توصیف کرد و گفت: یکی از نقش‌های هم‌زیستی و همسایگی مسأله آبرو است که متأسفانه گاهی در جوار یک همسایه شرور آبروی انسان در خطر قرار می‌گیرد.

علم‌الهدی یادآور شد: در سبک زندگی اسلامی انتخاب همسایه مقدم در انتخاب مسکن است.

وی ادامه داد: پیامبر در حدیثی می‌فرمایند که سه چیز در زندگی مصیبت کمرشکن است که یکی از آنها همسایه‌ای است که با چشمان خود فرد را کنترل می‌کند و در دلش وی را رصد کرده تا به او ضربه بزند.

علم الهدی تصریح کرد: گاهی اوقات برخی افراد در زندگی موجب از بین رفتن آبرو می‌شوند که می‌تواند مسیر زندگی را عوض کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=155318

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر